Gas is met intervallen van 5min dacht ik. Dus vrij reeel.Dat gaat niet. Je kunt het wel per dag volgen. Er zit dus enige achterstand op.
Voor elektriciteit is het helemaal realtime.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gas is met intervallen van 5min dacht ik. Dus vrij reeel.Dat gaat niet. Je kunt het wel per dag volgen. Er zit dus enige achterstand op.
Dat gaat niet. Je kunt het wel per dag volgen. Er zit dus enige achterstand op.
Een digitale meter registreert elke 15 min uw verbruik bij de netbeheerder.
De digitale gasmeter stuurt de gegevens zelf niet door naar de netbeheerder maar stuurt ze naar de digitale elektriciteitsmeter. Daarmee dat je pas om de 15 min een update van de gas ziet in de homewizard app.
Net gekeken op de homewizard app. Verbruik gas wordt inderdaad om de 5min ingelezen.Als je de data zelf uitleest is het electriciteit in realtime en gas om de 5 minuten bij de meeste digitale meters van Fluvius.
Die 15 minuten is wat naar Fluvius gestuurd wordt, dat is inderdaad niet realtime.
Sinds 15j klant bij Ecopower hier, en mijn ouders sinds 5j, en altijd blij geweest met de prijs en met het principe van mede eigenaarschap.
Maar de prijzen nu liggen toch wel echt hoog. In vgl met Engie Flow offer, is Engie 25% goedkoper. Wat is er daar aan de hand?
Volgens mij telt de V-test de korting niet mee.Nog iemand die het volgende merkt?
Simulatie van elektarieven via aanbieders.be en v-test geven een enorm verschillend beeld:
- Bij aanbieders.be zijn Engie Flow en Frank de goedkoopste
- Bij de V-test zijn dat Mega en Wikipower groepsaankoop
Bij de V-test hinkt Engie Flow een paar honderd euro achterop.
Gebruikte gegevens:
Afname piek/dal: 2522/4232
Injectie piek/dal: 3252/1349
Het kan interessant zijn om al eerder te switchen.OK, dus ga ik uitgaan van aanbieders.
Sinds 1/1 bij Ecopower maar gezien de verlaging injectietarief vanaf 1/1/25 toch maar veranderen.

Heb de homewizard p1 meter in de digitale meter geklikt. Ik ga er vanuit dat het normaal is dat ik dat groene klepje niet meer toe krijg? Meter is een T211.
Verbinden lukt ook nog iet. Op geen enkele manier krijg ik dat ding blauw om te koppelen.