Ik dacht inmiddels het laatste. Dus het werkelijk verbruik.Nu vroeg ik mij wel af of ze bij een voorschot nog werken met een apart verbruiksprofiel of pakken ze tegenwoordig wel het reëel verbruik van de digitale teller?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik dacht inmiddels het laatste. Dus het werkelijk verbruik.Nu vroeg ik mij wel af of ze bij een voorschot nog werken met een apart verbruiksprofiel of pakken ze tegenwoordig wel het reëel verbruik van de digitale teller?
Bovenop hetgeen hierboven al staat: omdat het voor mij niet mogelijk is voor gas en gas de grootste brok van mijn afrekening is. Dit omdat die mens dat de digitale meters kwam plaatsen zei "Oei, hier moet een aanpassing aan uw aansluiting gebeuren en dat mag ik niet doen, ik geef het door en ze komen later die meter wel vervangen". Ondertussen niks meer van gehoordWaarom kiezen jullie niet voor maandelijks afrekenen?
Ik vind het ook makkelijk/overzichtelijker om elke maand een vast bedrag te hebben dat van mijn rekening gaat.En hoe zou je zoiets laten renderen op minder dan een jaar?Als je dat elke maand zelf aan de kant zet, betaal je toch niets bij en moet je ook niets "terugkrijgen". Het geld dat je dan zou terugkrijgen, kun je veel beter laten renderen dan op het einde van het jaar te ontvangen.

Maar zelfs in een topjaar gaat het weinig opleveren.Zijn er hier mensen die ervaring hebben met energykings? ons contract met engie (enkel elektriciteit, wij hebben geen gas meer) loopt af binnen 4 weken en wil veranderen. Energykings is in mijn geval zeker niet de goedkoopste (geen promos maar gewoon een correcte prijs lijkt me), de prijs zou toch minder zijn dan mijn huidig Easy, variabel, contract van afgelopen jaar en dan heb je dat systeem met die coins nog, handig voor mensen die online shoppen (collect & go, bol.com, etc) Het rare is, ik wou me gisteren inschrijven op de website en gewoon al een account maken lukte niet... Dan stel ik me wel vragen bij het hele gebeuren... Afin, iemand ervaring met deze 'Belgische startup'?
van waar haal je die kortingNiet meer echt naar gekeken, en hier nog steeds vast Luminus Basic Fix gas februari 24 (aflopende feb 2026) met 5.94c /kwh
Engie Easy Fixed gas lijkt nog wel interessant.
- 5.76 vast tot Sept 2026 - 1.45c korting = 4.31c / kwh
- Kortingen -€1.45c en €55 vast worden pro rata verrekend (veranderen naar betere aanbieding is dus makkelijk zonder verlies)
Met een beperkt verbruik van nog geen 10.000 kwh valt de risicopremie op vast tov variabel, zal max een paar 100 eur zijn, ook wel mee.

Domme vraag:
Het berekend bedrag op mijnenergie en de vestiging bij variabele bedragen is enkel aan de hand van het tarief waaraan je tekent.
Of houden die automatisch "rekening" met de prijs wat zal stijgen of dalen.
Edit
Benieuwd of ik de korting van flow augustus nog krijg van Engie. Heb ingetekend om half 1 vannacht oldat er geen beter aanbod was en op de site van engie stond deze promotie wel nog.
Ik ben voor gas nog bij voorschotten gebleven. Maar sinds ik een EV heb betaal ik maandelijks af voor elektriciteit. Die EV is zowat 80% van mijn verbruik, bij diesel betaalde ik ook direct de rekening.Waarom kiezen jullie niet voor maandelijks afrekenen?
Zie hierboven:En je zit dan met correcte rekeningen bij maandelijks variabel contract. Anders zit je nog altijd met een verdeeltabel. Tenzij dat recent veranderd zou zijn, maar daar heb ik nog geen nieuws over gelezen.
En dit wordt bevestigd door Fluvius:Ik dacht inmiddels het laatste. Dus het werkelijk verbruik.Nu vroeg ik mij wel af of ze bij een voorschot nog werken met een apart verbruiksprofiel of pakken ze tegenwoordig wel het reëel verbruik van de digitale teller?
Vanaf april 2024 kan je eindfactuur als klant met een digitale meter én een variabel contract afgerekend worden op basis van wat je effectief per maand verbruikte. Op die manier betaal je altijd het juiste tarief voor elektriciteit en aardgas. Vanaf juli 2024 is je energieleverancier verplicht om je jaarafrekening op deze manier te berekenen.
Maar dan nog blijf ik bij maandelijks afrekenen. Het is onmogelijk om mijn EV-verbruik ietwat correct in te schatten. Ik heb dan liever geen gigantische verrassing op de afrekening. Nu wordt dat mooi elke maand netjes verrekend.

Met EV-verbruik bedoel ik verbruik van de elektrische auto. Dan kom ik er niet met 7-800 euro per jaar.Zal eerder liggen aan je verbruik. Mijn elektriciteitsfactuur op jaarbasis is 7-800 euro max, weinig veraassing aan, ookal zou je dat in 1 keer moeten betalen. Ik verbruik 6 maanden werkelijk niks (150kWh over 6 maand), in de tussenseizoenen een beetje en dan 3 wintermaanden gewoon 75% van mijn jaarverbruik. Gas heeft een identiek gebruiksprofiel. Bijna alles in 3 maanden.