Elektrische wagens

Klopt, het huidige systeem werkt, maar het had veel beter gekund zonder voor elke laadpas/locatie combinatie een aparte app te moeten hebben etc. Ik snap niet dat daar niet eerst een standaard voor is uitgebracht maar dat iedereen weer zijn eigen zin lijkt te doen.
Its all about the money. Dat ze zelfs nog niet gewoon met bankkaart laten betalen vind ik ook zo bizar.
Hier Ist laadpas van het werk en een EDI laadpas voor geval van nood/buitenland.

Wel grappig dat op het werk mijn oude Fortis bankkaart ook werkte. :unsure:

Helaas. Hypothetisch ben ik met 10% soc toegekomen in san gimignano. Realistisch heeft mijn b&b geen stopcontact buiten om te laden. (Moet wel lukken met verlengdraad en hopelijk is de installatie uitgerust op nachtje 2kw trekken)
Ik geraak vandaag niet naar firenze (lees de volgende 50kw charger) zonder eerst een paar uur aan een granny charger te kunnen hangen.

Nu ja had ik met mijn elektrische gekomen had ik wel beter gepland maar het neemt toch wat onbezorgdheid weg van verlof. Regent het. Is het goed weer. Doen we wel firenze of liever morgen. Etc.

In Italië hebben ze nog wat werk met laadinfrastructuur voor niet tesla rijders
Exact de reden waarom ik onze trip door de UK nog met onze PHEV heb gedaan en niet de EV.

Lange afstanden afleggen is allemaal geen probleem want er zijn genoeg snelladers. Maar als je lokaal afstand aflegt is dat een heel ander verhaal. Zeer weinig verblijfslocaties waar je kan ‘s nachts kan laden, publieke AC-laders zijn zeer beperkt en allemaal verspreid over verschillende aanbieders met eigen apps etc. Een heel gedoe en ik ben blij dat ik het nog niet gedaan heb.
Parkeren was al lastig genoeg, alleen daarvoor kan ik alle apps en accounts niet meer op 1 hand tellen 😁

Ik heb een Bluecorner kaart en daar ben ik tot op heden nog geen enkele laadpaal mee tegengekomen die ik niet kan gebruiken.

Als je bv een ionity passport neemt kan je laden aan 0,35 euro per kwh over heel europa? Of enkel in BE? Ionity zou voor mijn roadtrips door Duitsland de nr 1 keuze zijn wegens goeie coverage. En ik moet regelmatig naar de uithoeken van België voor het werk dus kan in Oostende of langs de E411 es effe volladen en zo die 17,99 per maand recupereren.
Vorig jaar de eerste skivakantie naar Oostenrijk (niet ver van Garmisch in DE) gedaan met mijn nonkel zijn Etron, toen hebben we iedere keer aan Ionity/Shell palen geladen.
Palen en beschikbaarheid ervan was goed, 1x wel wat moeten zoeken toen we van de afrit kwamen waar dat spel nu juist stond.

Bij de eerste laadstop aan een Ionity paal in Wellin (BE) was het eerst wel een gesukkel om het laden te kunnen starten met de kredietkaart, nadat het eindelijk lukte stopte de paal na 20min dan met laden, dus moeten switchen naar een andere.
De eerste stop van 20min werd er zo een van 1u :unsure:
Ik geloof dat we in totaliteit 2,5u verloren hebben met laden t.o.v. het jaar voordien met 2 gewone auto's.

Laatst bewerkt:
Als koppel ben je denk ik wel nog het beste met een EV én een benzine wagen. Gewoon als backup zeg maar voor verre reizen. Binnen 5 jaar zal alles wel al veel meer geëvolueerd zijn.

Soms wel een dwaze goesting om de E-tech niet te nemen en ook de Espace in te ruilen voor een Model Y LR

Als koppel ben je denk ik wel nog het beste met een EV én een benzine wagen. Gewoon als backup zeg maar voor verre reizen. Binnen 5 jaar zal alles wel al veel meer geëvolueerd zijn.
Nu ja het laden met zo'n pasje is niet alleen een probleem met een elektrische wagen.
Ik kan zogezegd diesel tanken bij Esso, Shell en Q8 met mijn tankkaart.

Onlangs was mijn dieseltank leeg, sta ik aan een Esso station in Nederland. Denk je dat mijn kaart daar werkte? Neen. Kaart niet aanvaard. 10 poging = 10x op mijn kin kloppen. Daar stond ik dan. :S Nochtans heb ik ook al getankt aan de Esso aan Disney Parijs (Frankrijk). Dat lukte daar probleemloos.

