Nu vastpinnen, en corrigeren wanneer nodig, zeker gezien de huidige situatie bij een paar kritische landen.In mei loopt m'n contract voor gas en elektriciteit ook weer ten einde. Is het al de moeite om weer een vast te nemen met de huidige prijzen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nu vastpinnen, en corrigeren wanneer nodig, zeker gezien de huidige situatie bij een paar kritische landen.In mei loopt m'n contract voor gas en elektriciteit ook weer ten einde. Is het al de moeite om weer een vast te nemen met de huidige prijzen?
het is moeilijk in te schaten wat de prijzen precies gaan doen. Maar zoals sommigen hier ook zeggen.. Gas prijzen hebben weinig nodig om snel de hoogte in te gaan. Ik kies zoals eveneens voor basic fix aardgas. Elek voor Ecopower vanwege de hogere injectie.Merci voor de reacties. Ik ga denk ik voor een vaste tarief gaan.
Gasketel onderhoud is wetteljk verplicht om de twee jaar, mazoutketel jaarlijks. Brandverzekering kan dacht ik alleen moeilijk doen als blijkt dat de brand effectief ontstaan is in de gasketel.In 2018 een nieuwe hoogrendementsketel laten installeren. Nog nooit onderhoud laten uitvoeren. Zo'n onderhoudscontract via energieleverancier, is dat de moeite? Of laten jullie dat door firma naar keuze uitvoeren.
Klopt het, dat je niet verzekerd bent wanneer je niet jaarlijks een onderhoud laat uitvoeren? Iemand wist me dat te zeggen, terwijl ik dacht dat dat de eerste jaren niet nodig was. Pas nadien, om het rendement hoog te houden af en toe een onderhoud.
Alleszins dikke merci voor de reacties omtrent vast of variabel. Vandaag nog vastzetten.
Mijn moeder haar mazoutketel heeft finaal de geest gegeven en ik heb voor haar een 'vast' contract genomen voor gas (want ze gaat nu gas laten installeren).het is moeilijk in te schaten wat de prijzen precies gaan doen. Maar zoals sommigen hier ook zeggen.. Gas prijzen hebben weinig nodig om snel de hoogte in te gaan. Ik kies zoals eveneens voor basic fix aardgas. Elek voor Ecopower vanwege de hogere injectie.
Een vast contract kan tot 2 jaar (basicfix) maar als consument moet je die één of twee jaar niet uitdoen, je kan elk moment terug switchen naar variabel.En ba wah de lente komt er aan hé en een vast contract is ook maar voor max één jaar.
Gasketel onderhoud is wetteljk verplicht om de twee jaar
Met elektriciteit is het anders: Als je daar fout gokt, dan heb je nog altijd enig verbruik. Bij gas kan je nog altijd 0 verbruik hebben door ne dikke trui aan te doen, tenzij het hard vriest. En ba wah de lente komt er aan hé en een vast contract is ook maar voor max één jaar.
Douche dat is hier 2m³ per maandJe moet nog steeds douchen natuurlijk en met 5 hier in de kou zitten ga ik ook niet doen.

Ah ja oeps, my bad.Een vast contract kan tot 2 jaar (basicfix) maar als consument moet je die één of twee jaar niet uitdoen, je kan elk moment terug switchen naar variabel.
Auch. Dringend werk van maken dus.Gasketel onderhoud is wetteljk verplicht om de twee jaar, mazoutketel jaarlijks.
Swoit elke gezinstoestand is anders én je moet jezelf afvragen of het het risico waart is of niet hé. Met 5 zou ik ook voor vast kiezen.
Gewoon vandaag een nieuw contract starten en dat gaat in over 21 dagen? Zo gaat dat toch via de site van luminus.Ik wil bij dezelfde leverancier van een variabel contract naar een vast gaan, binnen een maand loopt het af.
