Die heb ik via ecopower.Dat zit volgens mij in de premium versie van energieID
Edit: ben wel aan het kijken via de app, dus mss ligt het daar dan aan bedenk ik me nu
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die heb ik via ecopower.Dat zit volgens mij in de premium versie van energieID
Terugverdientijd valt toch nog mee. Wij verbruikten in het begin toen we hier kwamen wonen 17.000kWh gas per jaar (vrijstaande woning van '91) en toen verwarmden we enkel maar de living en enkel wanneer we thuis waren en wakker waren. Nu, na het isoleren van spouw, vloer en zoldervloer en gasketel zuiniger afstellen (geen nieuwe gekocht dus, nog steeds dezelfde ketel van 19j oud), verbruiken we nog maar 10.200kWh per jaar terwijl we heel ons huis warm houden. We zouden nog minder verbruiken als we zoals vroeger enkel de living maar verwarmen, maar het comfort van een huis dat helemaal verwarmd wordt willen we niet meer kwijt.(Kosten van isoleren kan je heel moeilijk terugverdienen)
Via de app kan ik het ook niet zien.Die heb ik via ecopower.
Edit: ben wel aan het kijken via de app, dus mss ligt het daar dan aan bedenk ik me nu
Ik verbruikte in 2022 5000kWh gas,Terugverdientijd valt toch nog mee. Wij verbruikten in het begin toen we hier kwamen wonen 17.000kWh gas per jaar

Ze rekenen met Fluvius data dacht ik. Als die woning voor uw huis heeft leeggestaan, zal dat ook vertekenen.Ecopower zet mijn maandelijks voorschotfactuur op 31,5 euro/maand voor elektriciteit.
Kan dat enigsinds correct zijn? Mij lijkt dat veel te laag.
Verbruik 1/07-31/12/2023:
- 501 kWh afname dag
- 513 kWh afname nacht
- 1155 kWh injectie dag
- 421 kWh injectie nacht
Verder ga ik nu ook de EV thuis laden (zoveel mogelijk zonnestroom, om mijn eigen verbruik deels te coveren), dat schat ik zelf op 75 euro/maand. Nu is de vraag of ik mijn voorschot wijzig, of dat zo laat. Financieel heeft dat buiten de som op het einde leggen geen impact op ons.
ALs ik prijsvergelijk doe met dit verbruik x2 en een piek van 5kWh, kom ik op 45-50 euro/maand. Dus ik zou mijj voorschot op 100 euro oid moeten leggen wss als ik minder afrekening wil. Kan ook wachten tot de meteropname wss, die is er al in April.
Ze rekenen met Fluvius data dacht ik. Als die woning voor uw huis heeft leeggestaan, zal dat ook vertekenen.
Ik heb het laten aanpassen, maar je kan ook gewoon uw opleg betalen bij de jaarafrekening natuurlijk.
Ecopower zet mijn maandelijks voorschotfactuur op 31,5 euro/maand voor elektriciteit.
Kan dat enigsinds correct zijn? Mij lijkt dat veel te laag.
Verbruik 1/07-31/12/2023:
- 501 kWh afname dag
- 513 kWh afname nacht
- 1155 kWh injectie dag
- 421 kWh injectie nacht
Verder ga ik nu ook de EV thuis laden (zoveel mogelijk zonnestroom, om mijn eigen verbruik deels te coveren), dat schat ik zelf op 75 euro/maand. Nu is de vraag of ik mijn voorschot wijzig, of dat zo laat. Financieel heeft dat buiten de som op het einde leggen geen impact op ons.
ALs ik prijsvergelijk doe met dit verbruik x2 en een piek van 5kWh, kom ik op 45-50 euro/maand. Dus ik zou mijj voorschot op 100 euro oid moeten leggen wss als ik minder afrekening wil. Kan ook wachten tot de meteropname wss, die is er al in April.
Fluvius geeft die data altijd later vrij. Als je bij mijn fluvius kijkt, zal je ook merken dat het maar tot 8 januari gaat.
Als je al een laag verbruik hebt, is het sowieso moeilijker om veel winst te maken natuurlijk. Maar als het comfort omhoog gaat bij hetzelfde verbruik is dat sowieso ook al een win he. En de waarde van je huis is ook een stuk hoger nu natuurlijk, dus als je ooit moest verkopen heb je het op dat moment meteen terugverdiend.Ik verbruikte in 2022 5000kWh gas,
5000 euro uitgegeven aan isolatie in 2023, verbruik nu? Terug 5000kWh (wel een halve graad warmer gezet).
Volgens de VREG komt mijn gasverbruik op +-500 euro per jaar uit.
Dus jaarlijkse "winst" -> 50 euro?
Dus over 100 jaar heb ik ze terugverdiend!
(De reden om wel te isoleren was natuurlijk comfort. Vooral om warmte te weren in de zomer.)

Geen EnergieID hier, maar Fluvius laat elektriciteitsverbruik zien tot en met 11 januari.Ik kijk vandaag:
- EnergieID: nog steeds maar data tot maandag 8 januari
- Mijn Fluvius: data tot en met woensdag 10 januari
Is dat bij jou ook zo? Of bij anderen?
Ik zie in de Homewizard app enkel het gasverbruik in m3... Hoe kan je dat in kwh zetten?
Vandaag is mijn data bij fluvius 10 januari en EnergieID ook 10 januari.Ik kijk vandaag:
Ik heb net zoals @Bimmer data tem 10/01 in EnergieID.Ik kijk vandaag:
Is het heel belangrijk voor jou dat het "juist" is? Je verdient goed en hebt overschot, dus een hogere afrekening kan je waarschijnlijk wel gemakkelijk dragen? En dan kan je op basis van je afrekening dan nog aanpassen als je dat wil.
Persoonlijk heb ik liever dat de voorschotten te laag zijn dan te hoog.
Het helpt absoluut voor het E-peil van het huis, wat rechtstreeks leidt tot een hogere waarde bij doorverkoop. Maar dat zal waarschijnlijk ook nog 20 jaar duren.Als je al een laag verbruik hebt, is het sowieso moeilijker om veel winst te maken natuurlijk. Maar als het comfort omhoog gaat bij hetzelfde verbruik is dat sowieso ook al een win he. En de waarde van je huis is ook een stuk hoger nu natuurlijk, dus als je ooit moest verkopen heb je het op dat moment meteen terugverdiend.![]()