Energieleveranciers

Nog goed nieuws voor de variabelen: de prijsstijging van 20% voor gas net voor het weekend is helemaal weg.
De prijzen liggen zelfs alweer onder de dagnoteringen van begin maart.

Eerste helft maart noteert een TTF/ZIG DAM van ongeveer 46€.
De 2 noteringen liggen deze maand heel dicht tegen elkaar.

Nog goed nieuws voor de variabelen: de prijsstijging van 20% voor gas net voor het weekend is helemaal weg.
De prijzen liggen zelfs alweer onder de dagnoteringen van begin maart.

Eerste helft maart noteert een TTF/ZIG DAM van ongeveer 46€.
De 2 noteringen liggen deze maand heel dicht tegen elkaar.
Post dat nog eens rond eind eind maart :p.

Post dat nog eens rond eind eind maart :p.
Ze verwachten redelijk goed weer (in temperaturen toch :tongue:, want wel veel regen), dus de kans is iets? groter dat de prijs volgende maand wel 'ok' zal zijn dan dat de prijs 'nok' zal zijn.

Maar je hebt gelijk: Best de beer niet verkopen voor ..

Ik ben eerder benieuwd wat er gaat gebeuren rond de zomerperiode. Veel zal af hangen van het verloop van de oorlog zeker?

Laatst bewerkt:
Ze verwachten redelijk goed weer (in temperaturen toch :tongue:, want wel veel regen), dus de kans is iets groter dat de prijs volgende maand wel 'ok' zal zijn dan dat de prijs 'nok' zal zijn.

Maar je hebt gelijk: Best de beer niet verkopen voor ..

Ik ben eerder benieuwd wat er gaat gebeuren rond de zomerperiode. Veel zal af hangen van het verloop van de oorlog zeker?

Ik ga in de volgende maanden 2x mijn energiecontract moeten verhuizen. En 2x 2 panden voor enkele maanden. Kan dat?

Ik ga in de volgende maanden 2x mijn energiecontract moeten verhuizen. En 2x 2 panden voor enkele maanden. Kan dat?
Dat eerste kan zeker, dat tweede kan ook -als je rijk genoeg bent- je voldoende werkvolk er tegen aan gooit en voldoende betaalt, maar waarom zou je dit doen?

Zoals Raa zegt: Het kan maar de kans is klein dat de prijs tegen eind maart nog plots heel anders zal zijn dan nu.

Dat eerste kan zeker, dat tweede kan ook -als je rijk genoeg bent- je voldoende werkvolk er tegen aan gooit en voldoende betaalt, maar waarom zou je dit doen?

Zoals Raa zegt: Het kan maar de kans is klein dat de prijs tegen eind maart nog plots heel anders zal zijn dan nu.

Ik verhuis graag :p.

Nee, we gingen terug naar mijn woning (begin April) om terug lage energie kosten te hebben en 2 jaar full-out te sparen voor een groter huis.
We hebben ondertussen een nieuwe woning gekocht en moeten dus een 2de maal verhuizen op korte termijn.

Vandaar 2x switchen van adres, maar de panden overlappen elkaar wel.
We

Als je bij "Mijn Fluvius" kijkt onder verbruik, dan zie je daar bij elektriciteit staan "Toon piekvermogen". ZIjn dat de getallen die gebruikt worden om het capaciteitstarief te berekenen?

We hebben sinds februari een hybride wagen en sinds deze maand een elektrische. Onze (gemiddelde?) piek van januari was 3 kW en in februari al 7 kW (door de hybride wagen)... Ben benieuwd aan welke impact ik moet denken op factuur i.v.m. capaciteitstarief. :)

Als je bij "Mijn Fluvius" kijkt onder verbruik, dan zie je daar bij elektriciteit staan "Toon piekvermogen". ZIjn dat de getallen die gebruikt worden om het capaciteitstarief te berekenen?

We hebben sinds februari een hybride wagen en sinds deze maand een elektrische. Onze (gemiddelde?) piek van januari was 3 kW en in februari al 7 kW (door de hybride wagen)... Ben benieuwd aan welke impact ik moet denken op factuur i.v.m. capaciteitstarief. :)
Dat is inderdaad waar het capaciteitstarief op berekend wordt.

Dat is inderdaad waar het capaciteitstarief op berekend wordt.
Ik zie juist op onze maandelijkse afrekening (februari) van Luminus het volgende staan:
Facturatiepiek (1): 5 kW
(1) De facturatiepiek wordt gebruikt voor de berekening van het capaciteitstarief. Dat is een onderdeel van de nettarieven. U kunt uw maandpieken, gemiddelde maandpieken en facturatiepiek raadplegen op mijn.fluvius.be. De facturatiepiek, vermeld op deze factuur, is naar beneden afgerond.
Maar niet de eerste keer dat ik op dezelfde periodes verschillende waardes zie tussen Fluvius en Luminus (7 kW piek VS 5 kW piek)... :) De gegevens van Luminus zullen wel gebruikt worden voor facturatie, I guess.

Situatie: Woon op appartement boven een winkel. Heb vorig jaar een digitale meter gekregen maar winkel heeft pas ene laten zetten woensdag 8/3. Toevallig de laatste dag dat ik hier was in de ochtend, pas terug op app. sinds zondag 12/03 in de avond.
Hebben die sukkelaars de elektriciteit aan de digitale meter uitgezet en niet nagekeken, waardoor ik geen elektriciteit had op het appartement. Frigo, verwarming, ... alles stond uit.

