Energieleveranciers

Daar ben ik ook benieuwd naar. Vast is voor mij 25% duurder dan variabel. Voor mij toch al een fikse som als verzekering, waarbij de prijs van variabel serieus moet stijgen om vast in te halen.

Daarnet eens naar Engie gebeld met de vraag of m'n contract niet goekdoper kon.
Ze heeft het nagekeken en meteen aangepast, van een 'Easy' contract naar een 'Direct' contract.
Scheelt niet veel, €10 per 2 maand, maar toch de moeite en ik hoef er niets voor te doen.

Daarnet eens naar Engie gebeld met de vraag of m'n contract niet goekdoper kon.
Ze heeft het nagekeken en meteen aangepast, van een 'Easy' contract naar een 'Direct' contract.
Scheelt niet veel, €10 per 2 maand, maar toch de moeite en ik hoef er niets voor te doen.
Je kan beter zeggen (het beste is dan wel via email): Luminus geeft via mijnenergie 150€ korting (dat moet dan wel kloppen). Wat stellen jullie tegenover? (Want als trouwe bestaande klant krijg je meestal niets van kortingen hé ;)) Garanties zijn er natuurlijk niet maar de kans bestaat dat ze die korting dan matchen en dat je dus méér krijgt dan die 10€ per 2 maand.

Het is lang geleden dat ik bovenstaande nog heb toegepast (ik denk altijd: Als ze dat willen matchen moeten ze zelf maar initiatief nemen anders stap ik gewoon over). Maar een paar jaar geleden heb ik dat zo gedaan én ze hebben de korting van de concurrentie toen effectief gematcht.

Heb nu een digitale meter voor elektriciteit in mijn nieuwe woning. Ben aan't denken om om te schakelen naar zo'n reële maandelijkse afrekening ipv de voorschotten. Of zijn daar bepaalde nadelen aan waar ik nu niet aan denk?

Heb nu een digitale meter voor elektriciteit in mijn nieuwe woning. Ben aan't denken om om te schakelen naar zo'n reële maandelijkse afrekening ipv de voorschotten. Of zijn daar bepaalde nadelen aan waar ik nu niet aan denk?

Nadelen alleen als je elektrisch verwarmt denk ik. Dan betaal je de hoofdmoot van je stroom in 2-3 maand tijd ipv uitgespreid over 12 maand.

Net de afrekening van Luminus Basicfix gekregen, nog 204 euro op te leggen. Nieuw voorgesteld voorschot 236 euro.
Voorgesteld voorschot van Engie met dezelfde verbruiksscijfers: 159 euro (924 euro verschil op jaarbasis). Dat vind ik toch wel al stevig hoor.

Net de afrekening van Luminus Basicfix gekregen, nog 204 euro op te leggen. Nieuw voorgesteld voorschot 236 euro.
Voorgesteld voorschot van Engie met dezelfde verbruiksscijfers: 159 euro (924 euro verschil op jaarbasis). Dat vind ik toch wel al stevig hoor.
wat zegt de vtest? Want die voorschotten is toch ook maar en slag in het water...

Welk contract heb je uiteindelijk gekozen bij Engie? Flow of Drive?

Welk contract heb je uiteindelijk gekozen bij Engie? Flow of Drive?

Ben voor Flow gegaan wegens de grotere welkomstkorting.
Drive was een cent goedkoper in stroomtarief, maar om die welkomstkorting teniet te doen moest ik een 15000kwh stroom afnemen of zo :lol:

Binnen een jaartje zien we dan wel weer, is Drive interessanter op dat moment dan switchen we daarnaartoe. En anders is het terug naar Luminus met een dikke welkomstkorting.

Vraag me eigenlijk af waarom de vreg v test vraagt hoeveel vermogen mijn omvormer heeft als je al aanduidt dat je een digitale teller hebt. Heeft toch geen enkel nut want je betaalt geen prosumententarief meer.

Vreg info:

Tellen injectiepieken mee voor de berekening van het capaciteitstarief?​

Nee, voor het capaciteitstarief tellen alleen de pieken als u elektriciteit afneemt van het net. Het capaciteitstarief houdt geen rekening met uw injectiepieken. Het maakt dus niet uit hoeveel elektriciteit u tegelijk op het net zet.
Goed om te weten: eigenaars van zonnepanelen (< 10 kVA) betalen geen injectietarief.
Alle info over het capaciteitstarief vindt u hier.

Zou wel nefast zijn anders voor me, met de extra omvormer erbij. Heb nu een gemiddelde maandpiek van 6kW, als ik daar 8,6kW aan omvormers tegelijk laat injecteren zonder dat ik afname heb... kassa kassa, weg geld dat ik krijg voor de injectie.

Terug
Bovenaan