Had je die vraag gesteld in maart dan had ik u volmondig gelijk gegeven. Aangezien we echter spreken over verwarming, en je niet met elektriciteit verwarmt, en we over oktober spreken dan is 3000kwh per maand voor de 4 komende maanden effectief iets dat zou kunnen.
In uw geval verwacht ik eerder iets van een 1800-2000kwh per maand voor de komende 4 maanden. Juist omdat de winter in aantocht is (winter is coming !!!!) en het verbruik nu effectief aankomt.
Terwijl bij elektriciteit het verbruik niet zo zeer extreem seizoensgebonden is. Maar het kwam over alsof je ervan uit ging dat uw verbruik een 1000kwh gaat zijn in de komende 4 maanden, en dat wilde ik gewoon voorkomen dat je daar vanuit ging.
Daarnaast herinnerde ik mij niet dat je een nieuwbouw had, waardoor een totaalverbruik op jaarbasis van 17k kwh mogelijks over the top is. Maar voor oudere woningen, zelfs met iets van isolatie dan is 17k kwh gewoon realistisch.
www.socialenergie.be
1 liter mazout bevat ongeveer 10kwh aan energie. Wat dus wil zeggen dat 2000 - 4000l mazoutverbruik op jaarbasis zo ongeveer een verbruik van 20.000 - 40.000 kwh is aan gas of... en dat verbruik is ook niet constant hetzelfde elke maand en piekt evengoed in de komende 4 maanden. En bij veel mensen is en was dat een realistisch verbruik.
Al komt de gedachtegang niet overeen als je stookt op elektriciteit, dan gaat uw elektriciteitsverbruik ook eerder lobsided zijn in de winterperiode.