Elektrische wagens

Met 36 maanden loop je toch gewoon een zeer groot risico dat die optiepakketten ed nietmer bestaan. Aangezien de EV6 al een tijdje uit is zal dat hoogswaarschijnlijk ook al een facelift hebben gehad. Het is zinloos dat KIA nog bestellingen aanneemt hiervoor.
Dat is echt auto geleverd krijgen en een nieuwe bestellen op deze manier :D.
Ik moet in november op onderhoud, mijn auto is 1.5 jaar oud. Ik kan in de showroom al rondkijken voor welke ik binnen 3.5 jaar wil...

Ik moet in november op onderhoud, mijn auto is 1.5 jaar oud. Ik kan in de showroom al rondkijken voor welke ik binnen 3.5 jaar wil...

Bij ons trekken ze dat toch niet aan. Mijn collega zijn auto wordt 4 jaar in januari 2023, heeft nog geen uitnodiging gehad om te bestellen. Op 60 maanden moet je de auto inleveren, krijg je iets van de parking of ander geval dat leaemaatschappij nog heeft staan...

Het is hier nu niet het grote laadpalen topic, maar mijn vraag is toch gerelateerd:
Ik overweeg om al een laadpaal te zetten om die nog 100% te kunnen inbrengen op de zaak.
Heb 2 offertes binnen:
- Etrel Inch Pro 22kW: met MobiFlow backoffice, maar is reeds te gebruiken zonder backoffice (heb nog geen EV) en zou ook mogelijk zijn om andere backoffice te kiezen: 2.316€
- NewMotion Advanced 22kW: verplicht via NewMotion (Shell) backoffice. Niet te gebruiken zonder abonnement daar: 1.975€
Bij NewMotion moet ik wel nog een nieuwe PowerManagement module plaatsen wanneer ik thuis overga naar 3-fase (150€ of zo?)
Verschil is dus slechts een 200€.
Ik neig eerder naar de Etrel, behuizing zou van metaal zijn ipv kunststof, schermpje etc. Maar vooral omdat ik eigen backoffice kan kiezen.
Ervaringen met NewMotion of Mobiflow?

Zo vaart zal het wel niet lopen.
De markt is nu nog verstoord. Maar ik gok wel dat binnen 2 jaar de balans vraag en aanbod terug veel gezonder zal zijn.

Eens gebruik gemaakt van een gratis laadpaal bij Lidl.
Die ging tot 20Kwh. Op 13 minuten toch 4kw geladen ongeveer.

Moest ik geen laadpas hebben ging ik daar elke dag staan. Dat bespaart serieus veel geld.

Eens gebruik gemaakt van een gratis laadpaal bij Lidl.
Die ging tot 20Kwh. Op 13 minuten toch 4kw geladen ongeveer.

Moest ik geen laadpas hebben ging ik daar elke dag staan. Dat bespaart serieus veel geld.
Dat is +- 20km. In hoop dat uw Lidl niet te ver uit de richting is :p ik denk ook dat ze niks liever hebben dan dat je daar elke dag komt winkelen ...

Dat is +- 20km. In hoop dat uw Lidl niet te ver uit de richting is :p ik denk ook dat ze niks liever hebben dan dat je daar elke dag komt winkelen ...

Met de huidige prijzen is dat al 2eur ofzo. Mocht je dichtbij wonen zet je die daar overdag even en bespaar je veel geld.

Met de huidige prijzen is dat al 2eur ofzo. Mocht je dichtbij wonen zet je die daar overdag even en bespaar je veel geld.
Super moet je zeker doen. En met een elektrische step in uw koffer zodat je daarmee naar huis kan. Die mensen die dan effectief een laadpaal nodig hebben, hebben dan maar pech. Het is crisis voor iedereen.

Super moet je zeker doen. En met een elektrische step in uw koffer zodat je daarmee naar huis kan. Die mensen die dan effectief een laadpaal nodig hebben, hebben dan maar pech. Het is crisis voor iedereen.
Wat is dat nu voor brakke opmerking.
Als je zelf de rekening moet betalen is het niet meer dan normaal om de goedkoopste oplossing te zoeken. Als je moet laden rij je naar de eerst volgende vrije paal.

Die palen zijn heus ook beperkt in tijd om te laden.

Was voorheen 50kw bij de Lidl maar hebben ze afgeknepen omwille van misbruik. Genoeg voorbeelden online waar continu mensen en taxibedrijven heel de tijd aan die palen hangen zonder ook maar in de Lidl binnen te gaan.

Men had beter een systeem ingevoerd dat je voor X-aantal euro aankopen moet doen alvorens je laadsessie ‘gratis’ is.

Bij BMW zijn ze ermee aan het rammelen. Paar dagen geleden leverdatum in de week van 17 November, vandaag week van 28 November. Collega’s die in mijn periode besteld hebben rijden allemaal al 1-3 maanden rond.

vertel eens welke?

en niet afkomen met Skoda hé. Dat was bij een ICE geen concurrent voor BMW, dus dat is niet anders omdat het opeens een EV is.
Net wel toch? Je komt toch heel vaak tegen dat mensen twijfelen tussen een BMW 3 met weinig opties of een Skoda vol met opties?

Moest ik ne kleine minder hebben en de keuze uit die 2 zou gaan, zou ik wss voor de iX1 gaan, nu met 3 kinderen toch maar voor de iX3.
En als dat 2 hele kleintjes zijn, die nog met buggy en al rondgevoerd worden. Zou je het dan nog doen?
Ik heb nog geen ervaring met 2 kinderen, dus ik weet niet hoeveel extra materiaal je meepakt tov 1 :D

Net wel toch? Je komt toch heel vaak tegen dat mensen twijfelen tussen een BMW 3 met weinig opties of een Skoda vol met opties?

En als dat 2 hele kleintjes zijn, die nog met buggy en al rondgevoerd worden. Zou je het dan nog doen?
Ik heb nog geen ervaring met 2 kinderen, dus ik weet niet hoeveel extra materiaal je meepakt tov 1 :D
Zoals altijd in die discussie: "het zal wel passen", maar of het praktisch is...

Dat is moeilijk te zeggen zonder de auto te gaan bekijken natuurlijk.
Maar denk dat je dan om safe te zitten al snel de grote neemt.

Zou het dan bij de ix3 ook niet praktisch zijn? Het scheelt blijkbaar maar 20 liter in volume.
In de koffer. Maar uw achterbank is groter...
Hier staat de kinderstoel bvb tegen de passagiersstoel als hij in "achteruitstand" staat. Ik vermoed dat hij in een iX1 dus gewoon niet zou gepast hebben.

Terug
Bovenaan