Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Beste,
Hoe zit het met de voorschotfactuur roep ik die best terug van de voorbije maanden of niet. Want zie op internet nu heel veel rond gaan dat mensen hun domiciliëring terug roepen.
Gaan jullie een slotfactuur maken voor ons of houden jullie het enkel bij de voorschotfactuur zodat er geen slotfactuur volgt.
Als ik nu mijn voorschotfactuur terug roep komen jullie die dan later terug halen omdat deze dan zouden open zijn blijven staan.
Met vriendelijke groeten,
Enkele komma's hadden de leesbaarheid ten goede gekomenHeb dit nu als mail naar de curatoren gestuurd en eens zien hoe zij hierop gaan antwoorden:

Volgens mij komt dit toch niet voordeliger uit ?Zijn voorschotfacturen voor ons energieverbruik binnenkort verleden tijd? Op dit moment wordt werk gemaakt van een wettelijk kader dat klanten met een digitale meter de mogelijkheid biedt voor een maandelijkse afrekening op basis van hun reële verbruik. “Net zoals nu al gangbaar is in de telecomsector”
https://www.hln.be/consument/voorsc...-lijkt-gewonnen-voor-idee-van-cdenv~a6f7fa17/
Zijn voorstel gaat toch gewoon om het feit dat je maand per maand je effectief verbruik zou betalen? Staat los van vast of variabel tarief.Volgens mij komt dit toch niet voordeliger uit ?
Nu hoge prijs en veel verbruik (winter), die hoge prijs van nu zakt gemiddeld gezien wel door de lagere prijzen in de zomer (variabel tarrief) waardoor ik op het einde van het jaar een lagere prijs ga betalen, toch ?
Als ik in december moet betalen ben ik de volle pot aan het betalen
Ik heb de berekening nog niet gemaakt of dat voordeliger zou zijn hoorZijn voorstel gaat toch gewoon om het feit dat je maand per maand je effectief verbruik zou betalen? Staat los van vast of variabel tarief.
Maar op die manier betaal je dan gewoon wat je 'moet' betalen en zit je ook niet met slotfacturen etc. Vind het geen slecht idee, maar de wintermaanden zullen dan inderdaad wel de duurste zijn...
Is energie.be een beetje financieel stabiel?Gisteren ingeschreven bij energie.be, vandaag mail dat alles in orde is. Levering vanaf 7 dec bij energie.be.
Is energie.be een beetje financieel stabiel?
Ik dacht zelf eerst naar Luminus over te stappen maar wil geen 30 dagen wachten.
Bedoeling is wel om niet over te stappen naar een nieuwe leverancier over te stappen om dan opnieuw hetzelfde voor te hebben...
Wat moeite om de mail deftig op te stellen mocht wel.Heb dit nu als mail naar de curatoren gestuurd en eens zien hoe zij hierop gaan antwoorden:
Wie heeft er hier al de overstap gewaagd naar een andere leverancier?
Ikzelf wou Engie Direct Fixed bestellen maar blijkbaar kunnen ze het op dit moment niet aanbieden. Variabel wens ik niet te nemen gezien de tariefkaarten op dit moment gebaseerd zijn op de (lagere) Belpex S21 van oktober (€99/MW) terwijl dit volgend kwartaal al snel het dubbele kan zijn.
...No way dat die prijs zo hard gestegen is hé..De gasprijs is x4 of x5 gegaan. Scroll gewoon naar de grafieken van de elektriciteits en gasprijzen in dit document om een impressie te krijgen van de situatie:No way dat die prijs zo hard gestegen is hé..
Had ongeveer hetzelfde met overstap naar Ecopower. 5 weken na de overstap werd pas de tellerstand opgevraagd. Ik heb toen gewoon de stand van de dag van overstap opgegeven en dat werd geregeld.Iemand enig idee of je je meterstanden van 7 december kan doorgeven aan Fluvius? Ik vind hun FAQ hierrond nogal vaag en heb weinig zin om te moeten betalen op basis van een geschat verbruik. Aangezien wij hier nog niet zo lang wonen kan dat nooit accuraat zijn en gaan we wss te veel aangerekend worden.
Normaal ga je die wel kunnen ingeven als je van leverancier wisselt, maar ik las hier al dat je bij Luminus (waar ik meteen een nieuw contract heb afgesloten) sowieso die 30 dagen moet wachten?
Tout court begrijp ik nog altijd niet waarom elektriciteit en aardgas niet voor iedereen evenveel kost. Het is nochtans dezelfde stroom die uit mijn gebuur zijn stopcontact komt...Ik begrijp het wel, maar het is een absurd voor een basisproduct dat in se even basic is als drinkwater... Voor drinkwater hebben wij ook geen keuze bij wie we dat aankopen.
Waarom kan men voor elektriciteit en aardgas niet hetzelfde doen?