Energieleveranciers

Ze moeten het wel druk hebben bij Engie.

1 juni mijn meterstanden door gegeven (1 jaar klant op die datum), dus ik verwacht nu toch elk moment eind afrekening.
Maar nu toch al 3 weken verder. Is dit normaal zo?

1 juni mijn meterstanden door gegeven (1 jaar klant op die datum), dus ik verwacht nu toch elk moment eind afrekening.
Ik wacht al 4 maanden op mijn afrekening bij Luminus. Ik hoor toch overal dat de energiemaatschappijen met een fameuze achterstand zitten. Ik maak me er niet druk in, de afrekening zal ooit wel toekomen.

Iemand die ervaringen heeft met Bolt?

Na wat opzoeken op vreg en mijnenergie kwam ik op Luminus/Bolt/Engie uit, maar Engie is op elk vlak altijd duurder.
Bolt lijkt wel een stukje goedkoper dan Luminus te zijn (16,44c/kWh vs 21,14c/kWh, al liggen de abonnementskosten bij Bolt wel wat hoger
Pas op dat je geen kwartaalprijzen vergelijkt met maandprijzen.
Kijk altijd de kleine lettertjes na en zie of je de maandprijs niet kan ontcijferen uit de index etc.
Anders is het uiteindelijk een valse vergelijking.
Ik heb in deze thread de voorbije maanden de Luminus Basic maandprijzen gepost (vanop mijn maandelijkse afrekening) ter info.

Pas op dat je geen kwartaalprijzen vergelijkt met maandprijzen.
Kijk altijd de kleine lettertjes na en zie of je de maandprijs niet kan ontcijferen uit de index etc.
Anders is het uiteindelijk een valse vergelijking.
Ik heb in deze thread de voorbije maanden de Luminus Basic maandprijzen gepost (vanop mijn maandelijkse afrekening) ter info.
Heb telkens op de website van de leveranciers zelf de prijsberekeningen gemaakt en gezorgd dat het verbruik van elektriciteit/gas op hetzelfde getal stond. Kom dan uit op €202/€187,50/€170 voor resp. Engie/Luminus/Bolt. Bij Luminus komt er na 1/2 jaar wel extra korting bij van 5%/10%

5 juni was mijn afrekeningsdatum en heb de dag zelf of erna mijn factuur gehad. Ik heb een digitale meter en ze hebben 31 mei de meterstand opgevraagd

5 juni was mijn afrekeningsdatum en heb de dag zelf of erna mijn factuur gehad. Ik heb een digitale meter en ze hebben 31 mei de meterstand opgevraagd
Tiens,

ik had gedacht met digitale meter, dat je nooit meer je meterstand moest doorgeven?

Dat zegt hij toch ook helemaal niet.
hij zegt "en ze hebben 31 mei de meterstand opgevraagd".

Ja sorry dan, ik interpreteerde dan dat ze dat bij HEM hadden opgevraagd.

Dus jij bedoelt dan wellicht: Bij digitale meter vragen ze het rechtstreeks op bij fluvius, wellicht?

Iemand die ervaringen heeft met Bolt?

Na wat opzoeken op vreg en mijnenergie kwam ik op Luminus/Bolt/Engie uit, maar Engie is op elk vlak altijd duurder.
Bolt lijkt wel een stukje goedkoper dan Luminus te zijn (16,44c/kWh vs 21,14c/kWh, al liggen de abonnementskosten bij Bolt wel wat hoger
Ik deed ook nog eens de test via mijn energie, en bolt komt daar geen enkele keer als bij de beste uit.
ik gebruikte deze gegevens, ons reëel verbruik is in feite nog iets lager.

Elektriciteit:
Afname : Dag: 1200 kWh / Nacht: 1200 kWh
Leverancier: Mega
Aardgas:
8000 kWh
Leverancier: Engie

Luminus comfy en optimal zitten veelal bovenaan.
ik weet het efkes niet meer ;-)

Ik wacht al 4 maanden op mijn afrekening bij Luminus. Ik hoor toch overal dat de energiemaatschappijen met een fameuze achterstand zitten. Ik maak me er niet druk in, de afrekening zal ooit wel toekomen.

Bij mijn verhuis was die er op 3 weken (foutief). Gecorrigeerd op 1 week.

hij zegt "en ze hebben 31 mei de meterstand opgevraagd".

Ja sorry dan, ik interpreteerde dan dat ze dat bij HEM hadden opgevraagd.

Dus jij bedoelt dan wellicht: Bij digitale meter vragen ze het rechtstreeks op bij fluvius, wellicht?
Ja, inderdaad. Engie heeft dat opgevraagd bij Fluvius en je kan die standen die in uw account. En evt. ook handmatig toevoegen als je dat wenst.

Energie premie 2022 - nog steeds in behandeling :rofl:
Vandaag:
[email protected]
Geachte,

Uw dossier is volledig verwerkt en gevalideerd door onze diensten binnen de FOD Economie. U komt in aanmerking voor het basispakket en we hebben uw leverancier hiervan op de hoogte gebracht.

Zodra uw gegevens naar uw leverancier zijn verzonden, kunnen wij niet meer ingrijpen in de betalingsprocedure van uw premie. Houd er rekening mee dat het enkele weken kan duren voordat de betaling gebeurd.

U kunt contact opnemen met uw leverancier voor meer informatie.

Met vriendelijke groeten,

Team BasisPakket 1 - elektriciteit en gas

Vorige week woensdag mijn meterstanden doorgegeven en gisteren al mijn afrekening gekregen bij Luminus. Ging hier echt enorm vlot.

Bij de afrekening 10 euro terugbetaald gekregen. Ik ben blij dat het nauwkeurig opvolgen van mijn verbruik het afgelopen jaar ervoor gezorgd heeft dat ik nu niet in de problemen zit.

Hier ook Luminus Optifix gas vastgeklikt voor 2 jaar. Eerste keer sinds lang terug een vast tarief, want ik vertrouw de gasmarkt momenteel niet. Russisch gas is nog altijd niet beschikbaar, LNG gaat (volgens mij) enkel in grote getalen afkomen naar Zeebrugge als de prijs navenant is. Sowieso als het een strenge winter wordt, doe je profijt. Bij een zachte winter misschien een klein verlies.

Elektriciteit is sowieso al semi-vast via Ecopower.

Terug
Bovenaan