Energieleveranciers

Hoe geraak je aan die documenten van de VEL? Site is hier nog steeds niet beschikbaar.

Vanochtend was de link naar de klantenzone opnieuw beschikbaar, maar ik zie dat dat nu alweer weggehaald is.
Links vanuit de mails naar contracten/tariefkaarten/facturen werken bij mij op dit moment wel nog. Zo kun je er dus nog aan geraken.

Is ook voor het stuk dat we verhuren, maar toch

230 + 546 + 181 + 75

ene is voor transport van de stroom aan de eigenaar van de infrastructuur, andere is verbruik.

edit: even vergeleken met vorig jaar en dat is x5 vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Ik dacht dat de noren zo een eigen productie hadden met aardgas en stuwkracht
Jep, maar weinig water wegens droge zomer en vorige winter + nieuwe verbindingen met de EU waar de aardgas prijzen de lucht in gaan, dus ze verkopen nu hun stroom aan den duits en dat drijft de prijs hier omhoog

Toch gewoon crimineel dat de prijzen zo hoog zijn voor een basisrecht/behoefte. Maar ja dat is al meermaals gezegd en er gebeurt niets ..

Toch gewoon crimineel dat de prijzen zo hoog zijn voor een basisrecht/behoefte. Maar ja dat is al meermaals gezegd en er gebeurt niets ..
De regering rekent zich rijk met de huidige prijzen. De energiefactuur was al jaren een verdoken belastingsbrief en nu hebben ze de jackpot vast. Een beetje verontwaardigd staan roepen aan de zijlijn, meer doen ze niet.

De regering rekent zich rijk met de huidige prijzen. De energiefactuur was al jaren een verdoken belastingsbrief en nu hebben ze de jackpot vast. Een beetje verontwaardigd staan roepen aan de zijlijn, meer doen ze niet.
Nog erger zelfs: Straks de kerncentrales definitief sluiten (ze brullen wel maar ze gaan gewoon dicht), en chronisch nieuwe gascentrales weigeren.
Wat denk je dat er gaat gebeuren in 2025 als er stroom tekorten gaan zijn door massa elektrische wagens die rondrijden, andere vergroeningsshit en te weinig stroom ???

Misschien dat tussen nu en 2025 de stroom wat zal dalen in prijs (in golfbewegingen), maar tegen 2025 hebben ze een nog grotere Jackpot in handen. Met een beetje tegenslag voor de gewone burger, gaan de prijzen van vandaag daar NIETS tegen zijn.

Ik las nog niet zo lang geleden nog een artikel waarin stond: "Als je denkt dat de energieprijzen nu al hoog staan? Dit is nog maar een begin"

Opmerking: Er is wél 1 reddingsboeg waardoor het misschien zo'n vaart niet zal lopen. Als de prijzen nog eens ver-X-voudigen dan is een groot deel van de middenstand vermoedelijk bankroet. En dan kost het nét geld voor de overheid, want als mensen het niet kunnen betalen, gaan boetes ook niks uitrichten. Dus het is de kunst de prijs zo hoog mogelijk te krijgen zonder dat de balans overhelt in de verkeerde richting.

Maar echt rooskleurig zie ik het toch niet, in de toekomst.

Voor wie nog bij Mega zit: Wij zijn er sinds 1 december van af, maar kregen toch nog een voorschotfactuur door dat fluvius nog niet alles doorgaf. Mega valt blijkbaar weer te contacteren en ze hebben meteen een creditnota gemaakt, dus dat lijkt daar in orde te komen.

Ook net ingetekend bij energie.be. Op basis van ons (geschat) verbruik zouden we op 292€/m komen voor gas en elektriciteit. Valt nog mee in vergelijking met de 443€/m die we zouden kwijt zijn via Fluvius zelf :unsure:

We komen van 145€/m
Fuck dat is (meer dan) een verdubbeling. :wallbash:

Zonder dit faillissement had jij goedkoper af geweest dan mij, denk ik - maar nu ben je redelijk hard gekloot hé.
Ik krijg daar echt de schijterij van, niemand verdient die shit bij een faillisement .. :frown:

Iemand bij Luminus?

Ik heb op 13/11 een contract (Basic) aangevraagd met gevraagde startdatum 23/12 (of 24/12), maar heb ondertussen geen informatie weer ontvangen.
De klantendienst contacteren gaat momenteel ook niet. Zelf gaven ze aan dat ze 2 weken onbereikbaar waren wegens een nieuw klantenbeheersysteem, maar die periode zou ondertussen al voorbij moeten zijn.

Wanneer word je op de hoogte gebracht dat het nieuwe contract start? Komt de bevestiging slechts 1 week voor de startdatum (staat diagonaal te lezen in hun FAQ)?

Fuck dat is (meer dan) een verdubbeling. :wallbash:

Zonder dit faillissement had jij goedkoper af geweest dan mij, denk ik - maar nu ben je redelijk hard gekloot hé.
Ik krijg daar echt de schijterij van, niemand verdient die shit bij een faillisement .. :frown:
Men heeft natuurlijk wel ook kunnen profiteren van een vaste lage prijs - te laag om het bedrijf te laten overleven zo blijkt.

Luminus (Basic) staat op vreg goedkoper voor elektriciteit, maar op de site van Luminus zelf kan ik dat niet terugvinden, daar is het ComfyFlex, end at is 200€ duurder op jaarbasis.

Ze verstoppen alle opties een beetje die hun minder geld opleveren, maar je kunt het wel degelijk boeken via hun website.
Als je uw prijs gesimuleerd hebt, zie je inderdaad het aanbod voor "Luminus ComfyFlex". Rechts onderaan die rood-oranje kader zie je "Ontdek ons volledige aanbod" in lichtgrijs. Daar op klikken en helemaal naar beneden scrollen.

Zelf heb ik Luminus Basic voor gas en Ecopower voor elektriciteit.

Normaal heb ik afrekening in november, meterstanden ook doorgegeven maar nog altijd niets van afrekening gehad.
Nog mensen die dat voorhebben (zit bij Luminus)?

Normaal heb ik afrekening in november, meterstanden ook doorgegeven maar nog altijd niets van afrekening gehad.
Nog mensen die dat voorhebben (zit bij Luminus)?
Is al paar keer gepasseerd, is bij elke leverancier zo momenteel door een aanpassing bij Fluvius. Sinds vorige week pas worden alle doorgegeven standen pas verwerkt, dus in de loop van deze maand zou het zich normaliseren.

Terug
Bovenaan