Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar de injectie is zeker niet het dubbele van bij Direct.
Dat weet je ook niet voor een maandelijks variabele formule. Ik vergelijk met de verwachte waardes voor het komende jaar. Voor zowel Direct als Dynamic zijn die bepaald volgens de regeltjes van de VREG. Maar mogelijks gaan ze uit van 24/7 injectie en tijdens de zonneuren, dus dan geeft het een vertekend beeld.Gemiddeldes zeggen bar weinig voor een contract met uurlijks variabele prijzen he.
Prijzen die je maar de dag op voorhand weet, en sterk fluctueren samen met de marktprijs.
Als je je verbruikspatroon, de verwachte prijzen over een heel jaar, etc niet gaat meenemen in je beslissing ga je domme dingen doen.
Maar uiteindelijk is ieder variabel tarief gebasseerd op de gemiddelde energieprijs + een marge volgens een formule.
Mijn warmtepomp kan ik niet echt sturen. Tenzij dat ik met Home Assistant via EBUS dagelijks een timer schema ga instellen, maar dat wordt vrij complex. Een laadpaal moet ik nog kopen. Sommige ondersteunen al dynamische tarieven. Dat zou ideaal zijn voor de winter, maar ook voor de zomer zodat mijn injectie op dalmomenten in de auto gaat en daarbuiten het net op.
De meeste energie verbruiken wij trouwens in de namiddag wat over het algemeen de goedkopere momenten zijn bij dynamische tarieven en 's avonds van 18-21h de duurdere. Dan verstoken we meestal 2kWh aan koken en TV kijken. Vaatwas, wasmachine, SSW run gebeurd allemaal in de namiddag.

.