Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
+ Ook een veel hogere jaarlijkse kost.
Maar je betaalt bij Luminus dus wel om 2j een vaste prijs te hebben en Engie nog steeds 1j. Luminus hun 1jarige contract is ook "aantrekkelijker" he.Engie heeft inderdaad een hogere jaarlijkse vaste kost, maar €41 tegenover €17 weegt op dit moment niet op tegen €130 hogere verwachte energiekost. En zeker voor gas (tenzij je extreem weinig verbruikt) is die jaarlijkse kost geen grote drempel om toch nog van contract te wisselen, toch minder in verhouding dan voor elektriciteit.

En betaal je de 41 euro elke keer als je een goedkoper vast tarief vastklikt bij Engie, of is dat ook pro rata zoals bij Luminus?Engie heeft inderdaad een hogere jaarlijkse vaste kost, maar €41 tegenover €17 weegt op dit moment niet op tegen €130 hogere verwachte energiekost. En zeker voor gas (tenzij je extreem weinig verbruikt) is die jaarlijkse kost geen grote drempel om toch nog van contract te wisselen, toch minder in verhouding dan voor elektriciteit.
Bij Luminus is Basicfix (2j vast) of hoe het ook heet voordeliger dan Comfy (1 jaar vast).Maar je betaalt bij Luminus dus wel om 2j een vaste prijs te hebben en Engie nog steeds 1j. Luminus hun 1jarige contract is ook "aantrekkelijker" he.![]()
Voor diegene die geinteresseerd zijn. Het betreft Luminus. Het vroegere Optifix is hernoemd naar Basicfix.Aardgas basicfix: 8,16 cent, enkel online diensten
Aardgas comfy: 8,26 en na 12 maand 500kWh gratis èn niet uitsluitend digitale klantendienst èn 10% getrouwheidskorting na 2j op deze formule.
Dat zal 6 zijn daar alles nu 6 is.Zijn dat 6 of 21% BTW bedragen ondertussen?
6Zijn dat 6 of 21% BTW bedragen ondertussen?
En betaal je de 41 euro elke keer als je een goedkoper vast tarief vastklikt bij Engie, of is dat ook pro rata zoals bij Luminus?
Ik blijft toch nog maar effe bij Luminus. De mensen die zich ingeschreven hebben op de bespaarbonus kunnen sowieso beter bij Luminus blijven als ze een vast tarief willen.
Bij Luminus is Basicfix (2j vast) of hoe het ook heet voordeliger dan Comfy (1 jaar vast).
Die prijs is dus weer wat omhoog: 7,81 cent voor gas vorige maandAardgas basicfix: 8,16 cent, enkel online diensten
Aardgas comfy: 8,26 en na 12 maand 500kWh gratis èn niet uitsluitend digitale klantendienst èn 10% getrouwheidskorting na 2j op deze formule.
Engie is ook gestegen, was 6,937 cent per kWh vorige maand.Die prijs is dus weer wat omhoog: 7,81 cent voor gas vorige maand
Ik ga toch eens happen op Engie.
Engie Easy (vast): 7,420 (1 jaar, 40€ abo)
Luminus Comfy (vast): 8,26 (1 jaar, 42€ abo, 500Kwh Cashback)
Op de site van de leveranciers vind je de tariefkaartenKijken jullie op 'mijn energie'? Want ik zie nog steeds 6.94 cent /kWh staan bij Engie fixed voor aardgas? Of ik moet ergens verkeerd aan het kijken zijn.
Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar de injectie is zeker niet het dubbele van bij Direct.Is er iemand die een dynamisch contract heeft? De gemiddelde prijs voor Engie Dynamic zit telkens lichtjes onder mijn maandelijkse prijs van Engie Direct wat toch al een van de goedkopere formules is. En de gemiddelde injectieprijs is het dubbele van mijn huidig contract.
Moest ik nu opnieuw Engie Direct aangaan, dan is injectievergoeding zelfs maar de helft van wat ik nu heb. Mijn contract loopt nog tot februari, maar daarna ga ik wel kijken om te veranderen.
Wij verwarmen met warmtepomp en vanaf morgen komt er een EV. Dus mogelijks kan dat wel interessant zijn met al die grootverbruikers.
Gemiddeldes zeggen bar weinig voor een contract met uurlijks variabele prijzen he.Is er iemand die een dynamisch contract heeft? De gemiddelde prijs voor Engie Dynamic zit telkens lichtjes onder mijn maandelijkse prijs van Engie Direct wat toch al een van de goedkopere formules is. En de gemiddelde injectieprijs is het dubbele van mijn huidig contract.
Moest ik nu opnieuw Engie Direct aangaan, dan is injectievergoeding zelfs maar de helft van wat ik nu heb. Mijn contract loopt nog tot februari, maar daarna ga ik wel kijken om te veranderen.
Wij verwarmen met warmtepomp en vanaf morgen komt er een EV. Dus mogelijks kan dat wel interessant zijn met al die grootverbruikers.