Elektrische wagens

Omdat een search niet veel oplevert:
Welke chargecards zijn de moeite voor een PHEV die niet kan fast-chargen (max 3.6kWh)? Ik moet frequent Allego palen kunnen gebruiken. Ik heb nu een hybrid card van Maes (combi laadkaart + met Maes & Esso stations voor benzine) maar die lijkt niet te werken bij Allego.
Ik heb meerdere pasjes maar het pasje van Newmotion (Shell) gebruik ik het meest. Werkt op zo goed als elke paal en krijg elke maand een factuur met overzicht. Gemakkelijke app ook. Zijn verder geen kosten aan verbonden.

https://newmotion.com/nl-be/landing/shell-recharge-laadpas

Heb ook nog een kaart van EDI (vag group) voor het geval dat de andere niet werkt.

Ik moet een nieuwe bedrijfswagen bestellen. Ik wil sowieso voor een full electric gaan met een automaat. Qua type voertuig ook wel voorkeur voor een SUV (rijd momenteel met een SUV en vind dat toch aangenamer om wat hoger te zitten).
De batterij moet wel een deftige autonomie hebben. Ik had op 1 laadbeurt toch graag minstens 300km op de autostrade mee kunnen rijden... Als dat dezer dagen reeds realistisch is, ik ken er niets van:p

Was eens gaan kijken wat ik met mijn budget zoal kan samenstellen en ik heb de keuze uit onderstaande modellen:

Omdat ik momenteel tijdelijk met een XC60 rijd en daar heel tevreden over ben gaat mijn voorkeur uit naar één van die XC40 modellen, maar misschien zijn er betere opties?

Bedankt!

Ik zou in dat budget eens kijken voor de Kia EV6 of de Hyundai Ioniq 5.
Meer range dan die XC40 Recharge, veel sneller laden en technologisch een stuk geavanceerder.

Ik zou in dat budget eens kijken voor de Kia EV6 of de Hyundai Ioniq 5.
Meer range dan die XC40 Recharge, veel sneller laden en technologisch een stuk geavanceerder.
Bedankt! Die Ioniq 5 ziet er wel interessant uit, maar ik kan precies enkel de Ioniq Hatchback kiezen en die heeft "slechts" 136 PK? Als ik reviews opzoek van die Ioniq 5 dan zijn dat versies met veel meer pk's?

Ik moet een nieuwe bedrijfswagen bestellen. Ik wil sowieso voor een full electric gaan met een automaat. Qua type voertuig ook wel voorkeur voor een SUV (rijd momenteel met een SUV en vind dat toch aangenamer om wat hoger te zitten).
De batterij moet wel een deftige autonomie hebben. Ik had op 1 laadbeurt toch graag minstens 300km op de autostrade mee kunnen rijden... Als dat dezer dagen reeds realistisch is, ik ken er niets van:p

Was eens gaan kijken wat ik met mijn budget zoal kan samenstellen en ik heb de keuze uit onderstaande modellen:

Omdat ik momenteel tijdelijk met een XC60 rijd en daar heel tevreden over ben gaat mijn voorkeur uit naar één van die XC40 modellen, maar misschien zijn er betere opties?

Bedankt!
Zijn dit alle opties die je hebt? Want ik zie daar de Kia EV6 of Hyundai Ioniq 5 precies niet bij staan.
Uit die lijst zou ik toch ook wel voor de XC40 gaan in feite.
Of afhankelijk van hoe groot de batterij (en dus bereik) is van die Hyundai en Kia die wel in je lijst voorkomen zou ik misschien toch voor die 2 merken gaan.
Je kan best de auto's eens opzoeken op www.ev-database.nl , daar zie je de realistische bereiken van alle wagens.

Bedankt! Die Ioniq 5 ziet er wel interessant uit, maar ik kan precies enkel de Ioniq Hatchback kiezen en die heeft "slechts" 136 PK? Als ik reviews opzoek van die Ioniq 5 dan zijn dat versies met veel meer pk's?
Ioniq 5 en Kia EV6 zijn gebaseerd op dezelfde architectuur en technologie. De EV6 is wat sportiever en heeft een beetje betere range, de Ioniq 5 wat ruimer maar daardoor minder bereik. Vermogen hangt af van RWD of 4WD, voor beide modellen.

Ik ken de range van de andere modellen niet, maar de XC40 (zowel single als twin motor) zijn toch 'gene vette' qua range hoor. Bij ons vielen die spijtig genoeg meteen af daardoor.

Ik heb recent mijn laadkosten van thuis door de vennootschap laten betalen en kwam aan 0,40€ per kwh all in. Ik laad enkel op nachttarief en volledig verbruik dag is gecovered door terugdraaiende teller.

Heen en terug naar de Ardennen/Zee ? :unsure:
Ik denk dat de Volvo krap gaat worden om dat te halen.
Ik heb recent mijn laadkosten van thuis door de vennootschap laten betalen en kwam aan 0,40€ per kwh all in. Ik laad enkel op nachttarief en volledig verbruik dag is gecovered door terugdraaiende teller.
Op basis van uw eindafrekening? Eind oktober kwam het bij mij nog op 24 cent gemiddeld.

Terug
Bovenaan