Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er zijn alleen maar variable contracten dus het heeft geen nut om nu al te kijken eigenlijkBest nog even de kat uit de boom kijken om nieuw contract af te sluiten of asap als je vast contract afloopt in DEC?
Of opnieuw moeilijk te voorspellen ...?
Nieuwe Comfyflex online
September nog aan 32 en 21ct met dag nacht, nu aan 57 en 40 dag nacht. Even verdubbelen maar!
Injectie nu aan 29ct en 14ct, mogen we aannemen dat dit de injectie tarieven zijn voor de maand september dan voor de Optifix contracten?

Dit zegt het voor mij volledig :Vraagje aan de kenners hier. De engie direct prijsfiche van oktober staat online. Gasprijs is gezakt met 7 cent per kWh tov de prijsfiche van september. Nu staat in de voetnoot van de oktoberfiche volgende:
De aangeboden variabele prijs kan in de loop van de maand wijzigen (bv. door schommelingen in beschikbaarheid van elektriciteit op de markt). De prijs die wordt geafficheerd op engie.be op de datum van intekening op het contract geldt. De prijzen zijn geldig voor alle contracten die afgesloten worden in Oktober 2022 en die ten laatste ingaan de laatste dag van de 6de maand na intekening op het contract. De prijs voor aardgas wordt maandelijks geïndexeerd. De indexatieparameter is het rekenkundig gemiddelde van de dagelijkse quoteringen Day Ahead Zeebrugge Heren (hierna ZIG DAM) tijdens de maand van levering. De dagelijkse quoteringen ZIG DAM (Natural Gas Price Assessment Mid) worden uitgedrukt in Pence/Therm en omgezet naar €/MWh op basis van de dagelijkse wisselkoers gepubliceerd door Thomson Reuters (WM/Reuters 2PM CET FX Benchmark) en de eenhedenconversie Therm/MWh (1.000 Therms = 29,3071 MWh). De waarde van ZIG DAM van de lopende maand is pas gekend aan het einde van de maand. Ter informatie, de weergegeven prijzen worden berekend op basis van de laatst gekende waarde van ZIG DAM ( September 2022: 115,2958€/MWh). De historiek van de ZIG DAM waarden is raadpleegbaar op engie.be De formule exclusief btw van toepassing voor Oktober 2022 is: Afname: 1,5130 + 0,1000 x ZIG DAM
Hoe zit dat nu als je intekent in oktober op engie direct? Krijg je voor verbruik oktober de prijs vanop die prijsfiche of weet je pas de prijs begin november voor je verbruik van oktober? En hoe zit het dan voor je verbruik van november, welk tarief zal daar op toegepast worden?
Gewoon niet op klikken. Veel mensen die op deze link klikken gaan hun factuur zien stijgen van 500€/maand naar 2000€/maand.
Niemand toevallig een mail gehad van Luminus?
Ik zou als trouwe klant een automatisch berekende korting toegekend krijgen op mijn volgende eindfactuur.
Ik durf gewoon niet op die link klikken…![]()
Volgens mij niet. Ik denk dat die injectietarieven bij variable Luminus contracten een gemiddelde zijn van de vorige 3 maanden en bij Optifix kijken ze naar afgelopen maand. Dat is hoe ik het begrijp in ieder geval, maar ik kan fout zijn.Injectie nu aan 29ct en 14ct, mogen we aannemen dat dit de injectie tarieven zijn voor de maand september dan voor de Optifix contracten?
Volgens mij niet. Ik denk dat die injectietarieven bij variable Luminus contracten een gemiddelde zijn van de vorige 3 maanden en bij Optifix kijken ze naar afgelopen maand. Dat is hoe ik het begrijp in ieder geval, maar ik kan fout zijn.
Dit gaat ookKlopt, belpex voor september is nog niet gepubliceerd op luminus zelf (https://www.luminus.be/-/media/gene...hash=5A0373B8F6DE4202E947CC0C00466F0A7CC6D6C4), maar wel al te berekenen via deze link:
Spot Belpex | Elexys
my.elexys.be
Injectie dag is dan 36 cent/kWh en injectie nacht 23.9 cent/kWh voor september.
: https://www.nordpoolgroup.com/en/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/be/monthly/?view=tableDaar was ik al langer naar op zoek, thanks voor de site! Injecteren op dagtarief is deze maand nog altijd voordeliger dan ons afname nachttarief all in.
[email protected]Lijkt sterk op phishing. Van welk email adres is dat verzonden?

Hoe interpreteer je hier 346,51 => 36 ct en waar haal je dat nachttarief dan uit?
Hoewel ze geen aanpassing van contract en/of voorschot beloven. Side note: wij zijn nu ongeveer 1 jaar klant bij Luminus op ons nieuw adres en hadden wel recht op wat promo's bij het aangaan van het contract 1 jaar geleden, bijv. 1000 kWh gratis gas, maar die korting is automatisch verrekend vorige maand... Dus ik vind het wat vreemd dat ze bij deze korting een "call to action" gebruiken...
Een beetje naar boven scrollen.Heeft nog iemand dit soort e-mail al gehad van Luminus? (Neen, het is 100% zeker geen spam.)
Ik vraag mij toch af waar de catch zit.Hoewel ze geen aanpassing van contract en/of voorschot beloven. Side note: wij zijn nu ongeveer 1 jaar klant bij Luminus op ons nieuw adres en hadden wel recht op wat promo's bij het aangaan van het contract 1 jaar geleden, bijv. 1000 kWh gratis gas, maar die korting is automatisch verrekend vorige maand... Dus ik vind het wat vreemd dat ze bij deze korting een "call to action" gebruiken...
![]()