1) 1 zwaluw maakt de lente niet. Het is niet omdat de prijs op 3 dagen op 6 - 8 cent staat, dat daarom de maandprijs op 6 - 8 cent gaat uitkomen.
2) de gemiddelde prijzen zijn niet gezakt tot 6 - 8 cent voor elektriciteit, tot op heden. Dus kans dat die prijs tot dat niveau gaat zakken van nu tot december acht ik nihil. Al kan ik natuurlijk de toekomst niet voorspellen.
3) Check de geldigheidsduur van uw contract, ik hoop dat dit tot november 2024 is.
4) Normaal gezien met een elektrisch voertuig wordt uw energie terugbetaald in functie van de prijs die vastgesteld wordt door de CREG/VREG/whatever reg... dus ik zie niet direct in hoe je eraan zou gaan inschieten als je een vaste prijs hebt die onder de gemiddelde marktprijs zit.
5) ik weet niet wat de marktprijs gaat doen. Maar als je vast zit aan 13 cent... daar zou ik nu onmiddellijk voor tekenen. Ik weet namelijk niet welke onzekerheid er weg is om te zeggen dat de marktstabiliteit terug is ? Onze voorraden zijn wat beter gevuld dan vorig jaar. En dat kan mogelijks al een enorm verschil maken. Maar garanderen dat het stabiel is, ik weet dat niet. En dan is het gokken... ofwel zekerheid zoals uw vriendin of de onzekerheid met het risico dat je 40 - 75cent /kwh betaald voor uw energie. En rekening houdende dat een equivalent ander vast contract op 27 cent staat zie ik echt niet in waarom je zou zeggen van ik betaal te veel.
Ik heb even de afrekeningen e.d. bekeken, en het klopt inderdaad dat het momenteel de moeite niet is.
Ik heb mijn afrekening erbijgehaald, en het is 13,7 cent zonder BTW, dus 14,8 incl 6% BTW
1 & 2) het klopt inderdaad dat het nog wat vroeg is, maar als ik nu verander zou ik toch even aan 12-13c€ kunnen afnemen. of het slim is, is weer een andere vraag
3) ons contract loopt nog to maart 2025, dus we zitten inderdaad goed
4) Als ik mijn volledige tarief berekenen, kom ik uit aan 35c€ per kWh, terwijl de tarieven van de CREG voor mei al op 34c€ zitten. het helpt wel niet dat we distributie betalen voor Gaselwest, die veruit de duurste is voor distributie, maar dit wil zeggen dat het met momenteel een 1-2€ per maand zal kosten om thuis op te laden.
5) volledig waar, ik heb geen glazen bol, maar voor Electriciteit zou ik toch de sprong durven wagen zeker als er nog een verdere daling inzit...