Energieleveranciers

Kan ik ergens op basis van de gegevens van fluvius een simulatie doen van de prijs met dynamisch tarief voor die zelfde periode?
Volgens mij heeft dat niet veel nut omdat je nooit je verbruik hebt afgesteld op dynamische tarieven?
De winst zit daar in je verbruik te verplaatsen naar dalmomenten.

Kan ik ergens op basis van de gegevens van fluvius een simulatie doen van de prijs met dynamisch tarief voor die zelfde periode?
Via de vtest kan het, maar je moet minimaal 1 jaar een dynamische meter hebben. Anders wordt het zelf simuleren in excel met de Fluvius data en Nordpool data.
Volgens mij heeft dat niet veel nut omdat je nooit je verbruik hebt afgesteld op dynamische tarieven?
Als je nu break even bent zonder je verbruik te verplaatsen, dan kan het alleen maar goedkoper worden ;-)

Nee maar ik zou het wel eens willen doen en dan zien hoeveel het mij gekost zou hebben met dynamische tarieven.

you are kidding me , no?
Verderop in het artikel zegt ze dat de beoogde 100% op deze termijn niet haalbaar is maar dat ze daar toch nog wel naar streven? Pure clickbait van HLN volgens mij?

Moest je toevallig bij ecopower zitten dan kun je via energieid ook een simulatie doen. Je zult dat denk ik ook wel zelf kunnen maken in energieid, maar ecopower heeft daar zelf al iets voorzien.

Dit is een voorbeeld van vorige week bij mij. Onderaan zie je het verschil in euro's. De blauwe lijn is de huidige prijs van kwh bij een "normaal" contract (groene burgerstroom) en de groene lijn is de dynamische prijs (dynamische burgerstroom).

vergelijk.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk nieuws: de koppeling tussen EnergieID en Fluvius is hier nu in orde, dus ik kan alles beginnen opvolgen.

Alles ziet er wat ok uit, enkel zie ik in EnergieID slechts data tot en met 8 januari. Is dit normaal?

Leuk nieuws: de koppeling tussen EnergieID en Fluvius is hier nu in orde, dus ik kan alles beginnen opvolgen.

Alles ziet er wat ok uit, enkel zie ik in EnergieID slechts data tot en met 8 januari. Is dit normaal?
Fluvius geeft die data altijd later vrij. Als je bij mijn fluvius kijkt, zal je ook merken dat het maar tot 8 januari gaat.

Spijtig dat je bij EnergieID niet de P1 meter kunt koppelen. Dan heb je uw live verbruik.
Ik verwacht wel dat ze dat in de toekomst zullen doen.

Ik weet niet hoe dat zit met die omrekening, of ik arm of rijk gas heb,...

Maar idd, nu 55kWh per dag (en nacht want dan stookt hij ook om het op 17 te kunnen houden) de voorbije dagen.

Verbruik sinds maandag:
4J9x2Jn.jpg
Rijk waarschijnlijk. Arm gas is er bijna niet meer in belgie.

Rijk waarschijnlijk. Arm gas is er bijna niet meer in belgie.
Delen van Limburg zijn nog arm gas, ik schakel over in September op rijk gas.

Hoeveel m3 gas verbruiken jullie dezer dagen?

65-75kWh momenteel. Ik heb mijn verbruik van in het begin bijgehouden (eerste jaar hier), zo zie je de stijging.
Gisteren heb ik het meeste verbruikt, bij rijk gas zou dat 6,52m3 geweest zijn.

53457640111_12782487c3_c.jpg

Voor December zit ik morgen al aan de helft van het verbruik van November. Dus het is momenteel vrij koud kan je zeggen :).

Moest je toevallig bij ecopower zitten dan kun je via energieid ook een simulatie doen. Je zult dat denk ik ook wel zelf kunnen maken in energieid, maar ecopower heeft daar zelf al iets voorzien.

Dit is een voorbeeld van vorige week bij mij. Onderaan zie je het verschil in euro's. De blauwe lijn is de huidige prijs van kwh bij een "normaal" contract (groene burgerstroom) en de groene lijn is de dynamische prijs (dynamische burgerstroom).

vergelijk.jpg
Waar zie je dit in energieID , want kan deze grafiek bij mij nergens vinden. Ben wel eens benieuwd hoe interessant het is.

Vergelijking voor nieuwe leverancier te kiezen bij verhuis, nog steeds gewoon via de VREG?
Of andere sites aan te raden?

Terug
Bovenaan