Elektrische wagens

Polestar 2DryMichelin Pri 4Summer245/45-19245/45-1966,368,370,668,75

polestar blijkbaar nog luider dan de M3 :unsure:

en dat voor eigenlijk Volvo te zijn.
Als je een stille elektrische wagen wilt, kies dan voor een BMW i4 of een Mercedes EQE.

Sono Sion is nu officieel voorgesteld in definitie vorm. Prijs is ook vastgelegd, 25 126 EUR...
11 kW bi-directional V2H charging...

650 l kofferruimte + 5 inzittenden
Zonnepanelen die 5000 km opladen per jaar

19000 bestellingen in de wachtrij...

Hoe ervaren jullie wind & rolgeluiden in de EV bij snelweg verkeer?

Storend bij 120+? Zo storend dat je liever toch 100 rijdt want stiller (en zuiniger) of valt dat allemaal wel mee als de muziek luid genoeg staat?

Ik hoor het vaak bij de online tests (storend windgeruis bij vooral Tesla, maar ook de Renault E-tech heeft er blijkbaar last van) maar als je dan de db-resultaten van Teslabjorn bekijkt valt dat precies allemaal wel mee.
Ik ben zeer tevreden over mijn q4 met akoestische beglazing. Hiervoor tiguan, octavia, a4 gereden en gigantisch verschil. Geen overdreven windgeluid (ondanks de giga spiegels).

Goeie vraag, schrik dat ik hetzelfde ga voor hebben als iemand anders hier. Wat haalt die met zijn LR? 220km?
Ik haal makkelijk het dubbele met de Y LR. Tesla kan veel dingen beter doen maar efficiëntie, range en laden is er geen onderdeel van. Daar behoren ze nog steeds tot de top.

Ik heb het gevonden. Ik heb die constante camerabewaking eens afgezet: 200km gereden en nog 200km op de teller. 400km dus in totaal.

Spijtig dat deze functie moet af staan want het is meestal op een reguliere plaats (bij de lokale bakker) dat er iets gebeurt ipv in een guur straatje in Brussel.

Soit, ik ben blij dat ik het gevonden heb want dit was echt niet meer normaal.

Iedereen in deze thread: "zet uw camerabewaking eens af".

Horse, wekenlang: "..."

Horse, plots: "ik heb het gevonden, het was de camerabewaking".

:unsure:

camerabewaking slurpt dan toch wel een pak kWh weg. Wat zit daar in? Televisiecamera's op rails zoals in de studios?

Sentry mode verbruikt ongeveer 5Kw per dag omdat veel sensoren en de camera's permanent actief moeten blijven. Anders gaat de wagen in sleep mode en verbruikt die bijna niks.

Ik heb het gevonden. Ik heb die constante camerabewaking eens afgezet: 200km gereden en nog 200km op de teller. 400km dus in totaal.

Spijtig dat deze functie moet af staan want het is meestal op een reguliere plaats (bij de lokale bakker) dat er iets gebeurt ipv in een guur straatje in Brussel.

Soit, ik ben blij dat ik het gevonden heb want dit was echt niet meer normaal.
Kan je dat niet gewoon uitschakelen bv thuis en op kantoor, ik zeg maar wat? Je kan aanduiden dat sentry mode niet actief is bepaalde locaties (thuis/werk/favorieten) en voor de rest wel. Zo doe ik dat en ik merk het niet aan mijn verbruik dat die draait.

Tenzij jij continu overal naartoe rijdt natuurlijk 😛

Terug
Bovenaan