Ik vind dat nochtans wel kloppen. Hetgeen je in een LIDL vindt, maar bij Aldi is het 100 keer erger, is kwalitatief echt onder de maat. Je moet echt eens proberen om een volledige week gezond te eten met vers uit die winkels.
Het aanbod aan gezond en kwalitatief is zo klein, het aanbod aan spotgoedkoop en verschrikkelijk ongezond is gigantisch. Dat laatste - veel voor weinig - hangt onlosmakelijk vast aan inkomen.
Mensen met veel geld, en daar reken ik mijzelf niet bij, kunnen het betalen om te gaan winkelen in een deli of een supermarkt die meer belevingscentrum is, rijk&gevarieerd eten biedt, goeie wijnen heeft,… en betalen daar vaak ook graag wat meer voor.
Die gaan echt niet, en daar reken ik mijzelf wel bij, 30 minuten staan aanschuiven aan een extreem inefficiënte kassa nadat ze na 45 minuten zoeken tussen chips, chocola en ranzig vlees eindelijk een tomaat hebben gevonden die niet bedorven is.
Mensen met geld hebben (helaas?) die keuze, die anderen niet hebben. Maar lidl/aldi shoppen gaat hand in hand met inkomen (of je bent niet gevoelig voor kwaliteit)