Vandaag ook het voorschot voorstel gekregen van ecopower. €72,59 per maand.Ecopower zet mijn maandelijks voorschotfactuur op 31,5 euro/maand voor elektriciteit.
Kan dat enigsinds correct zijn? Mij lijkt dat veel te laag.
Verbruik 1/07-31/12/2023:
- 501 kWh afname dag
- 513 kWh afname nacht
- 1155 kWh injectie dag
- 421 kWh injectie nacht
Verder ga ik nu ook de EV thuis laden (zoveel mogelijk zonnestroom, om mijn eigen verbruik deels te coveren), dat schat ik zelf op 75 euro/maand. Nu is de vraag of ik mijn voorschot wijzig, of dat zo laat. Financieel heeft dat buiten de som op het einde leggen geen impact op ons.
ALs ik prijsvergelijk doe met dit verbruik x2 en een piek van 5kWh, kom ik op 45-50 euro/maand. Dus ik zou mijj voorschot op 100 euro oid moeten leggen wss als ik minder afrekening wil. Kan ook wachten tot de meteropname wss, die is er al in April.
Geen idee hoe ze daar zijn op gekomen. Ik heb op hun site eens een simulatie gedaan met ons verbruik van 2023 en dan kom ik uit op €37,39 per maand.
En ik verwacht dat ons verbruik komend jaar lager gaat zijn. Ik verwacht dat we met de huidige prijzen eerder aan €22 per maand zitten. Als ik een simulatie doe op hun site.
Zal toch ook eens een mailtje sturen of ze het voorschot bedrag kunnen verlagen. Ik betaal zelf ook liever iets te weinig dan teveel.