Elektrische wagens

Leuk zal het wel zijn, is gewoon men eerste ev test. En betaalbaar is inderdaad relatief, je komt makkelijk aan +/-85k...

Toch niet vanaf 10%? Meestal is dat wel een stuk lager. 8% heb ik al gehoord bij enkel auto's, 5% ook en ik dacht zelf bij eentje dat het bij 3% pas was, maar weet niet meer welke.
Mijn e-tron heeft dat vrij laat heb ik de indruk. Ik rijd hem niet vaak zo leeg, maar ergens bij 5 à 10% wordt de boost functie uitgeschakeld. Het gewone vermogen naar beneden halen is echt pas ergens onder de 5% dacht ik (3% zou wel eens kunnen). Da's voor de beruchte software update die de batterij capaciteit verhoogt, mogelijk gaat die die waarden wel aanpassen.

Leuk zal het wel zijn, is gewoon men eerste ev test. En betaalbaar is inderdaad relatief, je komt makkelijk aan +/-85k...
Betaalbaar is altijd relatief he :P Voor veel mensen is een auto van 25k al onbetaalbaar ook...

85k is veel geld, maar een M4 start op dat bedrag pas he :P Dus relatief gezien is die eigenlijk echt vrij betaalbaar.

Betaalbaar is altijd relatief he :p Voor veel mensen is een auto van 25k al onbetaalbaar ook...

85k is veel geld, maar een M4 start op dat bedrag pas he :p Dus relatief gezien is die eigenlijk echt vrij betaalbaar.
Dat is zeker waar, grote kans dat ik gewoon voor de i4 40 ga gaan, alles hangt af van de 2 offertes.
Kan je die al testrijden bij de dealers ? of moet je naar Bornem ?
Dealer, Juma Leuven heeft er sinds deze week 1 staan. De i4 40 komt pas in februari om te testrijden.
Had nog veel momenten openstaan om te testen, dus als je vanuit de buurt bent.😀

Iemand ervaring met de Volvo XC40 of C40 recharge (de volledig electrische versie)? Ik ben onlangs gaan kijken bij BMW voor een i4 maar die kwam na de opties toch met een stevig prijskaartje. De Volvo zou dikke 10.000 euro lager uitkomen... De offerte van BMW eindigde halverwege de 70.000.

Ik blijf dat zotte prijzen vinden en had even de idee dat ik nog beter een ICE Porsche Cayman zou kopen vermits die minder kosten als een beetje elektrische auto. Al heeft mijn boekhouder dat wel heel snel uit mijn hoofd gepraat.

Iemand ervaring met de Volvo XC40 of C40 recharge (de volledig electrische versie)? Ik ben onlangs gaan kijken bij BMW voor een i4 maar die kwam na de opties toch met een stevig prijskaartje. De Volvo zou dikke 10.000 euro lager uitkomen... De offerte van BMW eindigde halverwege de 70.000.

Ik blijf dat zotte prijzen vinden en had even de idee dat ik nog beter een ICE Porsche Cayman zou kopen vermits die minder kosten als een beetje elektrische auto. Al heeft mijn boekhouder dat wel heel snel uit mijn hoofd gepraat.

ICE auto's zijn vanaf nu voor mensen met echt geld.

ICE auto's zijn vanaf nu voor mensen met echt geld.
Om ermee te rijden, in aankoop lijkt het andersom.

De I4 klokte af op 74.000 en een beetje. En dan gaat het niet over die M50 versie of zo. De Cayman start bij 61.000, wat ongeveer het bedrag is voor zo'n Volvo XC40. De elektrische Volvo XC40 kost dus evenveel als een Porsche. Dat op zich vind ik al een hallucinante vaststelling. Al besef ik wel dat op het einde van de rekening die elektrische Volvo goedkoper zal zijn.

Om ermee te rijden, in aankoop lijkt het andersom.

De I4 klokte af op 74.000 en een beetje. En dan gaat het niet over die M50 versie of zo. De Cayman start bij 61.000, wat ongeveer het bedrag is voor zo'n Volvo XC40. De elektrische Volvo XC40 kost dus evenveel als een Porsche. Dat op zich vind ik al een hallucinante vaststelling. Al besef ik wel dat op het einde van de rekening die elektrische Volvo goedkoper zal zijn.
De elektrische Volvo met 408PK. De vorige Volvo in die categorie was de V60 Polestar met 350PK, en die kostte ook meer dan een Cayman hoor.

Verbruik/range van die XC40 is wel enorm triestig. Maar op zich lijkt het mij wel een goede auto als je weinig km's doet.

Volvo zetels zijn top als je groot genoeg bent. Voor mij zaten die perfect (had de sportzetels) maar mevrouw Parabellum is klein en heeft daar nooit comfortabel in gezeten.
Maar het gaat om een “balk” die zou hinderen, zou dat ook zo zijn in normale Volvo-stoelen? Want dat zijn ook voor mij de absolute toppers in het betaalbare segment

Terug
Bovenaan