Energieleveranciers

Dat gaat niet. Je kunt het wel per dag volgen. Er zit dus enige achterstand op.

Het ligt een beetje aan je digitale gasmeter. Er zijn er die eens per uur rapporteren en er zijn er die dat veel sneller doen.
Ik zie mijn verbruik redelijk snel, inderdaad iets van 5 minuten en kan dat door de dag volgen. Zo ben ik er bvb achtergekomen dat er iets scheelt met mijn ketel. Doordat die niet meer moduleert (onder de 50%), pendelt mijn CV-ketel enorm en krijgt die de woning zeer slecht warm (door de 25 minuten wachttijd telkens).

Het is echt niet zo dat je dat de volgende dag pas ziet.

Een digitale meter registreert elke 15 min uw verbruik bij de netbeheerder.

De digitale gasmeter stuurt de gegevens zelf niet door naar de netbeheerder maar stuurt ze naar de digitale elektriciteitsmeter. Daarmee dat je pas om de 15 min een update van de gas ziet in de homewizard app.

Laatst bewerkt:
Een digitale meter registreert elke 15 min uw verbruik bij de netbeheerder.

De digitale gasmeter stuurt de gegevens zelf niet door naar de netbeheerder maar stuurt ze naar de digitale elektriciteitsmeter. Daarmee dat je pas om de 15 min een update van de gas ziet in de homewizard app.

Als je de data zelf uitleest is het electriciteit in realtime en gas om de 5 minuten bij de meeste digitale meters van Fluvius.
Die 15 minuten is wat naar Fluvius gestuurd wordt, dat is inderdaad niet realtime.

Sinds 15j klant bij Ecopower hier, en mijn ouders sinds 5j, en altijd blij geweest met de prijs en met het principe van mede eigenaarschap.

Maar de prijzen nu liggen toch wel echt hoog. In vgl met Engie Flow offer, is Engie 25% goedkoper. Wat is er daar aan de hand?

Als je de data zelf uitleest is het electriciteit in realtime en gas om de 5 minuten bij de meeste digitale meters van Fluvius.
Die 15 minuten is wat naar Fluvius gestuurd wordt, dat is inderdaad niet realtime.
Net gekeken op de homewizard app. Verbruik gas wordt inderdaad om de 5min ingelezen.

Elektriciteit is uiteraard real time.

Ik dacht dat gas 15 min was omdat de digitale gasteller dit om de 15 min doorstuurt.

Sinds 15j klant bij Ecopower hier, en mijn ouders sinds 5j, en altijd blij geweest met de prijs en met het principe van mede eigenaarschap.

Maar de prijzen nu liggen toch wel echt hoog. In vgl met Engie Flow offer, is Engie 25% goedkoper. Wat is er daar aan de hand?

Charme-offensief van Engie om hun marktaandeel te vergroten, in de hoop dat een deel van die klanten zullen blijven nadat het kortingsjaar afgelopen is.
Geen idee hoe hun marktaandeel sinds mei 2023 geëvolueerd is, maar van 2019 (dieptepunt) tot 2023 is dat lichtjes gestegen, misschien hebben ze nu als strategie om terug verder boven de 40% te groeien?

Nog iemand die het volgende merkt?

Simulatie van elektarieven via aanbieders.be en v-test geven een enorm verschillend beeld:
- Bij aanbieders.be zijn Engie Flow en Frank de goedkoopste
- Bij de V-test zijn dat Mega en Wikipower groepsaankoop

Bij de V-test hinkt Engie Flow een paar honderd euro achterop.

Gebruikte gegevens:
Afname piek/dal: 2522/4232
Injectie piek/dal: 3252/1349

Nog iemand die het volgende merkt?

Simulatie van elektarieven via aanbieders.be en v-test geven een enorm verschillend beeld:
- Bij aanbieders.be zijn Engie Flow en Frank de goedkoopste
- Bij de V-test zijn dat Mega en Wikipower groepsaankoop

Bij de V-test hinkt Engie Flow een paar honderd euro achterop.

Gebruikte gegevens:
Afname piek/dal: 2522/4232
Injectie piek/dal: 3252/1349
Volgens mij telt de V-test de korting niet mee.
Zonder die korting zou ik ook nooit voor Engie Flow gegaan zijn nu.
Over een jaar, dus als de korting wegvalt, zal ik ook sowieso overstappen.

OK, dus ga ik uitgaan van aanbieders.
Sinds 1/1 bij Ecopower maar gezien de verlaging injectietarief vanaf 1/1/25 toch maar veranderen.

OK, dus ga ik uitgaan van aanbieders.
Sinds 1/1 bij Ecopower maar gezien de verlaging injectietarief vanaf 1/1/25 toch maar veranderen.
Het kan interessant zijn om al eerder te switchen.
In december weinig (tot geen?) injectie en je betaalt een hoger afnametarief...
Allee, da's jouw keuze natuurlijk. Momenteel nog Ecopower, maar vanaf zaterdag Engie Flow.

Dit topic is eigenlijk beter dan die groepsaankopen. Je wordt live op de hoogte gehouden van de prijzen en als je best switcht naar een andere aanbieder weet je het ook via dit topic. 😁

Hier ook eens test gedaan, Engie Flow komt als goedkoopste.
Zie wel in de kleine letters staan: "aanvraag moet gebeuren en vervolledigd worden tussen 1/11 en 30/11" om aanspraak te maken op de kortingen.

Ik hoop dat als ik vandaag alles zou aanvragen, ik voor 30/11 rond ben met alles 😬

Ik wou nog omgaan, maar zie volgende melding;
"Deze korting is geldig vanaf 01/11/2024 tot 14/11/2024."

De startdatum bij het momenteel aanvragen zou pas 4/12 zijn, heb ik dan nog recht op die korting?

=> Bevestiging via live chat, is ok.

Omgegaan en een besparing van 400€ op jaarbasis tov basicfix maart 2024. (wel variabel uiteraard bij Engie Flow)

Laatst bewerkt:
Hier ook met toch een spijtig gevoel Ecopower verlaten en voor Engie flow gegaan. We zijn net ingetrokken in onze woning, dus het elektriciteitsverbruik is nog moeilijk in te schatten. Maar zeker bij hogere verbruiken zat Engie toch opmerkelijk goedkoper. Merci allen voor de tip!

Heb de homewizard p1 meter in de digitale meter geklikt. Ik ga er vanuit dat het normaal is dat ik dat groene klepje niet meer toe krijg? Meter is een T211.

Verbinden lukt ook nog iet. Op geen enkele manier krijg ik dat ding blauw om te koppelen.

Heb de homewizard p1 meter in de digitale meter geklikt. Ik ga er vanuit dat het normaal is dat ik dat groene klepje niet meer toe krijg? Meter is een T211.

Verbinden lukt ook nog iet. Op geen enkele manier krijg ik dat ding blauw om te koppelen.

P1 poort opengezet op mijn fluvius? Klep gaat idd niet meer dicht.

Terug
Bovenaan