Wat is eigenlijk het verschil tussen een basic en een comfy(flex) dan?
Mijn comfy zit momenteel op 22,5 c per kwh.
eletriek is toch eletriek -_-
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De mix (gas/nucleair/groen) zal ook iets verschillen. De moment dat je het contract afsluit maakt ook verschil, omdat daar ofwel een vaste prijs ofwel een formule in staat die bepaald is naar de toekomstige voorspelling van de marktsituatie op dat moment. Zo zijn de injectieformules een klein halfjaar terug zowat gehalveerd geweest.Wat is eigenlijk het verschil tussen een basic en een comfy(flex) dan?
Euh. Nee. Ik heb gewoon een overschrijving hoor.optifix moet domiciliëring verplicht.
Zo wordt het toch geadverteerdEuh. Nee. Ik heb gewoon een overschrijving hoor.
Ik weet dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend, maar da's hoe Luminus het in de markt zet. Ik betaal ook gewoon via overschrijving en dan is het prijsverschil eigenlijk niet te verantwoorden.Dat veld werd toch enkel als noodveld open gehouden ? Heeft imo niet zo een grote impact, weer puur speculatie.Laagste prijs hebben we misschien gehad.
Dat veld werd toch enkel als noodveld open gehouden ? Heeft imo niet zo een grote impact, weer puur speculatie.
Juni.Indien je nu Optifix gas neemt, heb je dan de prijs van juni of zal dat juli worden ?
Dus eigenlijk kan je wachten tot het einde van de maand en dan de knoop doorhakken ? Aangezien ik tegen 11 juli ergens ga moeten aansluiten bij verhuis. Thanks !Juni.
Dus eigenlijk kan je wachten tot het einde van de maand en dan de knoop doorhakken ? Aangezien ik tegen 11 juli ergens ga moeten aansluiten bij verhuis. Thanks !

Idem, net ingetekend op Luminus Optifix. Het is echt gokwerk om in te schatten wat de energieprijzen gaan doen. Nu weet ik tenminste wat we de komende twee jaar gaan betalen.Door de (lichte) stijging van de gasprijs deze maand toch de keuze gemaakt om van Engie direct naar Luminus Optifix te gaan. Dan ben ik 2 jaar gerust![]()
De prijzen gaan niet omhoog omdat Groningen sluit maar omdat er extended maintenance is op enkele Noorse velden. De sluiting van Groningen is (een van de) factoren waarom de markt nog steeds extreem gevoelig is voor elk nieuw stukje nieuws...
Verplichte afschakeling van gas, ik veronderstel niet voor particulieren?... En zal verplichte afschakelingen zien als het een koude winter wordt.
En dat scenario geldt dit jaar. En volgend jaar. En ook daarna zal het maar gradueel beter worden...
Gezinnen vallen qua gas onder beschermde gebruikers dus die worden niet afgesloten. Het is technisch ook niet realiseerbaar.Verplichte afschakeling van gas, ik veronderstel niet voor particulieren?
Waarom zou dat technisch niet mogelijk zijn? Heeft de residentiële verdeling dan niet z'n eigen net?Gezinnen vallen qua gas onder beschermde gebruikers dus die worden niet afgesloten. Het is technisch ook niet realiseerbaar.
In theorie is het altijd mogelijk MAARWaarom zou dat technisch niet mogelijk zijn? Heeft de residentiële verdeling dan niet z'n eigen net?
Een net moeten ze toch sowieso kunnen afsluiten in geval van lekken en gevaar?
Ik vraag mij gewoon af, zoals parabellum aangaf, hoe 'de burger' dat dan zal merken.In theorie is het altijd mogelijk MAAR
zoals je zegt zelfs als ze de wet zouden aanpassen waardoor dit wel zou kunnen, dan is dit in praktijk niet altijd geen optie.
Dan gaat men massaal elektrische vuurkes stoken. (Ook al roept de regering van dat niet te doen, Jan Modaal zal dan in koor foert zeggen)
Gaan ze dan de elektriciteit ook afsluiten?
En als ze dat niet doen, hoe hoog gaat dat tarief dan plots zijn voor variabele contracten. Opnieuw toestanden van vorig jaar dan?
Dan krijg je toch gewoon een bloedbad ??