Maar ik kan enkel vandaag een nieuw contract starten. Als ik het wil doen wanneer m'n contract afloopt moet ik dat op de dag zelf doen. Dus de prijzen van vandaag kan ik al naar fluiten.
Hij zal misschien Engie bedoelen (?)Gewoon vandaag een nieuw contract starten en dat gaat in over 21 dagen? Zo gaat dat toch via de site van luminus.
"Let op, door te bevestigen zal je nieuwe contract vandaag van start gaan!Gewoon vandaag een nieuw contract starten en dat gaat in over 21 dagen? Zo gaat dat toch via de site van luminus.
Je moet niet wachten tot je vast contract afloopt natuurlijk.Ik wil bij dezelfde leverancier van een variabel contract naar een vast gaan, binnen een maand loopt het af.
Maar ik kan enkel vandaag een nieuw contract starten. Als ik het wil doen wanneer m'n contract afloopt moet ik dat op de dag zelf doen. Dus de prijzen van vandaag kan ik al naar fluiten.
Ik heb ze opgebeld. Je kan enkel telefonisch bekomen dat uw nieuwe contract aansluit op uw huidig contract. Doe je het online dat start uw nieuw contract op de dag zelf, vandaag dus.Je moet niet wachten tot je vast contract afloopt natuurlijk.
Ja, en dat is toch niet per se een probleem?Ik heb ze opgebeld. Je kan enkel telefonisch bekomen dat uw nieuwe contract aansluit op uw huidig contract. Doe je het online dat start uw nieuw contract op de dag zelf, vandaag dus.
De meeste doen dat, maar ik had geen idee hoe het nu precies bij Engie zat. Vandaar. Of het wettelijk geregeld is weet ik niet.Ja, en dat is toch niet per se een probleem?
Allezja, bij Luminus is uw vaste vergoeding pro rata, maar ik dacht dat dat intussen ook wettelijk geregeld was voor contracten die al langer lopen dan 6 maanden? Could be mistaken here natuurlijk...
Dat is zeker een goede berekende gok. Goh je kan voor beide iets vertellen. Zal ik eind dit jaar met fix meer betaald hebben dan jij? Die kans is waarschijnlijk groter. Toch behoud ik deze. Ik speel liever op safeVoor o
Mijn moeder haar mazoutketel heeft finaal de geest gegeven en ik heb voor haar een 'vast' contract genomen voor gas (want ze gaat nu gas laten installeren).
Voor mijzelf, vermits ik op een appartement woon kan ik nog gemakkelijk ne dikke trui aan doen moest het foutlopen. Ik heb dus voor mijzelf gekozen voor variabel. Of dit een goeie gok is weet ik niet. Laten we zeggen: Het is een berekende gok.
Met elektriciteit is het anders: Als je daar fout gokt, dan heb je nog altijd enig verbruik. Bij gas kan je nog altijd 0 verbruik hebben door ne dikke trui aan te doen, tenzij het hard vriest. En ba wah de lente komt er aan hé en een vast contract is ook maar voor max één jaar.

Betreft het onderhoud van de gasketel. Persoonlijk zou ik dit niet regelen met je leverancier. Ik dacht dat die formule richting 150 € / jaar ging. Of zeg ik hier iets fout? Ik heb bij de lokale chauffagist onderhoud laten doen. Dit koste min 96 euro.In 2018 een nieuwe hoogrendementsketel laten installeren. Nog nooit onderhoud laten uitvoeren. Zo'n onderhoudscontract via energieleverancier, is dat de moeite? Of laten jullie dat door firma naar keuze uitvoeren.
Klopt het, dat je niet verzekerd bent wanneer je niet jaarlijks een onderhoud laat uitvoeren? Iemand wist me dat te zeggen, terwijl ik dacht dat dat de eerste jaren niet nodig was. Pas nadien, om het rendement hoog te houden af en toe een onderhoud.
Alleszins dikke merci voor de reacties omtrent vast of variabel. Vandaag nog vastzetten.