Energieleveranciers

Had ik ook al gelezen, herinner mij die periode zelf nog, maar heeft het nu iets significant opgeleverd voor de consument?

Had ongeveer hetzelfde met overstap naar Ecopower. 5 weken na de overstap werd pas de tellerstand opgevraagd. Ik heb toen gewoon de stand van de dag van overstap opgegeven en dat werd geregeld.
Ik vrees enkel dat de factuur van Fluvius tegen dan al in de mailbox zal zitten :unsure:

Klanten Vlaamse Energieleverancier zullen lang moeten wachten op hun geld

Had ik ook al gelezen, herinner mij die periode zelf nog, maar heeft het nu iets significant opgeleverd voor de consument?

Ja. Enkel zie je dat als consument niet omdat er ondertussen een hele hoop taksen en belastingen op de factuur zijn bijgekomen. De marges tegenwoordig zijn helemaal niet meer te vergelijken met de marges ten tijde van Ebes/Electrabel.

Ik heb 2 weken geleden mijn afrekening gehad waar zwart op wit staat dat ze mij geld terug moesten.
Op basis van wat gaat die curator dan zijn gelijk halen?
Op basis van het feit dat er geen geld meer is... Een curator kan geen geld toveren. Hij zal alle schuldeisers (zoals jij er een bent) die zich aangemeld hebben via Regsol.be controleren, alle voorrangen (hypotheek, belastingen, ...) bekijken en ook kijken wat er van geld nog binnenkomt.

Ik denk dat het voor jou héél nuttig kan zijn om die domiciliering terug te draaien waar mogelijk. Want dan creëer jij wel een schuld aan de VEL, maar zij hebben ook een schuld aan jou. Dat kan elkaar opheffen zodat je minstens een stuk (of hopelijk alles) van je geld terugziet. Want van het faillissement zelf hoef je niet noodzakelijk iets te verwachten.

Zie mijn bericht hoger. Dat is een dochteronderneming van Luminus en zou dus toch stabiel moeten zijn. Ik heb er ook recentelijk al mijn contracten afgesloten..
Ook klant geworden hierbij.
Bedankt voor de tip aan allen die het aanraadden.

Getwijfeld over Luminus Basic die per jaar 45€ duurder was voor gas en elek, want een dochteronderneming kunnen ze makkelijker failliet laten gaan. Maar op energie.be konden we gisteren als startdatum nemen, wat ons overtuigde.

Mijn contract bij Engie zou morgen ingaan, maar ik heb nog steeds geen bevestiging van hen gekregen en op het portaal van Engie zie ik nog altijd de status op "Registratieaanvraag" staan, terwijl ik al sinds midden oktober mij heb geregistreerd. Nog meer mensen die dit probleem hebben?
Is het intussen bij jou al in orde ?

Bij Elektriciteit staat bij mij (afname) maar ook Aanvraag in behandeling
Bij Gas staat dan weer Aanvraag verwerkt

30/09 contract aangevraagd via mijnenergie.be
Op den duur kan je niks meer volgen zo

Heb ook mijn aanvraag bij Energie.be ingediend. Hopelijk geen spijt achteraf maar het komt toch een serieus stuk goedkoper uit dan de concurrentie.
Het komt voor mij een beetje over als de "Mobile Vikings uit de beginjaren" onder de energieleveranciers. Één duidelijk tarief en geen wirwar aan verschillende formules met allerlei opties waar ik niet naar vraag.

Hier ook overgeschakeld naar energie.be, met zo goed als onmiddelijke ingang (dag nadien).
Wel geen specifiek bericht meer gekregen ofdat alles nu in orde is en geen stand van de tellers moeten geven.
Die tellerstanden doorgeven zal nog volgen veronderstel ik?

Enkel een mail om login te creëren via de website.
Dat is gelukt, dus ik denk dat alles oké is.

Eneco linkt bij hun chat ding direct door naar deze infopagina:
en een invulformulier voor klanten van de Vlaamse Energieleverancier:
Dit invullen nadat je een contract aangegaan en zij zouden zorgen dat de startdatum op 7/12 gezet wordt.

