Elektrische wagens

ik moet zeggen, het viel mij wel meteen op in de iX3 komende van een 3-reeks.
Dat is meteen 0.8m verschil (11.3 => 12.1) maar toch, nooit gedacht dat het zo ging opvallen.
Het valt op, maar het is niet dat het zo vaak een probleem is. De enige keren dat zoiets echt een issue is, zijn overdekte parkings, en die zijn in de meeste gevallen breed genoeg.

Die draaicirkel viel mij ook al op, vond het ook heel apart dat zo'n wagen een relatief reusachtige draaicirkel heeft. Ik heb wel geen idee waar het aan zou liggen.

Dat viel me ook op bij de testrit van de i4. Zelfs de grotere modellen doen beter.

Mercedes C: 10,6m
Mercedes S: 10,9m
BMW 3: 11,4m
Audi A4: 11,5m
Mercedes E: 11,6m
Audi A6: 11,9m
BMW 5: 12m
BMW 7: 12,3m
Audi A8: 12,3m
...
BMW i4: 12,5m

Ne KIA Sportage van 2014: 10,8m .... zijn tijd ver vooruit :cool:

Vind dat best wel een punt waar constructeurs te weinig aandacht aan schenken, het is geen ramp maar heel handig en je gebruikt het frequent.

Ben net extreem tevreden over die active steering optie bij m'n wagen. Doet hem op lage snelheid veel kleiner aanvoelen. En op hoge snelheid nog een pak stabieler.

Ik begrijp echt niet dat ze niet meer auto's met 4 wiel sturing uitrusten.
Kostprijs gok ik. Het maakt uw ophanging wel wat ingewikkelder (en dus duurder), terwijl de draaicirkel bij een normale hatchback eigenlijk geen probleem geeft (behalve dan misschien bij die performance versies die anders. aanhaalde.). Bij een grote auto is het dan weer wel handig om de draaicirkel in de buurt van een kleinere auto te krijgen.

En op hoge snelheid nog een pak stabieler.
Ah, dan moogt gij wél plankgas geven aan 't rode licht. :thumb:

Voor velen zal die draaicirkel geen probleem zijn. Een u-turn zal wat lastiger zijn. Maar in veel groot steden zijn die overdekte parkings echt krap gemaakt dus als je daar vaak moet zijn is dat toch minder plezant.

Nu begin ik hier toc weer te twijfelen voor bedrijfswagen.. Dacht eerst voor de xc40 recharge core te gaan, maar nu kan ik ook een q4 e tron 35 kiezen...
De Q4 heeft grotere koffer dan de xc40, maar zijn acieradius is precies nog beperkter... En dat was al nipt voor de xc40

de q4 etron 40 ligt buiten mijn budget gelaas, anders was het een uitgemaakte zaak.

Wat zouden jullie doen?

Nu begin ik hier toc weer te twijfelen voor bedrijfswagen.. Dacht eerst voor de xc40 recharge core te gaan, maar nu kan ik ook een q4 e tron 35 kiezen...
De Q4 heeft grotere koffer dan de xc40, maar zijn acieradius is precies nog beperkter... En dat was al nipt voor de xc40

de q4 etron 40 ligt buiten mijn budget gelaas, anders was het een uitgemaakte zaak.

Wat zouden jullie doen?
Polestar geen optie?

Wat zouden jullie doen?

Q4 zie je pas verschijnen begin 2023.
Realistisch bereik van de Q4 35 ligt ook onder de 300km

Wat zouden jullie doen?
Indien range echt belangrijk voor je is, eens kijken of de Kia EV6 / Hyundai IONIQ5 of de Tesla Model Y in je budget passen.

Passen allemaal ofwel niet in mijn budget of ze staan gewoon niet in de catalogus.
Ik kan wel een Skoda Enyaq pakken. Is dat iets deftigs
De Skoda Enyaq IV? Dat is zeker een deftige wagen en de beste range van de 3.

Misschien weet je het niet maar de VW ID4, Audi Q4 en Skoda Enyaq zijn ook op hetzelfde platform gebouwd.

Terug
Bovenaan