Hangt ervan af of je altijd naar dezelfde werkplek rijdt en daar gegarandeerd kan opladen.Zouden jullie een elektrische wagen overwegen als je een rijwoning hebt zonder oprit?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hangt ervan af of je altijd naar dezelfde werkplek rijdt en daar gegarandeerd kan opladen.Zouden jullie een elektrische wagen overwegen als je een rijwoning hebt zonder oprit?![]()
Hoeveel km doe je? Als je heel weinig kilometers doet, lijkt een EV mij ook niet zo'n probleem als je een groot bereik zou hebben.Nee, zijn wisselende werkplaatsen die ik niet op voorhand kan inschatten.
De logische keuze lijkt mij dan iets zoals een C300E met een zeer degelijke range. Kan je hem opladen zoveel te beter, maar gaat het echt niet heb je nog altijd een backup.
Ergens zou ik gewoon full EV willen gaan, maar je kan moeilijk constant een laadkabel over de stoep leggen...
Benieuwd wat er binnen een paar jaar gaat mogelijk zijn voor mensen zonder oprit
Ik dacht rwd-focussed.Ben benieuwd naar de technische kant van de xdrive op de iX1. Er zitten 2 motoren op, benieuwd hoe de verdeling is. Is het een fwd met beperkt vermogen voor Range en krijg je pas AWD bij plankgas (zoals bij de normale x1, er is immers die boost peddle aan het stuur voor de volle 300+ pk). Of draaien beide motoren samen, continue?
Ik dacht rwd-focussed.
Ik dacht rwd-focussed.
Hangt af van de prijs van het voertuig en hoe breed uwe gevel is.Zouden jullie een elektrische wagen overwegen als je een rijwoning hebt zonder oprit?![]()
Zouden ze voor de IX1 dan een uitzondering maken? Opzich is het gebouwd op een Fwd platform en de rest van de X1 line up is fwd-focussed.Ik dacht rwd-focussed.
Goh, de aandrijving bij een ev is natuurlijk helemaal anders he. Dus het is wel "makkelijk" om gewoon de grootste motor achteraan te leggen...Zouden ze voor de IX1 dan een uitzondering maken? Opzich is het gebouwd op een Fwd platform en de rest van de X1 line up is fwd-focussed.
Ze zouden nog een minder krachtige variant uitbrengen en deze zou dezelfde aandrijving krijgen als de mini electric (die fwd is.)
Voor de rest vind ik het wel een mooi wagen (en ik ben geen SUV fan)
Komt er niet meer bij te kijken dan enkel de motoren verplaatsen?Goh, de aandrijving bij een ev is natuurlijk helemaal anders he. Dus het is wel "makkelijk" om gewoon de grootste motor achteraan te leggen...

it was fun while it lasted.Vanaf eind deze zomer verplicht opladen om ‘laadpaalkleven’ tegen te gaan
![]()
Vanaf eind deze zomer verplicht opladen om ‘laadpaalkleven’ tegen te gaan
Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voert die verplichting in. Dat schrijven Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet...www.hln.be
Blijft een beetje idioot he. Als je dan ergens een hele dag moet zijn, gewoon de snelheid dichtknijpen. Gaat het probleem niet oplossen.Vanaf eind deze zomer verplicht opladen om ‘laadpaalkleven’ tegen te gaan
![]()
Vanaf eind deze zomer verplicht opladen om ‘laadpaalkleven’ tegen te gaan
Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voert die verplichting in. Dat schrijven Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet...www.hln.be
Zo zijn er ook mensen die de gehandicaptenkaart van de bomma achter hun voorruit leggen om dichtbij te kunnen parkeren. Dat is ook asociaal.Blijft een beetje idioot he. Als je dan ergens een hele dag moet zijn, gewoon de snelheid dichtknijpen. Gaat het probleem niet oplossen.
Dat is ook illegaalZo zijn er ook mensen die de gehandicaptenkaart van de bomma achter hun voorruit leggen om dichtbij te kunnen parkeren. Dat is ook asociaal.
.Er zit inderdaad nog wel een verschil op, maar bewust trager laden om een ganse dag te kunnen staan is ook gewoon een regel omzeilen (maar dan legaal), en het is asociaal naar andere chauffeurs toe.Dat is ook illegaal.
Ik wil maar zeggen dat die regel niks gaat oplossen, want iedereen gaat wel doorhebben dat ze gewoon kunnen instellen hoe traag hij moet opladen he...
Dit zorgt er wel voor dat mensen met een benzine of dieselwagen die plaatsen niet gaan opeisen. Want dat wordt nu dus ook gedaan.Blijft een beetje idioot he. Als je dan ergens een hele dag moet zijn, gewoon de snelheid dichtknijpen. Gaat het probleem niet oplossen.