Elektrische wagens

Momenteel aant roadtrippen door Italië regio Toscane.
Ik ben toch wel blij dat we met de madam haren auto geweest zijn.
Laadpalen frankrijk. Meh… ge moet al zoeken.
Laadpalen zwiterland. Super! Elke parking, zelfs zonder tankstation, praktisch uitgerust met snelladers.
Italië. Hahahahahaha. Ge ziet hier dus ook met moeite Nen tesla rijden. I wonder why. :unsure:
We zitten tegen san gimignano en doen daguitstapjes naar Siena, firenze, etc. Dat is echt niet doenbaar met elektrische wagen.

Laadpalen zwiterland. Super! Elke parking, zelfs zonder tankstation, praktisch uitgerust met snelladers.
Italië. Hahahahahaha. Ge ziet hier dus ook met moeite Nen tesla rijden. I wonder why. :unsure:
We zitten tegen san gimignano en doen daguitstapjes naar Siena, firenze, etc. Dat is echt niet doenbaar met elektrische wagen.
Als ik op de website van Tesla kijk, dan valt dat aantal superchargers in Italië nog wel heel goed mee.
Blijkbaar wel nog geen enkele die beschikbaar is voor andere merken.

Bestaat er eigenlijk al een overkoepelende laadpas waarmee je bij meerdere netwerken kan laden? Als ik ABRP route check zie ik 5 verschillende merken voorgesteld qua speedcharger op weg naar Oostenrijk. Als ik dan instel om bv slechts 1 merk te gebruiken (fastned bv) komt er bijna anderhalf uur bij door aanpassingen aan de route.

Bestaat er eigenlijk al een overkoepelende laadpas waarmee je bij meerdere netwerken kan laden? Als ik ABRP route check zie ik 5 verschillende merken voorgesteld qua speedcharger op weg naar Oostenrijk. Als ik dan instel om bv slechts 1 merk te gebruiken (fastned bv) komt er bijna anderhalf uur bij door aanpassingen aan de route.
Ja, er zijn er met hopen. Zoek maar eens op laadpassen.

Laatst bewerkt:
Als je bv een ionity passport neemt kan je laden aan 0,35 euro per kwh over heel europa? Of enkel in BE? Ionity zou voor mijn roadtrips door Duitsland de nr 1 keuze zijn wegens goeie coverage. En ik moet regelmatig naar de uithoeken van België voor het werk dus kan in Oostende of langs de E411 es effe volladen en zo die 17,99 per maand recupereren.

Prijzen zijn verschillend per land denk ik maar abonnement is wel voor alle landen.

Voor DE is het ook 35 cent.

Vlak aan het werk zijn er 4x 350kw chargers, dus das wel handig voor noodgevalvertrekken.

En dat abonnement kan ik volledig in kosten brengen.

Voor DE is het ook 35 cent.

Vlak aan het werk zijn er 4x 350kw chargers, dus das wel handig voor noodgevalvertrekken.

En dat abonnement kan ik volledig in kosten brengen.
zoek eens op laadpassentop10
dan krijg je een overzicht van alle laadpassen die beschikbaar zijn en waar je met welke laadpas kan laden, en welke de goedkoopste is, welke abonnementskosten je evt moet betalen etc

edit is wel voor NL, maar in B kan je die ook bestellen

Ik heb een pas van E-flux. Werkt tot hiertoe schitterend op alle openbare palen die ik geprobeerd heb.
Ionity laders zijn ook inbegrepen.

Abonnementskost is 2x niets.

Er zijn nochtans meer dan genoeg superchargers in Italië om met een Tesla probleemloos tot het Zuiden van Italië te rijden.

Ik heb ook eens nagekeken voor een ID3
Op ABRP een rit ingegeven met een VW ID3 pro 58, van San Giminiano naar Rome, dan naar Bari en terug naar Firenze. Geen enkel probleem, voldoende snelladers aanwezig.
Tussen Rome en Firenze zijn er 5 stopplaatsen met snelladers, om maar een voorbeeld te geven.

Alleen Calabria lijkt me als regio een echt probleem, Sicilië bereiken gaat met een niet-Tesla wat moeilijker zijn...

