Elektrische wagens

5kW is toch echt heel veel voor het type sensoren die daarvoor gebruikt moeten worden? Een full blown, stand alone bewakingscamera met IR led krans verbruikt 4-5W, doe daar nog een 10-tal van, een cpu en wat ram om die beelden te analyseren en een SSD om ze op te slaan... Misschien nog een schakeling die links en rechts wat verlies geeft om van high voltage batterijen naar 5 of 12V om te zetten? Heel bizar...

Ik heb het gevonden. Ik heb die constante camerabewaking eens afgezet: 200km gereden en nog 200km op de teller. 400km dus in totaal.

Spijtig dat deze functie moet af staan want het is meestal op een reguliere plaats (bij de lokale bakker) dat er iets gebeurt ipv in een guur straatje in Brussel.

Soit, ik ben blij dat ik het gevonden heb want dit was echt niet meer normaal.
Uw range is doorgaans niet van groot belang toch? Geen lader thuis of op het werk?

Gewoon toch enorm geil als ge zo een vetzak kunt betrappen die uw wagen molesteert, dat is het waard.

Ik heb het gevonden. Ik heb die constante camerabewaking eens afgezet: 200km gereden en nog 200km op de teller. 400km dus in totaal.

Spijtig dat deze functie moet af staan want het is meestal op een reguliere plaats (bij de lokale bakker) dat er iets gebeurt ipv in een guur straatje in Brussel.

Soit, ik ben blij dat ik het gevonden heb want dit was echt niet meer normaal.
Iets wat wij al weken aangaven. Dat was zo klaar als een klontje van de start.

camerabewaking slurpt dan toch wel een pak kWh weg. Wat zit daar in? Televisiecamera's op rails zoals in de studios?
Je kan die camerabewaking ook gewoon op of afzetten vanuit de app. Ik zet die op wanneer ik mijn wagen aan het station parkeer of de supermarkt. Maar thuis op mijn eigen oprit heeft dat dus absoluut geen zin. Dat is dus echt geen issue.

Sentry mode verbruikt ongeveer 5Kw per dag omdat veel sensoren en de camera's permanent actief moeten blijven. Anders gaat de wagen in sleep mode en verbruikt die bijna niks.
Dat het verbruikt dat is duidelijk. Maar 5kW voor een volledige dag dat is toch gewoon te gek voor woorden, niet?

Dat het verbruikt dat is duidelijk. Maar 5kW voor een volledige dag dat is toch gewoon te gek voor woorden, niet?
Vergeet ook niet dat je de beelden van die camera’s ook online kunt bekijken. Maar de wagen is sowieso niet zo efficiënt op dat vlak.

Basismodel heeft zelfs geen regensensor, je zou denken dat onderhand dit soort basis features wel standaard mogen worden bij niet premium merken.

Lijkt me een mooie wagen aan een OK prijs. Benieuwd naar reviews
Basismodel heeft zelfs geen regensensor, je zou denken dat onderhand dit soort basis features wel standaard mogen worden bij niet premium merken.
De wagen heeft één USP : 1 miljoen km / 10 jaar garantie op de wagen en de accu. Maar mooi zou ik die toch niet noemen.

Ik was de megane e-tech (because google automotive om eerlijk te zijn) aan het configgen en kwam uiteindelijk op een prijs uit van 53k euro. Ik wil het grote scherm, en ik wil zeker de hermankarton speakers dus dan zit je automatisch aan de iconic uitvoering. Daarbij nog een warmtepompje en je zit dus aan dat bedrag.

Nu heb ik wel voor 2k extra een Polestar 2 long range FWD... die doet ook 0-100 in 7,4 seconden, haalt precies meer km uit een batterijlading en zal denk ik (heb er nog nooit ingezeten) een pak ruimer zijn...

moeilijk.

't iidd maar 2k opleggen, niet onoverkomelijk, maar je kan ook nog es 4k extra ophoesten en de dual motor AWD nemen. Maar dan leveren we natuurlijk weer wat range in.

Aan de andere kant, als ik in de polestar ook de herman kardon speakers wil, dan moet ik het pluspakket nemen en tikt het weer 5k verder aan. En dan zit je in Model Y budget te shoppen denk ik.

Ik heb nog nooit een Megane e-tech gezien maar kan zeggen dat een Polestar 2 totaal niet ruim is. Vooraan is ok maar achteraan de knieën tegen de zetels en hoofd bijna tegen het dak, en ik ben 1m80.

ja, toch zo een kleine auto binnenin?

Dan is het idd een no-brainer, daarvoor leg ik dan geen 8k extra op tafel voor de fwd, of 13 voor de AWD

ja, toch zo een kleine auto binnenin?

Dan is het idd een no-brainer, daarvoor leg ik dan geen 8k extra op tafel voor de fwd, of 13 voor de AWD
Bij ons is die toch ook afgevallen wegens binnenruimte. Het ging wel lukken met 1 kind, maar het ging wel elke keer opletten worden hoeveel je meeneemt etc.

In ons geval is het mijn dienstwagen waarmee ik alle klantenbezoeken ga afhaspelen. Ik moet dus enkel van ma-vr mijn lijf naar de klant mee transporteren.

Voor familieuitstapjes hebben we de Espace nog. Kunnen dat occasioneel wel es doen als we niet teveel spul moeten meepakken om het es met de elektrische te doen.

Maar ik kom dus uit een Renault Espace, ALLES wat ik hier hierna ga rijden gaat klein lijken :lol:

Terug
Bovenaan