Vandaag teruggereden vanuit Orange naar Tienen, met de model 3
Gisterenavond de laatste boodschappen gedaan in de Carrefour van Orange, waar 4 snelladers van 300 KW staan. Toen ik buiten kwam met mijn boodschappen, had ik een State Of Charge van 98%. Naar mijn vakantieverblijf gereden, en vanmorgen met 95% vertrokken, een stevige noorderwind op kop...
Na ongeveer 3 voor 't eerst gestopt, in Tournus, met een SOC van 20%. Mijn Tesla stelde voor om tot bijna 90% te laden, zodat ik met één bijkomende laadstop in Metz thuis zou geraken, maar ik had geen zin om 45-50min te laden, ik heb er daarvoor gekozen om minder te laden en te stoppen in Val De Meuse. Tijdens die laadstop van 25 min ons ontbijt opgegeten en naar het toilet gegaan.
Na een stop van 25 min in Val de Meuse ook nog een stop gemaakt van 20 min in Aarlen.
Bezetting van de superchargers (Tournus: 1/20 bezet om 09h30, Val-Du-Meuse 5/16 bezet tegen 11h15, in Aarlen een tiental van de 30 stations bezet in de vroege namiddag);
In totaal uiteindelijk 1h15 min geladen.
Het enige waar ik me aan stoorde was de uitrusting van de superchargers, zowel in de eerste (net geopend) als in Val Du Meuse valt er eigenlijk niets te beleven, alleen toilet, geen plaats om iets te eten. Dus uiteindelijk nog eens mogen stoppen op een andere rustplaats om te eten...
Da's natuurlijk gemakkelijk om te zeggen als die EV door de werkgever wordt betaald he
Ik merk dat er hier heel veel mensen zijn die weigeren een elektrische leasewagen te nemen inderdaad.
Maar dat is waarschijnlijk moeilijker, een PHEV of een diesel lease wagen nemen vandaag, en doen alsof je neus bloedt