Elektrische wagens

Die heeft toch net een goeie range ivm de iX3 en de EQC
Ik heb die wagens dan ook niet gekozen. :unsure:

De e-tron 40 heeft inderdaad nog redelijke range. Maar nog steeds best sloom en veel te duur imo. Alle andere versies hebben een nog minder interessante verdeling van prijs/range/prestaties.

Ik heb die wagens dan ook niet gekozen. :unsure:

De e-tron 40 heeft inderdaad nog redelijke range. Maar nog steeds best sloom en veel te duur imo. Alle andere versies hebben een nog minder interessante verdeling van prijs/range/prestaties.
Met welke wagens vergelijk je dan als je het hebt over een slappe range? (koos die 2 wagens omdat dat de "concurrenten" zijn)

Met welke wagens vergelijk je dan als je het hebt over een slappe range? (koos die 2 wagens omdat dat de "concurrenten" zijn)
Wel, de iX3 had ik toen eveneens overwogen, dus dat is misschien het beste referentiekader voor ons. De Mercedessen vind ik zo lelijk dat die al helemaal niet werden overwogen.

Die kon ik namelijk heel mooi uitrusten voor relatief weinig bijkomende kosten. Die had een vergelijkbare range (doch ook slapjes), betere looks en veel betere prestaties. Die eindsom was dus beter imo.

Nu, ik heb een jaar geleden zitten shoppen dus het kan zijn dat mijn beeld intussen vertekend is natuurlijk.

Dan haalt de Q4 een betere range en is dat gewoon op dit moment een deftige tot goed range voor een elektrische wagen. Slappe ranges vind ik persoonlijk alles onder 300km. Dan zit je bvb met een Q4 40 aan +500km gewoon goed. (heb het over de WLTP-ranges)

Echte concurrenten zijn dat eigenlijk niet eh.

De q4 is qua segment eerder iets tussen de ix1 en iX3.

Marketingbedrijf Audi zet er al snel een hoger getalletje bij als ze kunnen. Maar een q4 is zeker niet het segment van een q5, en dát is de concurrent voor een X3

Echte concurrenten zijn dat eigenlijk niet eh.

De q4 is qua segment eerder iets tussen de ix1 en iX3.

Marketingbedrijf Audi zet er al snel een hoger getalletje bij als ze kunnen. Maar een q4 is zeker niet het segment van een q5, en dát is de concurrent voor een X3
ok zet hem dan tegenover de iX1 en dan heb je nog meer extra range ;-).

ok zet hem dan tegenover de iX1 en dan heb je nog meer extra range ;-).
Amai, ben hier wel ff bijna van mijn stoel gevallen.
Ik heb eens een Q4 50 uitgerust zoals ik mijn iX3 heb...
Ik heb een catalogusprijs van 77k gehad, en effectief 70k betaald.
Catalogusprijs van die Q4... 90270€

En net eens een iX1 met alle opties genomen 79390€...
Die Q4 is toch massively overpriced??

Een Q4 e-tron 40 stond ook op mijn keuzelijst, maar standaard veel te karig uitgerust en de interieurafwerking is ondermaats voor een Audi.
En ik vond de 40 ook vrij slap qua prestaties in vergelijking met andere EV's in die prijsklasse.

Heb hier een testrit ingepland deze maand met model Y en iX3.

Is "vehicle-to-grid" eigenlijk ook mogelijk met de iX3? Met de model Y alvast niet volgens de verdeler. Maar is ook wel eerder nice-to-have i.p.v. required.

Heb hier een testrit ingepland deze maand met model Y en iX3.

Is "vehicle-to-grid" eigenlijk ook mogelijk met de iX3? Met de model Y alvast niet volgens de verdeler. Maar is ook wel eerder nice-to-have i.p.v. required.
Nee, niet mogelijk met de iX3. Er zijn momenteel nog heel weinig modellen die het wel kunnen. Uit mijn hoofd de Ioniq 5, EV6, en EX90.

Amai, ben hier wel ff bijna van mijn stoel gevallen.
Ik heb eens een Q4 50 uitgerust zoals ik mijn iX3 heb...
Ik heb een catalogusprijs van 77k gehad, en effectief 70k betaald.
Catalogusprijs van die Q4... 90270€

En net eens een iX1 met alle opties genomen 79390€...
Die Q4 is toch massively overpriced??
de Q4 is het laatste jaar met meer dan 25% gestegen qua prijs blijkbaar :unsure:

Vraag me eigenlijk ook wel af of V2G echt interessant is? Niet zoveel (concrete artikels/reviews) over te vinden eigenlijk.

Geven die eigenlijk nog korting? Want ik kan me wel inbeelden dat ze gewoon hun prijzen nog feller optrekken en dan 'korting' geven voor het gedacht.
Op de Audi e-tron GT krijg je 4k fleet korting als je als zelfstandige een offerte aanvraagt. De Q4 dan misschien ook wel, al gaat het misschien wat minder zijn gezien het prijsverschil.

Op de Audi e-tron GT krijg je 4k fleet korting als je als zelfstandige een offerte aanvraagt. De Q4 dan misschien ook wel, al gaat het misschien wat minder zijn gezien het prijsverschil.
De e-tron GT wordt wat minder verkocht dan een Q4, dus het lijkt me evident dat ze daar wat rapper korting op gaan geven. De wachttijd voor een Q4 was een anderhalf jaar of zoiets dacht ik? Waarom zouden ze dan de verkoop nog wat stimuleren door kortingen te geven?

Vandaag installateur over de vloer gehad voor offerte van laadpaal. Hij raadde de Smappee EV Wall Business aan, iemand ervaring daarmee? Ziet er estetisch en op papier (technisch) alvast wel goed uit.

Hij wist mij verder ook te vertellen dat V2G nog niet helemaal op punt staat... Er is slechts 1 fabrikant die zo een laadpaal aanbied en de kostprijs zit tussen 6000 en 7000 euro. Er was volgens hem ook nog te veel discussie tussen fabrikanten waar de omvormer moest zitten (in de auto of in de laadpaal). En het kon volgens hem ook gevolgen hebben voor de levensduur van de batterij van de EV.

Vandaag installateur over de vloer gehad voor offerte van laadpaal. Hij raadde de Smappee EV Wall Business aan, iemand ervaring daarmee? Ziet er estetisch en op papier (technisch) alvast wel goed uit.

Hij wist mij verder ook te vertellen dat V2G nog niet helemaal op punt staat... Er is slechts 1 fabrikant die zo een laadpaal aanbied en de kostprijs zit tussen 6000 en 7000 euro. Er was volgens hem ook nog te veel discussie tussen fabrikanten waar de omvormer moest zitten (in de auto of in de laadpaal). En het kon volgens hem ook gevolgen hebben voor de levensduur van de batterij van de EV.
Lijken me inderdaad allemaal valide punten. Maar het idee op zich is wel goed natuurlijk...

Terug
Bovenaan