Is ook zo van E-flux.

Ik ga nu thuis mijn nexxtender Home wegdoen (brol ding) en twee Etrel Inch Pro's hangen.
In elk gaat een sim van E-flux. Zo kunnen anderen ook laden aan die palen en kan ik een tarief instellen.
En met m'n e-flux kaart kan ik dan nog overal openbaar laden.

Komt allemaal netjes met factuur.

Er zijn nochtans meer dan genoeg superchargers in Italië om met een Tesla probleemloos tot het Zuiden van Italië te rijden.

Ik heb ook eens nagekeken voor een ID3
Op ABRP een rit ingegeven met een VW ID3 pro 58, van San Giminiano naar Rome, dan naar Bari en terug naar Firenze. Geen enkel probleem, voldoende snelladers aanwezig.
Tussen Rome en Firenze zijn er 5 stopplaatsen met snelladers, om maar een voorbeeld te geven.

Alleen Calabria lijkt me als regio een echt probleem, Sicilië bereiken gaat met een niet-Tesla wat moeilijker zijn...
Helaas. Hypothetisch ben ik met 10% soc toegekomen in san gimignano. Realistisch heeft mijn b&b geen stopcontact buiten om te laden. (Moet wel lukken met verlengdraad en hopelijk is de installatie uitgerust op nachtje 2kw trekken)
Ik geraak vandaag niet naar firenze (lees de volgende 50kw charger) zonder eerst een paar uur aan een granny charger te kunnen hangen.

Nu ja had ik met mijn elektrische gekomen had ik wel beter gepland maar het neemt toch wat onbezorgdheid weg van verlof. Regent het. Is het goed weer. Doen we wel firenze of liever morgen. Etc.

In Italië hebben ze nog wat werk met laadinfrastructuur voor niet tesla rijders

Helaas. Hypothetisch ben ik met 10% soc toegekomen in san gimignano. Realistisch heeft mijn b&b geen stopcontact buiten om te laden. (Moet wel lukken met verlengdraad en hopelijk is de installatie uitgerust op nachtje 2kw trekken)

Ik geraak vandaag niet naar firenze (lees de volgende 50kw charger) zonder eerst een paar uur aan een granny charger te kunnen hangen.
Dan stop je in Pogibonsi? 50 kW charger op <15 km van San Giminiano
Nu ja had ik met mijn elektrische gekomen had ik wel beter gepland maar het neemt toch wat onbezorgdheid weg van verlof. Regent het. Is het goed weer. Doen we wel firenze of liever morgen. Etc.
Dat valt al bij al nog wel mee hoor. Je moet idd wel wat plannen. Grootste bezorgdheid is infrastructuur die niet werkt.
In Italië hebben ze nog wat werk met laadinfrastructuur voor niet tesla rijders
Overal is er nog werk

Dat met die laadpassen zou je es moeten proberen aan tankstations :lol:

Oei, reserve, kmoet gaan tanken. Ha daar is een tankstation...tju, nen Aral, hier zijn we geen lid. Wat doen we? Tanken aan 5 euro per liter of proberen we verder een shell te scoren waar we wel lid zijn?

:lol:

Dat met die laadpassen zou je es moeten proberen aan tankstations :laugh:

Oei, reserve, kmoet gaan tanken. Ha daar is een tankstation...tju, nen Aral, hier zijn we geen lid. Wat doen we? Tanken aan 5 euro per liter of proberen we verder een shell te scoren waar we wel lid zijn?

:laugh:
de meeste van die laadpassen werken dan ook overal, en er zijn er vele die gewoon gratis zijn...
Maar het zou idd beter zijn zonder al die apps en laadpassen

de meeste van die laadpassen werken dan ook overal, en er zijn er vele die gewoon gratis zijn...
Maar het zou idd beter zijn zonder al die apps en laadpassen
Klopt, het huidige systeem werkt, maar het had veel beter gekund zonder voor elke laadpas/locatie combinatie een aparte app te moeten hebben etc. Ik snap niet dat daar niet eerst een standaard voor is uitgebracht maar dat iedereen weer zijn eigen zin lijkt te doen.

Terug
Bovenaan