Elektrische wagens

Maar dan krijg je als particulier een bedrag van die laadpalenfirma?

Kan je een specifiek merk/bedrijf geven, ik zoek exact dat. Ik wil wel een semi publieke laadpaal op mijn oprit voor mij, maar ook voor kennissen/bezoek, maar dat mogen ze dan met hun eigen pas betalen.
Bij ons komt dit systeem er op basis van een laadpaal van EDI. Maandelijk wordt het verbuik van de paal terugbetaald door hen (ongeacht wie er laadt, zolang de persoon via hetzelfde systeem werkt natuurlijk). Dus als iemand anders (of ikzelf) hier zou laden en de zonnepannelen zouden voldoende stroom leveren, 'win' je dus in die situatie.

Dus op zich ook geen probleem idd als een vreemde laadt, als je het tarief mag kiezen is dat win win. Een zonnepaneel kWh verkopen aan het net geeft u 0.04€ als ik dat via de laadpaal verkoop 0.4€. spijtig voor de kennissen, ma die geef ik dan maar een extra Duvel. Dit is wel interessant aan het worden. Moet je dat dan aangeven die inkomsten?

Bij ons komt dit systeem er op basis van een laadpaal van EDI. Maandelijk wordt het verbuik van de paal terugbetaald door hen (ongeacht wie er laadt, zolang de persoon via hetzelfde systeem werkt natuurlijk). Dus als iemand anders (of ikzelf) hier zou laden en de zonnepannelen zouden voldoende stroom leveren, 'win' je dus in die situatie.
Waarschijnlijk een EV Box? Ik wens je veel succes. Die heeft de leasemaatschappij hier ook geplaatst.
Hij staat hier nu 6 maanden, en ik ben een manier aan 't zoeken om dat snertding van mijn erf te krijgen.

Waarschijnlijk een EV Box? Ik wens je veel succes. Die heeft de leasemaatschappij hier ook geplaatst.
Hij staat hier nu 6 maanden, en ik ben een manier aan 't zoeken om dat snertding van mijn erf te krijgen.
Huh explain?
Wij zitten blijkbaar bij EV box. Als ik dan eens google op laadpalen van EVbox kom ik op heel dubieuze plaatsjes uit. Wil dit dan zeggen dat het particulieren zijn waar ik mijn wagen kan gaan opladen? :Crazy:

Huh explain?
Wij zitten blijkbaar bij EV box. Als ik dan eens google op laadpalen van EVbox kom ik op heel dubieuze plaatsjes uit. Wil dit dan zeggen dat het particulieren zijn waar ik mijn wagen kan gaan opladen? :Crazy:
Zowel bij mij als één van mijn collega's is een 1fasige 32A laadpaal aangesloten op een driefasige netaansluiting van 3x32A+N.
Vol vermogen laden = stroompanne. Mijn collega beperkt zich nu al een jaar tot een laadstroom van 20 A.

Laadpaal die ze zetten is ook niet slim, die trekt dus gewoon het max vermogen (gelukkig kan ik dat in mijn wagen beperken). Ik kan mijn probleem oplossen door een smappee te plaatsen (kost 1500 EUR), maar de installateur geeft me geen garantie dat dat werkt (omdat hij niet zeker is om ondersteuning van EVBOx te krijgen als hij problemen heeft tijdens de installatie). De installatie wordt ook zeer complex.
Daarom wil ik overschakelen naar een andere laadpaal die me inclusief installatie 1000 EUR kost, en die wel slim is.

Ik probeer nu van EV Box antwoorden te krijgen, maar geven gewoon niet thuis en sturen me met een kluitje in het riet.
Customer support is vreselijk slecht
Ik ben niet alleen : https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/koop-nooit-een-ev-box.117425

Zowel bij mij als één van mijn collega's is een 1fasige 32A laadpaal aangesloten op een driefasige netaansluiting van 3x32A+N.
Vol vermogen laden = stroompanne. Mijn collega beperkt zich nu al een jaar tot een laadstroom van 20 A.

Laadpaal die ze zetten is ook niet slim, die trekt dus gewoon het max vermogen (gelukkig kan ik dat in mijn wagen beperken). Ik kan mijn probleem oplossen door een smappee te plaatsen (kost 1500 EUR), maar de installateur geeft me geen garantie dat dat werkt (omdat hij niet zeker is om ondersteuning van EVBOx te krijgen als hij problemen heeft tijdens de installatie). De installatie wordt ook zeer complex.
Daarom wil ik overschakelen naar een andere laadpaal die me inclusief installatie 1000 EUR kost, en die wel slim is.