Top service m.i. :)

Heb ook mijn aanvraag bij Energie.be ingediend. Hopelijk geen spijt achteraf maar het komt toch een serieus stuk goedkoper uit dan de concurrentie.
Het komt voor mij een beetje over als de "Mobile Vikings uit de beginjaren" onder de energieleveranciers. Één duidelijk tarief en geen wirwar aan verschillende formules met allerlei opties waar ik niet naar vraag.
Op dit moment zal het zeker goedkoper zijn dan de overige. Vanaf 1/1/22 hoogstwaarschijnlijk niet meer gezien de prijzen van de Belpex op dit moment de pan uitswingen...

Voorbeeld:
De huidige energieprijs van energie.be is berekend volgens de Belpex van Q3 2021 (€100,03/MWh). Hun formule volgens de tariefkaart is:
(1,014 x Belpex S21 (€100,03) + 2) x 1,21 (21% BTW) = c€12,52kWh

Stel nu dat de gemiddelde prijs van de Belpex voor Q4 €200/MWh is, dan kom je op c€24,7/kWh uit.
(1,014 x Belpex S21 (€200) + 2) x 1,21 (21% BTW) = c€24,78kWh

't is wel zo dat als prijzen na de winter eventueel zaken, het voordeliger zal zijn

Nee, er staat sinds een week nu wel 'Aanvraag in behandeling'. Heb ook nog geen mail of brief gehad om mijn meterstanden door te geven. Gaat toch allemaal trager dan gewoonlijk.

Voorschotten terugvorderen​

Maar is het ook mogelijk om de betaalde voorschotten terug te vorderen? Je kan tot acht weken na inning van de domiciliëring het betaalde bedrag terugvorderen. Dat is weliswaar enkel interessant als je denkt dat je via de voorschotfacturen te veel hebt betaald voor je energieverbruik. Als blijkt dat je te weinig hebt betaald, zal de curator alsnog de openstaande schuld vereffenen.

“De bank van de schuldeiser moet de curator op de hoogte stellen van eventuele teruggaven. Om de openstaande schuld te innen, kan een curator de klant hiervoor contacteren, eventueel met bijkomende kosten”, verduidelijkt Febelfin.
Dus als je u voorschotten terug in kan de curator u hiervoor bijkomende kosten opleggen.

Bron: https://businessam.be/faillissement...e&utm_medium=content&utm_campaign=partnersite

hier enkel gas ( midden oktober aangevraagd, lampiris naar engie) en is ook nog niks in orde. Beiden gemaild, niemand antwoord. Fluvius wel direct antwoord, zij zeggen dat het midden december in orde zou moeten komen...

Damned ik heb eens gekeken hoeveel ik zou moeten betalen als ik een jaar klant zou zijn via Fluvius. (Noodleverancier)
Dat is dan maar liefst 420€/maand. :unsure:

Ter vergelijking: Met mijn nieuwe contracten die ingaan in januari betaal ik 230€/maand.

Ik zie dat de documenten terug beschikbaar zijn op de website van de Vlaamse Energieleverancier. Zij die nog contracten of facturen moeten downloaden, het is de moment.

Ik zie dat de documenten terug beschikbaar zijn op de website van de Vlaamse Energieleverancier. Zij die nog contracten of facturen moeten downloaden, het is de moment.
Dank!
Ook net alles afgehaald, je weet maar nooit.

Ook net ingetekend bij energie.be. Op basis van ons (geschat) verbruik zouden we op 292€/m komen voor gas en elektriciteit. Valt nog mee in vergelijking met de 443€/m die we zouden kwijt zijn via Fluvius zelf :unsure:

We komen van 145€/m

Luminus (Basic) staat op vreg goedkoper voor elektriciteit, maar op de site van Luminus zelf kan ik dat niet terugvinden, daar is het ComfyFlex, end at is 200€ duurder op jaarbasis.

Terug
Bovenaan