Was al ne zure, maar nu open ik de Luminus app om verbruik wat op te volgen.
Geen verbruik van woe-za, maar verbruik zondag 12/03: 99.999 m3, kostprijs 120.000€ 😭

Na mijn bijna hartaanval een mail gestuurd naar Luminus met screenshots, want niet telefonisch bereikbaar na 18u.
Al naar Fluvius gebeld om te vragen om mijn werkelijk verbruik zo spoedig mogelijk door te sturen als "bewijs", maar die vriendelijke man kon mij totaal niet helpen. "Ah, pak ne foto van de laatst gemeten dag van My Fluvius, succes verder.
Dan begon hij nog te discussiëren dat Luminus niet kan weten hoeveel ik verbruik, aangezien ze het laatste verbruik hebben doorgestuurd op 06/02. Dus dat die app dat onmogelijk kan weten, en dat hij niet snapt hoe ze elke dag het verbruik kunnen weergeven.

Ik hoop dat ze die App aanpassen, want als ze dit nemen als werkelijk verbruik, wtf zelfs Luminus.
Heb net in februari afrekening gehad, dus dit zou dan tot volgend jaar boven mijn hoofd hangen? Ben er echt niet gerust op.

Situatie: Woon op appartement boven een winkel. Heb vorig jaar een digitale meter gekregen maar winkel heeft pas ene laten zetten woensdag 8/3. Toevallig de laatste dag dat ik hier was in de ochtend, pas terug op app. sinds zondag 12/03 in de avond.
Hebben die sukkelaars de elektriciteit aan de digitale meter uitgezet en niet nagekeken, waardoor ik geen elektriciteit had op het appartement. Frigo, verwarming, ... alles stond uit.

Was al ne zure, maar nu open ik de Luminus app om verbruik wat op te volgen.
Geen verbruik van woe-za, maar verbruik zondag 12/03: 99.999 m3, kostprijs 120.000€ 😭

Na mijn bijna hartaanval een mail gestuurd naar Luminus met screenshots, want niet telefonisch bereikbaar na 18u.
Al naar Fluvius gebeld om te vragen om mijn werkelijk verbruik zo spoedig mogelijk door te sturen als "bewijs", maar die vriendelijke man kon mij totaal niet helpen. "Ah, pak ne foto van de laatst gemeten dag van My Fluvius, succes verder.
Dan begon hij nog te discussiëren dat Luminus niet kan weten hoeveel ik verbruik, aangezien ze het laatste verbruik hebben doorgestuurd op 06/02. Dus dat die app dat onmogelijk kan weten, en dat hij niet snapt hoe ze elke dag het verbruik kunnen weergeven.

Ik hoop dat ze die App aanpassen, want als ze dit nemen als werkelijk verbruik, wtf zelfs Luminus.
Heb net in februari afrekening gehad, dus dit zou dan tot volgend jaar boven mijn hoofd hangen? Ben er echt niet gerust op.
Kijk eerst eens op uw digitale meter zelf. Zie je daar die meterstand?
Meterstanden worden door Fluvius opgenomen. Mijn Fluvius is de beste website om online het verbruik op te volgen en je kan hen contacteren indien er problemen zijn met de meter.

Kijk eerst eens op uw digitale meter zelf. Zie je daar die meterstand?
Meterstanden worden door Fluvius opgenomen. Mijn Fluvius is de beste website om online het verbruik op te volgen en je kan hen contacteren indien er problemen zijn met de meter.
Neen, daar zie ik een verbruik van 745, 89 m3 in totaal sinds installatie. Op Mijn Fluvius zit ik rond de 739 m3, wat wss wel kan kloppen omdat ze die laatste 72 uur nog geen exact verbruik weten.
Alvast bedankt voor de geruststelling! Dus eindfactuur volgend jaar zal gebaseerd zijn op de cijfers van de meter.

Alleen spijtig dat mijn verbruik op die app totaal niet meer klopt, en ik zo niet meer correct kan opvolgen.

Neen, daar zie ik een verbruik van 745, 89 m3 in totaal sinds installatie. Op Mijn Fluvius zit ik rond de 739 m3, wat wss wel kan kloppen omdat ze die laatste 72 uur nog geen exact verbruik weten.
Alvast bedankt voor de geruststelling! Dus eindfactuur volgend jaar zal gebaseerd zijn op de cijfers van de meter.

Alleen spijtig dat mijn verbruik op die app totaal niet meer klopt, en ik zo niet meer correct kan opvolgen.
Oef! :-) Als de meter en Mijn Fluvius een normale teller stand tonen, dan denk ik dat het mis gaat in de Luminus app. Misschien dat ze te maken hebben met een storing of bug in de app. Dat zou je kunnen melden aan Luminus.

Ik heb een vraag over optifix luminus, als je in februari 2023 optifix oversluit na maart 2023 gaat dan vanaf maart weer het twee jarig contract in ?

Nu ja ik denk niet dat ze zo'n zaak zouden winnen voor de rechter.(Ik ben daar zeker van)

Luminus: Ja het is toch echt zo hoor, meneer de rechter, cijfers liegen niet! "Particuliere klant" BuffySummers heeft op 1 dag tijd 99.999 m3 er door gesjast! :tongue:

Neen dit is duidelijk een fout. Dit komt wel in orde.

Ik heb dankzij de digitale meter een sprong gemaakt van 24.000kWh (eindsom analoge) stroomverbruik naar 999.890kWh

Hoop dat ze mij die ook niet aanrekenen. :lol:
Ook luminus. Voorschotten blijven gelukkig hetzelfde.

Weer niets moeten betalen op de afrekening van deze maand. Allemaal cadeau van de regering. Volgende maand vast terug betalen tenzij er nog cadeaus komen. :unsure:

Bij Engie direct is de gemiddelde dagprijs voor de lopende maand maart onder 20 c€/kWh gegaan.
Dat is een nieuwe mijlpaal.

Nacht staat tem 17 maart op iets meer dan 14 c€.

Terug
Bovenaan