Elektrische wagens

Ah sorry ja, die van ons draaien nog mooi terug. Als dat niet zo is, heeft het weinig zin. Tenzij je toch al de aankoop van een opslagbatterij hebt gedaan. Dan kan je wel gratis opladen.

Ah sorry ja, die van ons draaien nog mooi terug. Als dat niet zo is, heeft het weinig zin. Tenzij je toch al de aankoop van een opslagbatterij hebt gedaan. Dan kan je wel gratis opladen.

batterij is max 10-12kWh per stuk, kan je max 60-70km bijladen met je opgeslagen stroom per geinstalleerde batterij.

Maar je kan mits load balancer wel gratis laden gedurende de dag eh. Goedkoper dan op het net terug te steken.

True, maar dan moet je auto wel thuis zijn overdag.

Kan je je dure EV thuislaten overdag als je moet gaan werken en de trein nemen, of je ICE 2de wagen. Topbesparing imho :lol:

jammie :love:

iX M60

zohyde5bks3f_800.jpg

Kan je je dure EV thuislaten overdag als je moet gaan werken en de trein nemen, of je ICE 2de wagen. Topbesparing imho :lol:

Wel... Thuiswerken eh. Waarom heb je nog een bedrijfswagen nodig, toch niet om naar kantoor te rijden :D

Omdat een search niet veel oplevert:
Welke chargecards zijn de moeite voor een PHEV die niet kan fast-chargen (max 3.6kWh)? Ik moet frequent Allego palen kunnen gebruiken. Ik heb nu een hybrid card van Maes (combi laadkaart + met Maes & Esso stations voor benzine) maar die lijkt niet te werken bij Allego.

Laatst bewerkt:
Omdat een search niet veel oplevert:
Welke chargecards zijn de moeite voor een PHEV die niet kan fast-chargen (max 3.6kWh)? Ik moet frequent Allego palen kunnen gebruiken. Ik heb nu een hybrid card van Maes (combi laadkaart + met Maes & Esso stations voor benzine) maar die lijkt niet te werken bij Allego.
allego, als het niet via het werk moet lopen, gaat perfect via de app. contra intuïtief heet die Smoov (en niet "Allego Charge App" oid)

Graag meer informatie over die gratis zonnepanelen die 's avonds stroom leveren ;-)

Hangt een beetje af van de randvoorwaarden, maar mij lukt het toch goed om op te laden op basis van mijn zonnepanelen.
Op mooie dagen rijd ik met de speed-pedelec naar mijn werk, en laadt de wagen thuis op.

En ik werk ook één dag per week van thuis uit, wanneer het dan mooi weer is, is ook dat best meegenomen.
En je hebt natuurlijk de week-ends.
In het eerste halfjaar verbruikte ik 45% van mijn pv productie en was 49% van mijn verbruik mijn eigen zonne-energie.

Door een laadpaaldefect gedurende 4 maanden was dat in de tweede jaarhelft maar 35% en 41%.

Nogmaals, dat is is niet voor iedereen mogelijk.

allego, als het niet via het werk moet lopen, gaat perfect via de app. contra intuïtief heet die Smoov (en niet "Allego Charge App" oid)
Ja, dat lukt met VISA/MC (vandaag getest), maar dan krijg je geen overzichtsfactuur, slechts een bon... Dat is niet ideaal... Ik zoek een card die me een factuur kan sturen op't eind van de maand.

Die voorlichten mag je volgens mij ook wel gaan verwachten op de nieuwe generatie 5-serie.

Terug
Bovenaan