Elektrische wagens

Wat ik me dan wel afvraag: zou het dan geen goed idee zijn om een thuisbatterij te hebben die kan interfacen met een V2L voertuig? Ik lees vaak dat die output tussen de 2400 en 3600watt is, waarom zou je bv je thuisbatterij niet via een kabel kunnen bijladen terwijl de thuisbatterij 's nachts je huis powert?
Maar V2G/V2H zal er echt wel komen. De Ford F-150 electric zal waarschijnlijk de eerste zijn met Ford Intelligent Backup Power. Die kan tot 9 .6 kW piekvermogen leveren aan je huis maar Ford geeft duidelijk aan dat dat alleen kan "When home is properly equipped and home transfer switch disconnects home from the grid." en "The power transfer can be triggered automatically or manually based on customer preference".
Dat is dus een V2H, maar dan moet je nog wel wat aanpassingen doen aan je woning (maw huis afkoppelbaar van het net maken).

Maar V2G/V2H zal er echt wel komen. De Ford F-150 electric zal waarschijnlijk de eerste zijn met Ford Intelligent Backup Power. Die kan tot 9 .6 kW piekvermogen leveren aan je huis maar Ford geeft duidelijk aan dat dat alleen kan "When home is properly equipped and home transfer switch disconnects home from the grid." en "The power transfer can be triggered automatically or manually based on customer preference".
Dat is dus een V2H, maar dan moet je nog wel wat aanpassingen doen aan je woning (maw huis afkoppelbaar van het net maken).

Ooit wel wss. Maar ik vrees dat dat nog een verre toekomst is voor dat algemeen geïmplementeerd is.

Dan toch liever ne EQV of elektrische sprinter. Die buzz is echt lelijk :crazy:
Wel smaken verschillen. Ik zou altijd voor die Buzz kiezen, temeer omdat hij op elektrisch vlak gewoon superieur is aan die twee andere opties. En ik vind hem ook gewoon mooier.

Wel smaken verschillen. Ik zou altijd voor die Buzz kiezen, temeer omdat hij op elektrisch vlak gewoon superieur is aan die twee andere opties. En ik vind hem ook gewoon mooier.

Ook voorkeur voor de buzz, maar wel jammer dat ie niet het mooie dashboard van de multivan t7 gekregen heeft.

Prijs van die ID.Buzz gaat ook in een heel andere categorie zijn dan de EQV. De combiversie zou in Duitsland zonder Umweltbonus onder de 50 kEUR blijven, de normale variant zou onder de 60 kEUR blijven. De EQV start bij 75 kEUR....

Nog veel belangrijker : de ID.buzz heeft een draaicirkel van iets meer dan 11 m, dat is amper meer dan een VW golf.
De EQV heeft een draaicirkel van 15.7 m.

Offerte gekregen voor de BMW iX3... Een korting van 3% gekregen. Mijn vriendin heeft diezelfde wagen via haar werk met een korting van 14%. Eénmanszaak versus groot bedrijf, andere kortingen enz... allemaal akkoord. Echter, deze zou op rij de derde wagen zijn die ik bij die dealer zou afnemen als zelfstandige. De 3% korting krijgt iedereen die er door deur stapt. Trouw wordt dus niet beloond. Heb een mail naar de commercieel directeur van BMW België gestuurd. Zal wel niks uitmaken maar bon. Mij zijn ze kwijt als klant.

Offerte gekregen voor de BMW iX3... Een korting van 3% gekregen. Mijn vriendin heeft diezelfde wagen via haar werk met een korting van 14%. Eénmanszaak versus groot bedrijf, andere kortingen enz... allemaal akkoord. Echter, deze zou op rij de derde wagen zijn die ik bij die dealer zou afnemen als zelfstandige. De 3% korting krijgt iedereen die er door deur stapt. Trouw wordt dus niet beloond. Heb een mail naar de commercieel directeur van BMW België gestuurd. Zal wel niks uitmaken maar bon. Mij zijn ze kwijt als klant.
Wanneer heeft uw vriendin besteld? Want ik denk dat de kortingen op de elektrische vanaf januari voor iedereen minder is.

Fleet kortingen werden allemaal geschrapt per 1/1/22 bij BMW. Ik in december besteld met +10%korting, in januari zou dit 0 geweest zijn.
Hebben ondertussen weer iets opgetrokken naar dacht zo'n 3%.

Mag ik dit pretentieus noemen?

Je hebt er dus al 2 wagens besteld. So what? Dan moet je opeens €7000 korting krijgen op een derde? Wat moet je dan krijgen als je aan de vijfde of tiende BMW zit?

Dealers hebben nauwelijks marge op verkoop. Ik denk, en hoop, dat meneer de commercieel directeur eens goed zal lachen.

