Silence
Well-known member
Nie om te stoefen, maar 1,583€/l vandaagTank jij in Honduras?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nie om te stoefen, maar 1,583€/l vandaagTank jij in Honduras?
Nie om te stoefen, maar 1,583€/l vandaag

Als die echt ter beschikking zijn, laat ik mijn vrouw haar cafetaria plan opzeggen, en koop ik haar een Sono Sion. Haar auto staat toch 95% van de tijd op de oprit, dan hebben we een grote mobiele thuisaccu van maart tot oktober.Op VTM nieuws ging het net over de eerste laadpalen die goedgekeurd zijn voor bidirectioneel laden. Kostprijs: 6k
Stevig! Maar zal wel nog zakken op termijn zeker, veel auto's ondersteunen het ook nog niet
Goh, dat is stevig maar kan een enorm voordeel opleveren he. Capaciteit van autobatterij is +- 10x die van een thuisbatterij...Op VTM nieuws ging het net over de eerste laadpalen die goedgekeurd zijn voor bidirectioneel laden. Kostprijs: 6k
Stevig! Maar zal wel nog zakken op termijn zeker, veel auto's ondersteunen het ook nog niet
Kan die wagen dat?Als die echt ter beschikking zijn, laat ik mijn vrouw haar cafetaria plan opzeggen, en koop ik haar een Sono Sion. Haar auto staat toch 95% van de tijd op de oprit, dan hebben we een grote mobiele thuisaccu van maart tot oktober.
Uiteraard maar omvormer kost 1-2k? Er is grofweg 4k duurder dan de gewone dus lijkt me dat daar, mits meer concurrentie wel wat van de prijs kan.Goh, dat is stevig maar kan een enorm voordeel opleveren he. Capaciteit van autobatterij is +- 10x die van een thuisbatterij...
Er zal dan ook een omvormer in die laadpaal zijn ingebouwd etc, dus dan is het ook logisch dat die een pak meer kost.
Ja, zij zijn ook de eersten die dat concept voorstelden. Voor mij zou er nog een extra voordeel zijn: 's avonds met de Tesla thuis komen, en die dan opladen op basis van de Soni.Kan die wagen dat?
Sono ging ook een laadpaal uitbrengen die bidirectioneel kon laden, ik ga ervan uit dat die goedkoper gaat zijn.Uiteraard maar omvormer kost 1-2k? Er is grofweg 4k duurder dan de gewone dus lijkt me dat daar, mits meer concurrentie wel wat van de prijs kan.
Is dat wel nog interessant met 2x laadverliezen?Ja, zij zijn ook de eersten die dat concept voorstelden. Voor mij zou er nog een extra voordeel zijn: 's avonds met de Tesla thuis komen, en die dan opladen op basis van de Soni.
Financieel is het zeker interessanter. Het speelt ook op het piekvermogen...Is dat wel nog interessant met 2x laadverliezen?
Zeker nu de injectietarieven vrij hoog staan.

Een elektrische wagen in europa is met de stijgende prijzen toch ten dode opgeschreven?
Hoeveel je exact per kW betaalt is onduidelijk in de factuur, maar de energie component alleen bedraagt al 70c. Maak er 85c van met extra belastingen etc.
Voor een doorsnee elektrische wagen (ja kan lager) 20kW/100km betaal je dus 17eur/100km
Met mijn huidige Diesel Golf 5.5L/100km betaal ik 11eur.
En dan kunnen de prijzen nog doorstijgen..![]()
Veranderd wel wat als je thuis kan laden met zonnepanelen bijvoorbeeld.Een elektrische wagen in europa is met de stijgende prijzen toch ten dode opgeschreven?
Hoeveel je exact per kW betaalt is onduidelijk in de factuur, maar de energie component alleen bedraagt al 70c. Maak er 85c van met extra belastingen etc.
Voor een doorsnee elektrische wagen (ja kan lager) 20kW/100km betaal je dus 17eur/100km
Met mijn huidige Diesel Golf 5.5L/100km betaal ik 11eur.
En dan kunnen de prijzen nog doorstijgen..![]()

Amai, op een ander forum lees ik dat iemand vorige week besteld heeft en mei 2023 als datum heeft gekregen.Vandaag Skoda Enyaq in bestelling genomen.
Vermoedelijk leverdatum: januari 2024![]()
Moeilijk een lijn op te trekken. Mijn ID was 5 maand en na 3 afgeleverd en een Q4 15 maanden en na 9 geleverd.Amai, op een ander forum lees ik dat iemand vorige week besteld heeft en mei 2023 als datum heeft gekregen.
Raar verschil.
€ 60.699,04 incl. btwBuzz id vanaf 70k![]()
Ik vind die wagen eigenlijk scherp geprijsd. Dat gaat goed verkopen volgens mij...€ 60.699,04 incl. btw