Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iemand dit dit al eens heeft geprobeerd? Zomaar op iemand zijn oprit staan ladenEigenlijk zouden ze dan niks mogen doen als je effectief van hun laadpaal gebruik maakt. Beetje schandalig, zo het systeem misbruiken voor wat meer aftrekbaarheid (ten koste van de gemeenschap).

Uiteraard dienen de microchips en andere onderdelen wel binnen te komen wat nog af te wachten valt hoe dit zal evovueleren… Momenteel heb ik nog geen concrete feedback over de bestelling.Zelfstandigen om van de extra aftrekbaarheid te kunnen genieten (wij hebben die aan 200% gehad).Ik was uit nieuwsgierigheid eens wat charging apps aan het uitproberen. Wat me hierbij ineens opvalt is dat de kaarten blijkbaar behoorlijk wat privé laadpalen lijken te bevatten. Ik zie hier palen in de buurt die gewoon op privé opritten staan, alsook privé bedrijventerreinen. Bij geen van beide lijkt het mij de bedoeling dat ik daar als buitenstaander iets te zoeken heb.
Is dat omdat die per ongeluk openbaar staan ? Of misschien zijn ze door de eigenaars openbaar gezet zodat familie/kennissen/personeel er ook zou kunnen laden, al is het tegen betaling ? Maar dan zou er toch een manier moeten zijn om die niet compleet openbaar te laten tonen ?
Ik merk trouwens in mijn Shell Recharge account dat ik mijn eigen wallbox die in mijn garage hangt, ook gewoon als publiek kan markeren, en daarbij kan aangeven of die gratis of betalend is. Ik kan zelfs een tarief definiëren al is dat bizar genoeg gecapt op ongeveer 53.7c (incl.BTW) dit terwijl al die andere palen die ik zie staan eenzelfde tarief van 65c lijken te hebben.
Is inderdaad wel een ander segment. Heb hier de configuraties voor andere modellen zoals ik ze wilDie Polestar 3 is ook véél duurder dan de andere modellen die je opsomt...
inderdaad, blij dat je niet alleen op de autostrade gereden hebt want daar heb je dat niet doorVorige week de Model Y gaan testrijden.
- Hard afgeveerd, oncomfortabel hard zelfs.
Zelfstandigen om van de extra aftrekbaarheid te kunnen genieten (wij hebben die aan 200% gehad).
Dit jaar is het minder denk ik, 150% ofzo.
Ik dacht dat het een vereiste is dat, buiten de werkuren, mensen van de omgeving er kunnen laden.Ik vraag me wel af hoe de fiscus dan bepaalt/controleert of een laadpunt publiek is, en wat dus de voorwaarden zijn.
1. Staat hij aan een publieke parkeerplaats ?
2. Staat hij geconfigureerd dat iedereen met een laadpas er kan laden ?
3. En hoe publiek moet het zijn ? Als het enkel voor je cliënteel is, is dat genoeg ?
Het probleem is vooral dat (2) ervoor zorgt dat je laadpunt op alle publieke sites/apps/kaarten verschijnt, zelfs al is het duidelijk niet de bedoeling van de eigenaar (ook al moet het wellicht wél zo zijn voor de fiscus). Ik heb nu eens bij wijze van test mijn eigen laadpunt publiek gemaakt in de Shell Recharge app, met een prijs van 30c. Benieuwd vanaf wanneer die zichtbaar zal zijn in Chargemap, ABRP... en welke prijs ze daar gaan afficheren.
Is die Hongci E HS9 nog niet beschikbaar ik België? Die is ongeveer even duur als de Polestar 3 en zeker ruim genoegIs inderdaad wel een ander segment. Heb hier de configuraties voor andere modellen zoals ik ze wil
- Model Y LR: 67k
- Polestar 2 LR: 68k
- ix3 : 79k
- Polestar 3 : 91k

Hij moet altijd publiek toegankelijk zijn en geactiveerd voor publiek laden. Enkel voor uw klanten is niet voldoende.Ik vraag me wel af hoe de fiscus dan bepaalt/controleert of een laadpunt publiek is, en wat dus de voorwaarden zijn.
1. Staat hij aan een publieke parkeerplaats ?
2. Staat hij geconfigureerd dat iedereen met een laadpas er kan laden ?
3. En hoe publiek moet het zijn ? Als het enkel voor je cliënteel is, is dat genoeg ?
Het probleem is vooral dat (2) ervoor zorgt dat je laadpunt op alle publieke sites/apps/kaarten verschijnt, zelfs al is het duidelijk niet de bedoeling van de eigenaar (ook al moet het wellicht wél zo zijn voor de fiscus). Ik heb nu eens bij wijze van test mijn eigen laadpunt publiek gemaakt in de Shell Recharge app, met een prijs van 30c. Benieuwd vanaf wanneer die zichtbaar zal zijn in Chargemap, ABRP... en welke prijs ze daar gaan afficheren.
Waarom zou je daar niet mogen laden? Als hij publiek staat en het werkt met je kaart...Klopt, van ene zag ik al dat het een pedicure praktijk is. Blijft natuurlijk het feit dat het niet de bedoeling is daar als niet-klant te gaan laden. Ik zie ook altijd dezelfde BMW daar staan laden, dus gegarandeerd van de eigenaar.
Ik zie wel dat je zelf in Chargemap bvb kunt aangeven dat die niet voor iedereen maar bvb alleen voor klanten is. In de Shell Recharge map zie ik die info niet, dus als je ergens op onbekend terrein een lader moet vinden, blijft het een risico dat je van die fake publieke laders vindt.
Ik val hier van mijn stoel. Wij hebben zonnepanelen met terugdraaiende teller en kunnen dus hier een handeltje drijven door mensen te laten opladen?
Kun je daar veel geld mee verdienen? Betalen die particulieren rechtstreeks aan ons?
. Het is juist interessanter voor wie minder betaald krijgt voor injectie.Dus ja, gewoon auto parkeren op de privé parking en aansluiten op de laadpaal, denk niet dat je daarmee iets strafbaar/verkeerd doet...? Is toch net de hele bedoeling van dat systeem?
Dus ze zetten hun laadpaal publiekelijk zodat hun aftrek groter is maar we mogen er wel niet gaan laden? Ook wel de grootste bull shit.
Ik heb nu eens bij wijze van test mijn eigen laadpunt publiek gemaakt in de Shell Recharge app, met een prijs van 30c. Benieuwd vanaf wanneer die zichtbaar zal zijn in Chargemap, ABRP... en welke prijs ze daar gaan afficheren.
.