Tenzij ik foutief geïnformeerd ben, is het toch de formule die in je tariefkaart staat (de verschillende indexen die gebruikt worden en de coëfficiënt die er op toegepast wordt) die bindend is, en al de rest indicatief?
En dus wordt in de maand/kwartaal/... dat je energie gebruikt, die formule toegepast, op de hoogte van die indices in die periode.
Wanneer je contract start heeft daar weinig mee te maken, het gaat over het moment waarop je energie verbruikt.
Ik heb enkele van mijn energiecontracten opengedaan:
Analoog met de heffingen, belastingen, netvergoedingen: die staan in je tariefkaart maar als de netbeheerder/overheid beslist die op een moment
contractperiode aan te passen, zal er toch (vanaf die periode) met die nieuwe bedragen geteld worden.
En dus wordt in de maand/kwartaal/... dat je energie gebruikt, die formule toegepast, op de hoogte van die indices in die periode.
Wanneer je contract start heeft daar weinig mee te maken, het gaat over het moment waarop je energie verbruikt.
Ik heb enkele van mijn energiecontracten opengedaan:
De variabele elektriciteitsprijs wordt driemaandelijks geïndexeerd volgens de Endex103-wd3 index. Deze index wordt 3 werkdagen voor het begin van het kwartaal bepaald door de referentie notering die aan het einde van de dag worden gedefinieerd op de Belgische Endex-marktplaats voor een levering van één kwartaal elektriciteit. Deze noteringen zijn beschikbaar op de website theice.com.
De variabele elektriciteitsprijs wordt trimestrieel geïndexeerd gedurende de initiële duur van het contract, en is gebaseerd op het rekenkundig gemiddelde van de dagprijzen Day Ahead Belpex Baseload tijdens de kwartaal van de levering. Deze prijzen zijn raadpleegbaar op de website van Belpex.
Uw tarief wordt elk kwartaal geïndexeerd. De kwartalen starten op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.
Analoog met de heffingen, belastingen, netvergoedingen: die staan in je tariefkaart maar als de netbeheerder/overheid beslist die op een moment
contractperiode aan te passen, zal er toch (vanaf die periode) met die nieuwe bedragen geteld worden.
.
)
.