StevenL
Member
Ik zie niet in waarom een oorlog tussen China en Taiwan de prijs x5 zou doen? Stijging van de prijs van computerchips, dat kan ik mij inbeelden, maar …??? Denk eerder dat die daalt als er ook een negatieve impact zou zijn op de economie in China. Oorlog in Rusland plotse wending? Dat kan volgens mij vooral een daling van oa. de gasprijzen veroorzaken. De afhankelijkheid van Rusland is afgebouwd. Als alles weer koek en ei is, dalen de gasprijzen, als het verder escaleert en de economie gaat er verder onder lijden, dalen volgens mij de gasprijzen ook. En daarbij: de vaste tarieven zullen dan ook niet ploef ogenblikkelijk bij Engie en Luminus verdwenen zijn.
Europese gasprijs stijgt hard doordat andere landen ook meer vloeibaar gas willen
De Europese gasprijs is maandag voor het eerst sinds maart tot 20 procent gestegen. Dat komt voornamelijk doordat steeds meer Aziatische landen proberen vloeibaar gemaakt aardgas (lng) te bemachtigen. De markt voor lng wordt daardoor krapper.
Er is zoiets als ‘ik zie niet in’, en er is zoiets als ‘ik kijk naar de feiten’
. Maar toegegeven, dit is maar een kleine momentopname. En toch kunnen bepaalde factoren er sneller dan vroeger voor zorgen dat iemand met een vast contract komende winter in zijn handen wrijft. Maar nu betaal je daar inderdaad iets teveel voor. In mijn geval (zonnepanelen en E-peil 20) is er nu amper verbruik, dus ik voel dat niet.
.