Elektrische wagens

Komen we dan niet terug bij de discussie dat het hier uitsluitend over trage laders zal gaan. En dat dit in feite weinig bijdraagt omdat je te lang daar moet staan?
Mijn wagen staat vaker stil dan dat ie rijdt. Het is een kwestie van aanpassen en constant opladen. Dat gebeurt sneller als je gewoon heel vaak aan een lader kan staan.

124 Wh per km, hoe doet hij dat?
Laatste rit was 15,2 kWh/100km op 110km autosnelweg en gewestwegen met alle comfort aan.
Hij zegt ook sunday driving. Dit is een rustige rit met die wagen. Op de autostrade aan 110 km/h verbruik je echt wel meer
Ik geraak uitzonderlijk thuis met 110 Wh/km wanneer ik 's avonds van mijn werk terug kom, dat is dan op grotendeels op 70km/h wegen (misschien 10 km aan 90km/h, maar ook minstens 10 km aan 50 km/h)

Het was 15.2 per 100km op 110km totale afstand gereden. Op autosnelweg tegen 126 km/u.
Ik ga niet trager rijden of achter een vrachtwagen hangen om wat batterij te sparen.

Het was 15.2 per 100km op 110km totale afstand gereden. Op autosnelweg tegen 126 km/u.
Ik ga niet trager rijden of achter een vrachtwagen hangen om wat batterij te sparen.
Niemand zegt dat je dat moet doen, maar dan moet je ook niet verwachten dat je zo'n lage verbruiken kunt krijgen natuurlijk.

Die laadpalen zijn dan natuurlijk vooral voor mensen die thuis niet kunnen laden.
Maar in mijn regio zijn die plaatsen, uitgezonderd eventueel die voor de sportclub allemaal betalend (juist zodanig dat mensen van de geburen die parking niet volzetten zodanig dat de bezoekers ervan effectief kunnen parkeren). Dus daarmee werk je dan toch een klein beetje dat principe tegen?

Allez toch al zeker degenen in de steden. En laat dat nu eens de regio zijn waar je de grootste kans op rijhuizen, appartementen of dergelijke tegen komt waar je niet noodzakelijk een eigen parkeerplaats hebt waar je een laadpaal kunt zetten.

Al heb je dat probleem minder bij de kleinere gemeenten. Al is dat ook niet meer echt gegarandeerd (is allemaal een manier om wat geld van de investering of toekomstig onderhoud te recupereren ).

Als je geen laadpaal thuis hebt maar gewoon granny charged, hoe bewijs je dan je geladen kWh voor de fiscus?

https://insideevs.com/news/592001/volkswagen-resumes-3shift-operation-zwickau/

Hopelijk klein lichtpuntje voor diegene die net zoals ik op een ID.4 zitten te wachten.
Dat is positief, maar de achterstanden wegwerken zal wel nog even duren.
Er is precies/hopelijk toch wat schot in de zaak aan het komen. Gisteren op één van de Belgisch/Nederlandse ID.4 groepen/fora een bericht gezien van iemand die zijn ID.4 begin dit jaar besteld had, en afgelopen week al geleverd kreeg. Ook op anderstalige groepen/fora zie ik meer en meer berichten voorbij komen van mensen die bericht kregen van de dealer dat hun ID.4 vroeger dan verwacht in productie is gegaan.

Ja, was ook es gaan horen voor de Megane E-tech en daar is levertijd teruggedrongen naar 5 maand.

Nu bestellen is nog voor het jaareind geleverd.

Er is precies/hopelijk toch wat schot in de zaak aan het komen. Gisteren op één van de Belgisch/Nederlandse ID.4 groepen/fora een bericht gezien van iemand die zijn ID.4 begin dit jaar besteld had, en afgelopen week al geleverd kreeg. Ook op anderstalige groepen/fora zie ik meer en meer berichten voorbij komen van mensen die bericht kregen van de dealer dat hun ID.4 vroeger dan verwacht in productie is gegaan.
Bij Skoda is het van hetzelfde, maar het lijkt wel telkens over Nederlandse wagens te gaan jammer genoeg.

is die niet veel kleiner ivm de Espace die je nu hebt?

Klopt. Zit qua lengte tussen de Clio en de reguliere Megane.
Maar de Espace gaat niet weg hé, die blijft op de oprit staan. Mijn volgende firmawagen is maar gewoon voor mijn lijf bij de klant te krijgen. Er staan geen reizen of iets dergelijks mee gepland.

Ik ben ook aan het aftellen.
Besteld in januari. Verwacht in de week van 23 december 2022.

Laatst bewerkt:
Testrit in september :love:

dBxeit2.jpg

Terug
Bovenaan