Elektrische wagens

Mijn zus is net gestart bij cronos en heeft als inloop een Opel ampera van 2019 gekregen.
Ze woont op een appartement en dichtste publieke laadpaal is 1km wandelen.
Zal minstens 1x per week de verplaatsing Sint-Niklaas - Leuven moeten doen.

Ik maak mij alvast op voor heel veel frustraties langs haar kant :p
huh, mijn manager doet al 4 jaar dagelijks iets meer dan die afstand met een Opel Ampera, dus dat zal wel geen probleem zijn

huh, mijn manager doet al 4 jaar dagelijks iets meer dan die afstand met een Opel Ampera, dus dat zal wel geen probleem zijn
Puur naar afstand is dat geen probleem inderdaad. Maar waarschijnlijk geen mogelijkheid om te laden in Leuven en is dus bij aankomst thuis de wagen al vrij plat. Dan zal ze dus aan een publieke paal moeten gaan hangen want snelladers zijn er niet in haar buurt.

Die verre verplaatsing om te laden dat gaat op termijn tegensteken. Dat kan ik nu al voorspellen :P

Mijn zus is net gestart bij cronos en heeft als inloop een Opel ampera van 2019 gekregen.
Ze woont op een appartement en dichtste publieke laadpaal is 1km wandelen.
Zal minstens 1x per week de verplaatsing Sint-Niklaas - Leuven moeten doen.

Ik maak mij alvast op voor heel veel frustraties langs haar kant :p
Ik heb hier enkele maanden een defecte laadpaal gehad. Ik ben toen ook systematisch gaan laden aan een publieke laadpaal. De dichtstbijzijnde paal was toen 1.5 km verder. Dat was dan de wagen wegbrengen, en een kwartiertje terugwandelen, en dan 5 uur later kwartiertje terugwandelen. Zo'n ramp was dat nu ook niet (voor mij).

Je gaat tijdens het winkelen in een supermarkt toch de moeite niet doen om te koppelen aan een 11kW paal? Op dat half uur kan je misschien 5% bijladen.
Bwa mijn Lidl heeft een 50Kw charger én die 11Kw chargers zijn prima voor hybrides. Mijn 330e heeft altijd wel leuk wat charge terug als ik even ben gaan winkelen.

Handig voor een hybride 😛.
Op een drukke zaterdag een uurtje in de winkel zorgt ervoor dat de batterij terug half vol is.
Die ac laders aan lidl zijn er ook meestal met vaste kabel (dus geen geklungel met laadkabel die onderin uw koffer ligt).
En bovendien zijn die parkeerplaatsen vaak superdicht bij de ingang.
Blijf je een uur in de Lidl? Op minder dan een halfuur sta je toch normaal al weer buiten?

Mensen die een EV kunnen betalen gaan toch niet naar LIDL 😇

Alle gekheid op een stokje, ik ken iemand die daar jaren als inkoper “vers” heeft gewerkt. Ik koop daar nooit iets door diens verhalen.

Voor de mensen met een iX3 waarvan de "motorkap" niet goed sluit:
13:18... Dat is dus de manier waarop BMW denkt dat je een motorkap moet sluiten...

90% van EV’s zijn bedrijfswagens. Waarom zou je daar de motorkap zelf van opendoen :).
Enige wat je gebruikt is ruitensproeier, maar je kan ook gewoon geregeld je wagen wassen :p.

Mensen die een EV kunnen betalen gaan toch niet naar LIDL 😇

Alle gekheid op een stokje, ik ken iemand die daar jaren als inkoper “vers” heeft gewerkt. Ik koop daar nooit iets door diens verhalen.
Alsof het elders anders is ;p

Ik ga wel naar LIDL, maar heb dan ook maar een PHEV!

Terug
Bovenaan