Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb enkelvoudig en flow. Mijn jaar loopt af half november, maar ik heb 31/05 wel al een afrekening gehad.dag en nacht tarief was dit jaar ook de moeite niet om te nemen.
gemiddelde voor Flow was 13,7 cent voor dag en 13,2 cent voor nacht. Iemand een flow met enkelvoudig variabel tarief die me bij afrekening even kan laten weten hoeveel dat was?
24/11 stopt mijn Engie contract, iets later zal ik mijn afrekening krijgen.dag en nacht tarief was dit jaar ook de moeite niet om te nemen.
gemiddelde voor Flow was 13,7 cent voor dag en 13,2 cent voor nacht. Iemand een flow met enkelvoudig variabel tarief die me bij afrekening even kan laten weten hoeveel dat was?
Uiteindelijk vandaag ook een nieuw contract afgesloten voor elektriciteit. Komend van Engie - Flow.
Het zag er eerst naar uit dat het Eneco zou worden, maar uiteindelijk toch voor Luminus - comfyflex gegaan.
Beide zat amper verschil op, we spreken over €4 op jaarbasis.
Luminus geeft een hogere vaste korting, maar een lagere korting per kWh. Doordat ik ga er vanuit dat mijn verbruik van het net komend jaar nog wat verder zakt, gaat dat ook meer in het voordeel spelen van Luminus.
Verbruik periode: 1/10/2024 --> 30/09/2025
Afname: 2582 kWh
Injectie: 7099 kWh
facturatiepiek: 2,9kW
Luminius comfyflex = €449.58/jaar
Voor de vaste korting moet ik wel een jaar klant blijven. korting per kWh is pro rata.
Gasaansluiting hebben we niet (verwarmen met een L/W warmtepomp).
ik heb ingetekend via aanbieders, maar zie niet meteen voorwaarden daar in staan.Meestal is dat de prijsformule die 2 jaar vaststaat. Maar de voorwaarden gaan sowieso in de details van de aanbiedingen staan. Best kijk je die eens na.
ik heb ingetekend via aanbieders, maar zie niet meteen voorwaarden daar in staan.
Of moet dat dan staan in het contract dat ik nog moet ontvangen van engie?
en daar zal dan in staan of ik 2 jaar of 1 jaar moet blijven voor die (welkoms)korting?
Welkom! mogelijk kan je nog je verbruik terugvinden voor je zonnepanelen geinstalleerd zijn? Een doorsnee gezin in een halfopen bebouwing met 1 kind gaan ze vanuit dat je 3500 kWh verbruikt (zonder warmtepomp of elekrische auto.).Hello, noobie vraagje hier: bij mij is het ook van dat... de digitale meter is geplaatst ondertussen en bye bye terugdraaiende teller.
Ik probeer nu wat tarieven te vergelijken maar op die vergelijkingsites vragen ze steeds naar mijn elektriciteitsverbuik van het vorige jaar. Aangezien mn tellers terugdraaienden staat dit op mijn afrekening op 0. Is er een manier waarop ik mijn werkelijk verbruik kan terugvinden... of zal dat pas volgend jaar mogelijk zijn?
ok merci! (nu ge het zegt... mn zonnepannelen waren voorzien op verbruik van 4000kwh)Welkom! mogelijk kan je nog je verbruik terugvinden voor je zonnepanelen geinstalleerd zijn? Een doorsnee gezin in een halfopen bebouwing met 1 kind gaan ze vanuit dat je 3500 kWh verbruikt (zonder warmtepomp of elekrische auto.).
Let in ieder geval vanaf nu ook op het capaciteitstarief. Als je dat niet gewoon bent, kan je zoals velen hier gebruik maken van een homewizard dongle dat je op tijd kan verwittigen. Hier heeft dat zich al dubbel en dik terugverdiend.ok merci! (nu ge het zegt... mn zonnepannelen waren voorzien op verbruik van 4000kwh)
Je weet hoeveel je zonnepanelen opbracht hebben? Verreken dat met uw meterstand en je hebt uw verbruik.Hello, noobie vraagje hier: bij mij is het ook van dat... de digitale meter is geplaatst ondertussen en bye bye terugdraaiende teller.
Ik probeer nu wat tarieven te vergelijken maar op die vergelijkingsites vragen ze steeds naar mijn elektriciteitsverbuik van het vorige jaar. Aangezien mn tellers terugdraaienden staat dit op mijn afrekening op 0. Is er een manier waarop ik mijn werkelijk verbruik kan terugvinden... of zal dat pas volgend jaar mogelijk zijn?
Zo simpel is dat niet he, in de zomer spaar je je opbrengst op om het verbruik in de winter te dekken. Eens de digitale er staat is klopt meterstand+opbrengst totaal niet meer.Je weet hoeveel je zonnepanelen opbracht hebben? Verreken dat met uw meterstand en je hebt uw verbruik.
Je weet toch de meterstand van de laatste meteropname en van het moment van de vervanging?Zo simpel is dat niet he, in de zomer spaar je je opbrengst op om het verbruik in de winter te dekken. Eens de digitale er staat is klopt meterstand+opbrengst totaal niet meer.
Dat weet ik ja, zoals iedereen waarschijnlijk. Maar daarmee weet je toch nog altijd niet je effectief verbruik en injectie?Je weet toch de meterstand van de laatste meteropname en van het moment van de vervanging?
En dan kijk je in uw PV app hoeveel je opgewekt hebt tussen die 2 datums. Zelf 15 jaar geleden hadden omvormers al een web interface waar je de opbrengst per dag/maand/jaar kon zien.
Of je kijkt naar de data van het jaar er voor.
Zoveel mogelijkheden als je even nadenkt...
Effectief verbruik kun je perfect weten he. Dat is de geconsumeerde energie in de woning ongeacht vanwaar ze komt.Dat weet ik ja, zoals iedereen waarschijnlijk. Maar daarmee weet je toch nog altijd niet je effectief verbruik en injectie?
Niet semantisch doen he, het was toch overduidelijk uit zijn vraag dat het hierover ging.Effectief verbruik kun je perfect weten he. Dat is de geconsumeerde energie in de woning ongeacht vanwaar ze komt.
Netafname is wellicht hetgeen jij dan zoekt. Das inderdaad lastiger te weten, maar het gemiddeld gezin verbruikt 30% van de PV opbrengst en de rest is injectie. Als je dan effectief verbruik kent en de productie, dan kun je een goeie inschatting maken.
Bv:
4000kwh verbruik
4000kWh opbrengst
30% eigen verbruik
Dan krijg je:
Afname: 4000 - 4000*0,3 = 2800kWh
Injectie: 4000 * 0,7 = 2800kWh