Nochtans koop je een Jap met je verstand want ze zijn het betrouwbaarstHet verstand komt met de jaren!

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nochtans koop je een Jap met je verstand want ze zijn het betrouwbaarstHet verstand komt met de jaren!

Al een paar keer publiek gaan laden in Brussel bij TotalEnergies laadpalen en ik schrik echt van de startkosten bij hun laadpalen: €4,22en dan nog eens €0,74/kwh. En tis dan nog maar een 7,4 kwh laadpaal. In Gent is het dan toch wel goedkoper.
Is er een goede overzichtskaart van alle laadpalen en bijbehorende info? (kW, tarief, ...)
Welke laadkaart heeft het grootste netwerk in Europa?
Typisch worden dan Chargemap en Shell Recharge genoemd. Geen idee hoe groot het netwerk van E-Flux is, maar die is altijd de goedkoopste voor mij en beschikbaar op elke plek ik reeds heb moeten of willen opladen.Is er een goede overzichtskaart van alle laadpalen en bijbehorende info? (kW, tarief, ...)
Welke laadkaart heeft het grootste netwerk in Europa?
Das goedkoper dan mijn elektriciteit thuisPrijs bij de superchargers viel ook goed mee gisteren. Ondertussen terug gezakt tot €0,32/kWh.

Tijd om van elektriciteitsleverancier te veranderen lijkt mij dan toch?Das goedkoper dan mijn elektriciteit thuis
(En das effectief goedkoper dan diesel aan 5.5l/100km).
Netjes.

ik zit nu bij Engie Direct Variabel, wat tegenwoordig bijna een prijsbreker is.Tijd om van elektriciteitsleverancier te veranderen lijkt mij dan toch?![]()
Echt dubbel? Als ik laatste afrekening keek kwam er zo'nik zit nu bij Engie Direct Variabel, wat tegenwoordig bijna een prijsbreker is.
Die geafficheerde prijs van 16,55ct wordt met alle toeslagen bij toch nog steeds 35ct hoor.
(ik reken de oude tarieven voor distributie omdat de impact van capaciteitstarief te veel verschilt).
Echt dubbel? Als ik laatste afrekening keek kwam er zo'n235% bovenop de incl. BTW prijs, dus dat gebruik ik nu om af te schatten of het al dan niet goedkoper is om thuis op te laden ('s nachts).
Er komen echt absurd veel taksen bij hoor.Echt dubbel? Als ik laatste afrekening keek kwam er zo'n235% bovenop de incl. BTW prijs, dus dat gebruik ik nu om af te schatten of het al dan niet goedkoper is om thuis op te laden ('s nachts).
Hmm misschien ligt het eraan dat het een soort tussentijdse afrekening was bij het overgaan van voorschot naar maandelijkse afrekening (of verandering van tarief, of ik heb het gewoon verkeerd bekeken). Ik blijft het wat in de gaten houden.Ja, als ik even geen rekening houd met mijn zonnepanelen, is het hier ook een factor 2 tussen de energieprijs (incl. bijdrage hernieuwbare energie & wkk) van 17,9 ct/kWh naar 35,4 ct/kWh all-in (met vaste bijdrage, capaciteitstarief,...)
Hmm misschien ligt het eraan dat het een soort tussentijdse afrekening was bij het overgaan van voorschot naar maandelijkse afrekening. Ik blijft het wat in de gaten houden.
Ja het is wat moeilijk om het volledig correct te vergelijken. Uiteindelijk is het ook gewoon makkelijker om thuis op te laden dan op het werk + als ik in x aantal maanden zonnepannelen heb zal het over een gans jaar gezien nog goedkoper zijn thuis op te laden.Nu ja, voor de afweging thuis laden vs. ergens anders laden, moet je toch alleen maar kijken naar het variabel gedeelte van je elektriciteitstarief thuis, dus je initiële methode zal er niet ver vanaf zitten.
Dit heb ik van Reddit voor de Kia EV6:onnozel vraag, maar met dat regeneratief remmen bij de meeste EV's, vanaf wanneer gaan de remlichten aan?
The rear brake lamps may activate while the vehicle is using regenerative braking. The brake lights will activate depending on how quickly the vehicle is decelerating.
- Deceleration not greater than 0.7 m/s² (meters per second squared) = Brake lamps will not activate
- Deceleration between 0.7 m/s² and 1.3 m/s² (meters per second squared) = Brake lamps may activate
- Deceleration greater than 1.3 m/s² (meters per second squared) = Brake lamps will activate
'may'.. wat wilt dat zeggen? dus als em goesting heeft?