Maar dat is niet alleen in NL zo. Hier in de buurt is er een Esso, en daar zijn 4 kaartlezers. Bij 2 werkt mijn kaart nooit, bij de twee andere werkt de kaart probleemloos. Géén idee waarom. En er zijn hier in de buurt (Itegem) twee Q8's. Bij één van de twee nooit problemen, bij de andere werkt mijn kaart nooit. (Dus ik probeer het daar nu nooit meer)

Ik vind dit vervelend, want ik weet zo nooit op voorhand wanneer mijn kaart zal werken en wanneer niet als ik ergens ver weg rijd. :frown:

Ik vind dit vervelend, want ik weet zo nooit op voorhand wanneer mijn kaart zal werken en wanneer niet als ik ergens ver weg rijd. :frown:
Misschien moet er een HLN artikel komen "ik wou op reis met mijn diesel, en ik kwam problemen tegen". Wel enkel reageren als het negatieve ervaringen zijn :D

Hoe ervaren jullie wind & rolgeluiden in de EV bij snelweg verkeer?

Storend bij 120+? Zo storend dat je liever toch 100 rijdt want stiller (en zuiniger) of valt dat allemaal wel mee als de muziek luid genoeg staat?

Ik hoor het vaak bij de online tests (storend windgeruis bij vooral Tesla, maar ook de Renault E-tech heeft er blijkbaar last van) maar als je dan de db-resultaten van Teslabjorn bekijkt valt dat precies allemaal wel mee.

Hoe ervaren jullie wind & rolgeluiden in de EV bij snelweg verkeer?

Storend bij 120+? Zo storend dat je liever toch 100 rijdt want stiller (en zuiniger) of valt dat allemaal wel mee als de muziek luid genoeg staat?

Ik hoor het vaak bij de online tests (storend windgeruis bij vooral Tesla, maar ook de Renault E-tech heeft er blijkbaar last van) maar als je dan de db-resultaten van Teslabjorn bekijkt valt dat precies allemaal wel mee.
Ik vond het toch wel een beetje storend bij de Tesla Model 3. Dat was voor mij ook iets wat beter moest bij mijn nieuwe auto. Zonder is het toch veel aangenamer rijden nu. Maar ik ben daarvoor zeker nooit trager gaan rijden.

Ik vond het toch wel een beetje storend bij de Tesla Model 3. Dat was voor mij ook iets wat beter moest bij mijn nieuwe auto. Zonder is het toch veel aangenamer rijden nu. Maar ik ben daarvoor zeker nooit trager gaan rijden.

en wat rij je nu?

Tesla M3 volgens bjorn

Tesla Model 3 Performance*DryWinrun R330Summer235/45-18235/45-1865,867,668,967,61

en de taycan

Porsche Taycan 4S 79 kWhDryMichelin PS4Summer245/45-20285/40-2064,866,367,966,52

liggen toch wel héél dicht bij elkaar in de test... maar irl toch een serieus verschil?

why the :unsure:

een Porsche taycan zit toch qua prijs én afwerking een pak hoger dan een Tesla? Taycan begint bij wat? 87k euries?

Tesla M3 volgens bjorn

Tesla Model 3 Performance*DryWinrun R330Summer235/45-18235/45-1865,867,668,967,61

en de taycan

Porsche Taycan 4S 79 kWhDryMichelin PS4Summer245/45-20285/40-2064,866,367,966,52

liggen toch wel héél dicht bij elkaar in de test... maar irl toch een serieus verschil?
Geen idee wat de waardes zijn maar de Taycan is toch merkbaar stiller binnenin. Ik weet wel niet of er een groot verschil is tussen de nieuwere Model 3 en die van 2019.
why the :unsure:

een Porsche taycan zit toch qua prijs én afwerking een pak hoger dan een Tesla? Taycan begint bij wat? 87k euries?
Ja natuurlijk maar ik heb toch ook nergens gezegd dat het niet is en daar ging het toch ook niet over. Ik weet niet hoe de andere EV's het doen in dezelfde prijsklasse als een Model 3 want heb daar geen ervaring mee.

Geen idee wat de waardes zijn maar de Taycan is toch merkbaar stiller binnenin. Ik weet wel niet of er een groot verschil is tussen de nieuwere Model 3 en die van 2019.

Ja natuurlijk maar ik heb toch ook nergens gezegd dat het niet is en daar ging het toch ook niet over. Ik weet niet hoe de andere EV's het doen in dezelfde prijsklasse als een Model 3 want heb daar geen ervaring mee.

Nee maar het stiller zijn is volgens mij ook direct gerelateerd aan de afwerking, en dan zit jij bij pakweg Porsche of Mercedes toch een pak beter hé?

Mijn comment was niet van: "ge weet ni waar ge over spreekt want ge vergelijkt appelen met peren" eerder: "schone upgrade, congratz :D"

Nee maar het stiller zijn is volgens mij ook direct gerelateerd aan de afwerking, en dan zit jij bij pakweg Porsche of Mercedes toch een pak beter hé?
Ja klopt maar de model 3 was wel gekend om zijn slechte isolatie. Later is er wel dubbel glas gekomen maar geen idee of ze nog verbeteringen hebben gedaan.

Tesla M3 volgens bjorn

en de taycan

Polestar 2DryMichelin Pri 4Summer245/45-19245/45-1966,368,370,668,75

polestar blijkbaar nog luider dan de M3 :unsure:

en dat voor eigenlijk Volvo te zijn.

Terug
Bovenaan