Ik probeer nu van EV Box antwoorden te krijgen, maar geven gewoon niet thuis en sturen me met een kluitje in het riet.
Customer support is vreselijk slecht
Ik ben niet alleen : https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/koop-nooit-een-ev-box.117425
kheb copain die bij Stroohm werkt en die laat toch ook uitschijnen dat die evbox iets minder is als de tegenhangers.
Maar tis dus niet dat de mensen op uw oprit komen laden :p (op basis van square zijn post) Dat blijft een vrije keuze.
Bij ons komt dit systeem er op basis van een laadpaal van EDI. Maandelijk wordt het verbuik van de paal terugbetaald door hen (ongeacht wie er laadt, zolang de persoon via hetzelfde systeem werkt natuurlijk). Dus als iemand anders (of ikzelf) hier zou laden en de zonnepannelen zouden voldoende stroom leveren, 'win' je dus in die situatie

kheb copain die bij Stroohm werkt en die laat toch ook uitschijnen dat die evbox iets minder is als de tegenhangers.
Maar tis dus niet dat de mensen op uw oprit komen laden :p (op basis van square zijn post) Dat blijft een vrije keuze.
Bij ons werd het voor alle duidelijkheid gekaderd in die zin: als er iemand op bezoek is thuis, en die zou willen laden, dan kan dat. (+is op dit moment nog niet geinstalleerd, dus het is nog af te wachten hoe dit precies werkt.)

Voor zover ik weet kan je zo'n paal naar keuze laten werken met of zonder laadpas (een sleutel gaat ook soms dacht ik). Zonder kan iedereen gewoon insteken en gratis laden.

Met laadpas dan heb je nog de keuze of je het gratis doet, of een tarief vraagt (wat je ook zelf kan kiezen dacht ik). Ook heb je denk ik de keuze of je de laadpaal laat opnemen in de publieke maps. Als je dat niet doet zal er waarschijnlijk niemand komen laden, maar kunnen bezoekers wel laden. Als je het wel doet dan heb je in feite een publieke laadpaal bij je huis.

Dan zou je al moeten werken zoals bij Tesla, dat je een kost krijgt als je te lang blijft staan.
Of is Tesla niet de enige die dat bij z'n laadpalen doet?

Dan zou je al moeten werken zoals bij Tesla, dat je een kost krijgt als je te lang blijft staan.
Of is Tesla niet de enige die dat bij z'n laadpalen doet?
Iedereen rekent wel een idle fee. Maar ik bedoel een time frame dat je bijvoorbeeld zegt in de dag mag iedereen komen opladen maar in de avond niet zodat je zelf 's avonds altijd aan de lader kan.

Als je naar zoiets gaat, installeer je er toch beter 2 ofzo? Lijkt me maar iets vreemd.. zoveel investeren in uw auto, om dan een andere te zien staan op uw plaats als je thuiskomt..

Denk dat die Edinlaadpalen gewoon alfen zijn.

Als je naar zoiets gaat, installeer je er toch beter 2 ofzo? Lijkt me maar iets vreemd.. zoveel investeren in uw auto, om dan een andere te zien staan op uw plaats als je thuiskomt..
Dan heb je terug de situatie waar je meer moet gaan betalen zodat iemand anders uw laadpaal kan gebruiken. Dat is ook niet de bedoeling he.

Dan heb je terug de situatie waar je meer moet gaan betalen zodat iemand anders uw laadpaal kan gebruiken. Dat is ook niet de bedoeling he.

Zoals Herman zegt dan. Want anders verlies gewoon te veel comfort imo. Sowieso dat er iemand gaat staan die dan wat later is of weet ik veel wat.

Zoals Herman zegt dan. Want anders verlies gewoon te veel comfort imo. Sowieso dat er iemand gaat staan die dan wat later is of weet ik veel wat.
Dan kan je hem evengoed privé zetten he ;). Voor een laadpaal met 2 aansluitingen heb je nog steeds hogere kosten en als er iemand op uw oprit staat ben je er nog niks mee.

Dat is de reden dat zo'n systeem imo enkel werkt als het semi-publiek is. Namelijk dat je kan aangeven wie er allemaal gebruik van mag maken.

Kost een laadpaal met 2 aansluitingen dan zo veel meer? Ik zou toch liefst zo eentje willen, anders mogen we als er ooit een 2e EV komt nog een laadpaal bij zetten.

Terug
Bovenaan