Mag ik dit pretentieus noemen?

Je hebt er dus al 2 wagens besteld. So what? Dan moet je opeens €7000 korting krijgen op een derde? Wat moet je dan krijgen als je aan de vijfde of tiende BMW zit?

Dealers hebben nauwelijks marge op verkoop. Ik denk, en hoop, dat meneer de commercieel directeur eens goed zal lachen.
Het feit dat iemand 10 of 14 kan krijgen betekent niet dat ik me als klant tevreden moet stellen met 3. Simpele vraag aan BMW: wat is merktrouw hen waard?

Laatst bewerkt:
Prijs van die ID.Buzz gaat ook in een heel andere categorie zijn dan de EQV. De combiversie zou in Duitsland zonder Umweltbonus onder de 50 kEUR blijven, de normale variant zou onder de 60 kEUR blijven. De EQV start bij 75 kEUR....
Ge kunt nu wel die buzz niet vergelijken met de EQV...
Dan moet ge eerder naar de sprinter kijken
Nog veel belangrijker : de ID.buzz heeft een draaicirkel van iets meer dan 11 m, dat is amper meer dan een VW golf.
De EQV heeft een draaicirkel van 15.7 m.
Ge rijdt met een bestelwagen, kan u toch niks schelen. Ge koopt dat omdat ge plaats wilt. Die draaicirkel maakt niet uit voor de gemiddelde mens.

Ge kunt nu wel die buzz niet vergelijken met de EQV...
Dan moet ge eerder naar de sprinter kijken

Ge rijdt met een bestelwagen, kan u toch niks schelen. Ge koopt dat omdat ge plaats wilt. Die draaicirkel maakt niet uit voor de gemiddelde mens.
Je hebt evenveel plaats en een kleinere draaicirkel (id buzz lwb)

Het feit dat iemand 10 of 14 kan krijgen betekent niet dat ik me als klant tevreden moet stellen met 3. Simpele vraag aan BMW: wat is merktrouw hen waard?
Vaak is dat gelinkt aan een engagement van x-aantal wagens per jaar te kopen.
Als je een contract aangaat voor pakweg 40 wagens zal je logischerwijs meer korting hebben dan voor eentje.

Vaak is dat gelinkt aan een engagement van x-aantal wagens per jaar te kopen.
Als je een contract aangaat voor pakweg 40 wagens zal je logischerwijs meer korting hebben dan voor eentje.
Logisch maar daar gaat het mij niet om. Als trouwe klant krijg ik 0 korting extra tov iemand gelijkaardig die zijn eerste wagen er bestelt. Dus als die trouw hen niks waard is dan zie ik niet in waarom ik trouw zou blijven.

Logisch maar daar gaat het mij niet om. Als trouwe klant krijg ik 0 korting extra tov iemand gelijkaardig die zijn eerste wagen er bestelt. Dus als die trouw hen niks waard is dan zie ik niet in waarom ik trouw zou blijven.
Maar daarom ook mijn vraag wanneer heeft uw vriendin besteld? Want bij de i4 bijvoorbeeld was de fleet korting in januari gewoon naar 0 gegaan zelfs voor bedrijven met een groot wagen park. Nu maak jij u misschien druk om niets.

Omdat je graag een BMW rijdt en het de dichtsbijzijnde garage is? Bij een andere BMW garage ga je niet meer korting krijgen he...

Die grotere klant heeft misschien lopende onderhoudscontracten, gegarandeerde overnames, leasing formules,.... die het interessant kan maken voor die dealer om daar een extra effort voor te doen. Dat weet je toch allemaal niet ?

En het feit dat er inderdaad op een paar maand tijd wel een kleine verschuiving gaande is inzake het kortingsbeleid denk ik.

EN nog eens bijkomend dat je 'derde' wagen nu ook niet meteen een grote dreiging is he. Ok leuke klant, en ze zullen je daar misschien wel goed ontvangen, maar je moet nu ook niet verwachten dat ze hun broek gaan uittrekken voor jou natuurlijk.

Al bij al geen absurd gekke situatie lijkt me ?

Volgens wijnopenautos.be komen er belachelijk veel elektrische wagens terug en staan deze te koop na 3 jaar omdat de batterij ‘op’ is.

Er is een extern bedrijf dat dit kan verbeteren maar 1. Kost veel en 2. Kan maar tot 75% gebracht worden

Iemand hierover iets meer? Ik volg het alleszins nauw op met mijn nieuwe Tesla. In het begin in 3sec naar 100km/u en dan vertragen naar 6sec ben ik helemaal niet mee akkoord.

Of zoals een gsm dat de batterij soms rap leeg is. Hopelijk loopt dit goed af 🙏🏻

Terug
Bovenaan