Elektrische wagens

In ons geval is het mijn dienstwagen waarmee ik alle klantenbezoeken ga afhaspelen. Ik moet dus enkel van ma-vr mijn lijf naar de klant mee transporteren.

Voor familieuitstapjes hebben we de Espace nog. Kunnen dat occasioneel wel es doen als we niet teveel spul moeten meepakken om het es met de elektrische te doen.

Maar ik kom dus uit een Renault Espace, ALLES wat ik hier hierna ga rijden gaat klein lijken :laugh:
Voor dat gebruik is een Polestar 2 zeker goed genoeg.

ja, toch zo een kleine auto binnenin?

Dan is het idd een no-brainer, daarvoor leg ik dan geen 8k extra op tafel voor de fwd, of 13 voor de AWD

Als ruimte belangrijk is, waarom overweeg je dan geen ID.4/5 of Enyaq? Vond die vrij ruim vanbinnen (is wel geen Espace natuurlijk).

Maar om daar nu 7k voor een gelijkwaardige uitrusting voor neer te tellen…
Als het enkel woon-werk zou zijn, zou me dat niets boeien en doe ik iets anders leuk met mijn geld.

Probleem is dat ik vééél in de auto ga zitten. Dus ik wil zeker een goeie adaptieve CC (meestal in pakket) en ik wil ook de high quality audio om met de muziek mee te kwelen (bij beide ook in pakket)
en aangezien ik in de winter even vaak op de baan ben als in de zomer is een warmtepomp ook een must-have (ook weer een pakket)

en al die pakketten tikken aardig aan

Maar om daar nu 7k voor een gelijkwaardige uitrusting voor neer te tellen…
Als het enkel woon-werk zou zijn, zou me dat niets boeien en doe ik iets anders leuk met mijn geld.
Heb de Mégane nog niet kunnen beoordelen zelf, dus kan er weinig nuttig over zeggen. Maar de Polestar is kwalitatief wel gewoon echt goed. In het begin vond ik het ook echt wel een knappe wagen, ondertussen wat meer gewend aan het model en is het eerder een "ok" design voor mij.

Als ruimte belangrijk is, waarom overweeg je dan geen ID.4/5 of Enyaq? Vond die vrij ruim vanbinnen (is wel geen Espace natuurlijk).

Ruimte is niet belangrijk. Ik was de meerprijs voor de polestar aan het proberen verantwoorden. Maar blijkbaar zal dat dus binnenin éven on-ruim zijn als een megane E-tech, en dan blijf ik liever m'n dealer en merk trouw.

Zetels zijn wel belangrijk, daar neig ik dan precies meer richting Polestar (wegens volvo)

Heb de polestar 2 gereden en die rijdt wel goed en had niets te klagen van de zetels.
Op nederlandse fora wel gelezen dat de zetels steun verliezen over tijd en ze dan precies een balk voelen zitten.
Zou het toch eens opzoeken in elk geval.

Heb de e-tech enkel vluchtig zien rijden. Reed in elk geval veel vlotter dan mijn diesel want dat was niet bij te houden.

Ik was de megane e-tech (because google automotive om eerlijk te zijn) aan het configgen en kwam uiteindelijk op een prijs uit van 53k euro. Ik wil het grote scherm, en ik wil zeker de hermankarton speakers dus dan zit je automatisch aan de iconic uitvoering. Daarbij nog een warmtepompje en je zit dus aan dat bedrag.

Nu heb ik wel voor 2k extra een Polestar 2 long range FWD... die doet ook 0-100 in 7,4 seconden, haalt precies meer km uit een batterijlading en zal denk ik (heb er nog nooit ingezeten) een pak ruimer zijn...

moeilijk.

't iidd maar 2k opleggen, niet onoverkomelijk, maar je kan ook nog es 4k extra ophoesten en de dual motor AWD nemen. Maar dan leveren we natuurlijk weer wat range in.

Aan de andere kant, als ik in de polestar ook de herman kardon speakers wil, dan moet ik het pluspakket nemen en tikt het weer 5k verder aan. En dan zit je in Model Y budget te shoppen denk ik.
Nog twee alternatieven
* Tesla Model 3 basis uitvoering. In 't wit en met standaardvelgen kom je uit op 53kEUR, en daar heb je standaard een warmtepomp en adaptive cruise control. Als de 0-100 km/h tijd van belang is, die ligt nog gevoelig lager dan van die andere wagens (6.1s). je kan daar ook als optie de premium audio op aanschaffen, maar die kost je dan wel een maandelijks bedrag. En geluidsisolatie is niet zo geweldig bij de model 3
* Kia E-niro Ev Pulse heeft ook een warmtepomp; met het premioempakket heb je ook haarmankarton soundinstallatie, en dat zit je aan 54k.

Ook de Cupra Born en de Ioniq 6 zijn misschien wel interessant voor je?

Born staat ook op lijstje, als ik mij over dat ID in infotainment systeem kan zetten. Niet de grootste fan van die instrumentencluster.

Maar de looks van de E-tech blijven het toch doen voor mij, wat een vet ding toch :love:

VBlinZ8.jpg

Een duitse test geeft hem trouwens 57 Db in het interieur bij 130 per uur. 2de stilste in de test, mustang mach E bleek de stilste binnenin.

Merci voor de testrit @zwarten

De auto rijdt héél "roer en te warm" :lol:
Maar heeft me weer aangezet om de Cupra Born van de lijst te schrappen, ik vind dat mini displayke voor uw neus verschrikkelijk :lol:
OFwel niks zoals bij Tesla ofwel full width display gelijk bij mercedes en Kia.

ter info, ik wist het zelfs niet, maar staat op de site. Ook Renault mag vanaf volgende maand aan de goedkope tarieven van IONITY laden. Er is blijkbaar een agreement.

RENAULT X IONITY

geniet van opladen met ultrahoog vermogen

Reis gemakkelijk met jouw Megane E-Tech 100% electric. Met de Moblize-laadpas krijg je toegang tot de ultrahoog vermogen oplaadpunten van het IONITY-netwerk op meer dan 1.700 locaties in Europa. Opladen op de snelweg met een vermogen tot 350 kW. Alle houders van een Mobilize-belastingpas krijgen vanaf augustus 2022 een voorkeurtarief voor IONITY.

De Mobilize Charge Pass is gratis voor onze klanten die in het bezit zijn van een wagen E-Tech electric of een E-Tech plug-in hybrid.

ter info, ik wist het zelfs niet, maar staat op de site. Ook Renault mag vanaf volgende maand aan de goedkope tarieven van IONITY laden. Er is blijkbaar een agreement.
Die lagere prijzen zijn toch alleen met abonnement? En iedereen kan een abonnement nemen denk ik.

Terug
Bovenaan