Energieleveranciers

Ik zie hier veel Engie Flow passeren, maar dat gaat vooral over digitale tellers. Ik heb nog een terugdraaiende, en die v-test en consoorten zitten vol kleine lettertjes waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik zit nu nog bij Ecopower waar ik al enkele jaren zeer tevreden klant bij ben, maar hun verhoging vanaf 1 januari voor terugdraaiende tellers maakt het niet meer interessant.
We zitten hier met 5kw omvormer en alles bij elkaar maximaal 250kwh afname. Iemand die zin heeft om daar het meest ideale contract voor te zoeken?

Volgens het contract dat ik nu alreeds kan downloaden staat er datum Y (met mijn elektronische handtekening er op)
Echter ik heb via mijnenergie getekend met datum X.
Mijn nieuw energiecontract is dus van start gegaan op datum Y.
Ik heb nooit getekend voor datum Y. Het contract is opgemaakt door engie en ze hebben digitaal mijn handtekening er gewoon op geplakt.

Is bovenstaande wettelijk eigenlijk geen schriftvervalsing? Ondertussen is het contract bij de vorige energieleverancier effectief stopgezet.

MijnEnergie geeft nu een promo van 220 euro op een nieuw elektriciteitsabo bij Eneco (Wind en Flex). Wat de prijs ongeveer 30% goedkoper maakt dan Engie Flow. Die geven maar een 59 euro korting + wat korting per kWh afname, wat volgens de berekeningen zou neerkomen op ongeveer 105 euro korting op jaarbasis.
Ga ik toch een jaartje Eneco nemen dan.

Mijn nieuw energiecontract is dus van start gegaan op datum Y.
Ik heb nooit getekend voor datum Y. Het contract is opgemaakt door engie en ze hebben digitaal mijn handtekening er gewoon op geplakt.

Is bovenstaande wettelijk eigenlijk geen schriftvervalsing? Ondertussen is het contract bij de vorige energieleverancier effectief stopgezet.

Ik denk dat in de contractbevestiging van Engie of in de voorwaarden staat dat ze de datum kunnen aanpassen.

Als je daar financiële schade door hebt, is het wel niet de bedoeling dat Engie dat zomaar toepast. Stel dat je van je vorige leverancier bv een korting krijgt als je minimum 1 jaar klant bent geweest en nu die korting niet krijgt doordat Engie vervroegd switcht. Dan moet je bij Engie verhaal gaan halen.

In verband met die Eneco promo van hierboven: vaste korting met voor de rest lager tarief voor injectie en hoger tarief voor afname. Lijkt interessant als je weinig verbruik/injectie hebt. Met hoger verbruik (warmtepomp of EV) blijft Engie interessanter.

In verband met die Eneco promo van hierboven: vaste korting met voor de rest lager tarief voor injectie en hoger tarief voor afname. Lijkt interessant als je weinig verbruik/injectie hebt. Met hoger verbruik (warmtepomp of EV) blijft Engie interessanter.
Helemaal correct. Mijn afname van't net is ±1100 kWh op jaarbasis (en injectie rond de 2200). Dus Eneco is in dit geval veel voordeliger voor mij persoonlijk.

Ik ga er vanuit dat het normaal is dat ik dat groene klepje niet meer toe krijg?
Ik heb het erin geprutst gekregen met het klepje dicht, maar sindsdien kom ik er niet meer aan met de vrees dat ik het klepje dan niet meer dicht krijg, het is een beetje prutswerk om alles erin gepast te krijgen.
Beetje stom ook: Dat klepje heeft een gat voor de doorvoer van die platte kabel maar het kabeltje van de homewizard is te kort. Maak dat 5 cm langer en je zou het klepje kunnen sluiten en de homewizard eruit laten bungelen.

Ik denk dat in de contractbevestiging van Engie of in de voorwaarden staat dat ze de datum kunnen aanpassen.

Als je daar financiële schade door hebt, is het wel niet de bedoeling dat Engie dat zomaar toepast. Stel dat je van je vorige leverancier bv een korting krijgt als je minimum 1 jaar klant bent geweest en nu die korting niet krijgt doordat Engie vervroegd switcht. Dan moet je bij Engie verhaal gaan halen.
Ja je hebt gelijk. :)

Als de datum in de toekomst ligt dan is dit zonder enige compensatie. Dit mogen ze gewoon 'uitvoeren'.
De reden hierachter is dat er altijd vertraging op kan zitten (bij bijvoorbeeld Fluvius) en dat de startdatum nooit gegarandeerd is.

Verplaatsen ze dit echter naar een vroegere datum? Dat is inderdaad niet perse verboden, maar dan is het zoals je zegt: Als je hierdoor financieel schade lijdt dan moet Engie dit corrigeren of ze moeten die geleden schade zelf vergoeden. (Tenzij je per ongeluk zelf de datum foutief hebt doorgegeven. Als het uw eigen schuld is dan moet Engie 'just niks').

De gas staat nog altijd een 20% goedkoper dan exact een jaar geleden. Weinig reden tot paniek zou ik zeggen.
Het zal mss eerder het hoogste niveau van dit jaar zijn. Maar we gaan dan ook hard richting stookseizoen.

Gas voor volgende winter (2025/2026) kost bijvoorbeeld minder dan gas voor volgende zomer (2025), dus stookseizoen heeft nog maar weinig te maken met de prijs hoor.

Helemaal correct. Mijn afname van't net is ±1100 kWh op jaarbasis (en injectie rond de 2200). Dus Eneco is in dit geval veel voordeliger voor mij persoonlijk.
Hier een beetje tzelfde verhaal. Afname van 1500kwh, injectie van 2500kwh. Vanaf jan '25 van ecopower naar eneco wind en flex

Terug
Bovenaan