Elektrische wagens

Nee, zijn wisselende werkplaatsen die ik niet op voorhand kan inschatten.
De logische keuze lijkt mij dan iets zoals een C300E met een zeer degelijke range. Kan je hem opladen zoveel te beter, maar gaat het echt niet heb je nog altijd een backup.

Ergens zou ik gewoon full EV willen gaan, maar je kan moeilijk constant een laadkabel over de stoep leggen...
Benieuwd wat er binnen een paar jaar gaat mogelijk zijn voor mensen zonder oprit

Ben benieuwd naar de technische kant van de xdrive op de iX1. Er zitten 2 motoren op, benieuwd hoe de verdeling is. Is het een fwd met beperkt vermogen voor Range en krijg je pas AWD bij plankgas (zoals bij de normale x1, er is immers die boost peddle aan het stuur voor de volle 300+ pk). Of draaien beide motoren samen, continue?

Nee, zijn wisselende werkplaatsen die ik niet op voorhand kan inschatten.
De logische keuze lijkt mij dan iets zoals een C300E met een zeer degelijke range. Kan je hem opladen zoveel te beter, maar gaat het echt niet heb je nog altijd een backup.

Ergens zou ik gewoon full EV willen gaan, maar je kan moeilijk constant een laadkabel over de stoep leggen...
Benieuwd wat er binnen een paar jaar gaat mogelijk zijn voor mensen zonder oprit
Hoeveel km doe je? Als je heel weinig kilometers doet, lijkt een EV mij ook niet zo'n probleem als je een groot bereik zou hebben.

En mocht je veel km's doen, let dan bij hybrides op dat de tank wel wat degelijk is qua grootte. Want vaak is dat een heel kleine tank, waardoor je zeer frequent aan de pomp zal staan als je niet altijd kunt elektrisch bijladen.

Ik zou om die redenen (als veelrijder) een diesel hybride van Mercedes verkiezen. Al weet ik niet of die VAA ook zo voordelig is als de benzine equivalenten.

Ben benieuwd naar de technische kant van de xdrive op de iX1. Er zitten 2 motoren op, benieuwd hoe de verdeling is. Is het een fwd met beperkt vermogen voor Range en krijg je pas AWD bij plankgas (zoals bij de normale x1, er is immers die boost peddle aan het stuur voor de volle 300+ pk). Of draaien beide motoren samen, continue?
Ik dacht rwd-focussed.

Vanaf eind deze zomer verplicht opladen om ‘laadpaalkleven’ tegen te gaan

Ik dacht rwd-focussed.
Zouden ze voor de IX1 dan een uitzondering maken? Opzich is het gebouwd op een Fwd platform en de rest van de X1 line up is fwd-focussed.

Ze zouden nog een minder krachtige variant uitbrengen en deze zou dezelfde aandrijving krijgen als de mini electric (die fwd is.)

Voor de rest vind ik het wel een mooi wagen (en ik ben geen SUV fan)

Zouden ze voor de IX1 dan een uitzondering maken? Opzich is het gebouwd op een Fwd platform en de rest van de X1 line up is fwd-focussed.

Ze zouden nog een minder krachtige variant uitbrengen en deze zou dezelfde aandrijving krijgen als de mini electric (die fwd is.)

Voor de rest vind ik het wel een mooi wagen (en ik ben geen SUV fan)
Goh, de aandrijving bij een ev is natuurlijk helemaal anders he. Dus het is wel "makkelijk" om gewoon de grootste motor achteraan te leggen...

Goh, de aandrijving bij een ev is natuurlijk helemaal anders he. Dus het is wel "makkelijk" om gewoon de grootste motor achteraan te leggen...
Komt er niet meer bij te kijken dan enkel de motoren verplaatsen?

Ix1 is blijkbaar gebouwd op de FAAR flexibele voorwielaandrijvingarchitectuur. Ix1 edrive20 gaat een voorwielaangedreven zijn en de Ix1 edrive30 is vierwielaandrijving .

Dan lijkt het met op eerste zicht logischer dat ze de “basis” vooraan voorzien.

Ale is maar mijn gedacht hè. :)

it was fun while it lasted.
Genieten in aalst gaan shoppen. Steeds parking pal in het centrum.
Akkoord ik moest altijd wel laden maar het was toch een gemak.

Blijft een beetje idioot he. Als je dan ergens een hele dag moet zijn, gewoon de snelheid dichtknijpen. Gaat het probleem niet oplossen.

Blijft een beetje idioot he. Als je dan ergens een hele dag moet zijn, gewoon de snelheid dichtknijpen. Gaat het probleem niet oplossen.
Zo zijn er ook mensen die de gehandicaptenkaart van de bomma achter hun voorruit leggen om dichtbij te kunnen parkeren. Dat is ook asociaal.

Zo zijn er ook mensen die de gehandicaptenkaart van de bomma achter hun voorruit leggen om dichtbij te kunnen parkeren. Dat is ook asociaal.
Dat is ook illegaal ;).
Ik wil maar zeggen dat die regel niks gaat oplossen, want iedereen gaat wel doorhebben dat ze gewoon kunnen instellen hoe traag hij moet opladen he...

Dat is ook illegaal ;).
Ik wil maar zeggen dat die regel niks gaat oplossen, want iedereen gaat wel doorhebben dat ze gewoon kunnen instellen hoe traag hij moet opladen he...
Er zit inderdaad nog wel een verschil op, maar bewust trager laden om een ganse dag te kunnen staan is ook gewoon een regel omzeilen (maar dan legaal), en het is asociaal naar andere chauffeurs toe.

Het kan goed zijn dat dat niks gaat oplossen, maar mensen die dat doen moeten ook nooit gaan klagen dat er te weinig laadpalen zijn eh.

Feit is wel dat je aan een traaglader eigenlijk altijd ook wil parkeren. Of maw, ondertussen ga je ook iets anders gaan doen, bvb winkelen, filmpje, etentje, etc... En dan is het wel debiel als je dan ineens zou moeten weglopen omdat je op je telefoon merkt dat je batterij bijna vol is. En op voorhand inschatten is ook niet altijd mogelijk. Ik meen immers dat het vermogen waaraan je laadt ook afhankelijk kan zijn van andere wagens die staan te laden. Dus als je begint te laden en je merkt dat je maar aan 8kW aan het laden bent ipv 22kW, en een halfuur later zijn de andere wagens weg, en laadt jij aan 22kW, gaat je batterij ineens een pak sneller vol zijn.

Dat zijn toch allemaal redelijk non-issues lijkt me. Rijden nu al 5+ jaar elektrisch en dat allemaal nog nooit nodig of voor gehad.

Dit zorgt er wel voor dat mensen met een benzine of dieselwagen die plaatsen niet gaan opeisen. Want dat wordt nu dus ook gedaan.

Hier in Heist aan de kattenstraat staan er wagens (regelmatig zelfs de gemeente zelf) urenlang geparkeerd aan de laadpalen. En die wagens zijn meestal NIET elektrisch. Omdat er weinig parkeerplaatsen vrij zijn, gaan ze dan de laadpaal plaatsen bezetten.

Al denk ik dat deze aanpassing aan de wet niks gaat oplossen. Hooguit gaat de politie zeggen: Allé t'is goed we geven ze een boete, maar blijven die wagen nog steeds gewoon staan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan