Elektrische wagens

Ik zou wel eens willen weten welke balk ze juist bedoelen.
De ervaring met Volvo-stoelen die ik heb zijn puur lovenswaardig.

In het topic zelf zijn sommige al jaren Volvo rijder en ervaren ze de polestar stoelen als minder.
Mocht de balk echt een probleem zijn hoorde je er wel meer van.
Maar stel je maar eens voor dat je de wagen koopt en elke keer pijn hebt na een rit..

Eén wagen verbruikt liefst 62 procent meer stroom dan opgegeven”: test toont aan dat elektrische auto’s minder ver rijden dan je denkt

Eén wagen verbruikt liefst 62 procent meer stroom dan opgegeven”: test toont aan dat elektrische auto’s minder ver rijden dan je denkt
Paywall, over welke auto gaat het die 62% meer verbruikt?

Maar eigenlijk wel zot dat zelfs met die WLTP testen de echte waarden er nog steeds zo hard naast zitten.

Paywall, over welke auto gaat het die 62% meer verbruikt?

Maar eigenlijk wel zot dat zelfs met die WLTP testen de echte waarden er nog steeds zo hard naast zitten.
Belangrijker: via welke manier hebben ze het getest...
Ik ken véél ICE wagens waar ge vlot 62% meer verbruikt dan de WLTP-waarde. Als ge daar als ne zot mee gaat rijden...

Ik ken véél ICE wagens waar ge vlot 62% meer verbruikt dan de WLTP-waarde. Als ge daar als ne zot mee gaat rijden...

Ik heb zo een auto :lol:

wltp 6,2 liter, in real life geraak ik niet onder de 10. En 'tis niet dat ik dat ding afbeul hé, gewoon een vlotte rijstijl.

Yay thuisladen. van 40% naar 80% op amper 12u 55 minuten!!!!

grmbl.

edit. achtertractie met elektrische wagen en gladde wegen is best wel grappig.
Streepje elentriek... spinning backwheels
Jij had ook de ID dacht ik?
Ik ontzie mij die winter keihard :p

Bij nat wegdek aan een rondpunt slipt hij al, met vorst of sneeuw zou ik beter gewoon thuiswerken.

Jij had ook de ID dacht ik?
Ik ontzie mij die winter keihard :p

Bij nat wegdek aan een rondpunt slipt hij al, met vorst of sneeuw zou ik beter gewoon thuiswerken.
yes. Sinds vandaag liggen de wintersletsen eronder. Ben benieuwd of het beter wordt.
Heel bizar wel maar toen ik naar huis reed deed mijn regenative braking toch wat raar. Normaal blijft ie remmen en nu hield hij zich zo wat in. (als in hij remde minder als ervoor) Batterij was ook maar op 80% charge dus daaraan kon het niet liggen.
Is wel gebeterd tegen dat ik thuis was.

lichten op, mistlichten op, chauffage op 26°C, een goei streep elentriek en de radio loeiend op ac/dc's highway to hell. :unsure:

Hier heb ik ook een wltp van boven de 500km. ik denk dat ik nog nooit 400-450km gehaald heb.

in het full black én GT line heeft ie wel iets :love:

482403-nous-en-savons-plus-sur-le-kia-ev6-2022.jpeg

Die EV6 ziet er inderdaad best mooi uit. Beetje ipace-achtig. Alleen geen fan van de velgen, maar dat is bij de meeste EV's wel zo. Met uitzondering van die spaakvelgen bij Mercedes dan :-)

Ik vind het design van die EV6 wel een beetje te extreem. Beetje zoals de Toyota Civic type R. Volledig de smaak van sommige mensen, maar voor het overgrote deel is het wat too much.
Ik ben dan ook heel benieuwd of we die vaak gaan tegenkomen.

Ik vind het eigenlijk wel een knappe auto, behalve die achterkant. Daar is iets mee wat ik niet zo mooi vind maar kan het ook niet meteen benoemen

Ik vind het eigenlijk wel een knappe auto, behalve die achterkant. Daar is iets mee wat ik niet zo mooi vind maar kan het ook niet meteen benoemen

Ja, frontaal achterzicht (rectaal?) is inderdaad een beetje raar te noemen, precies zo een oude citroen van vroeger (de DS?)

lichten op, mistlichten op, chauffage op 26°C, een goei streep elentriek en de radio loeiend op ac/dc's highway to hell. :unsure:

Hier heb ik ook een wltp van boven de 500km. ik denk dat ik nog nooit 400-450km gehaald heb.
Ja maar zelfs 350km effective vs 500km WLTP is nog altijd "maar" 43% overshoot... 62% is grofweg 308km bij een WLTP van 500km. Dan hebben ze toch vreemde dingen gedaan lijkt mij.

Ja maar zelfs 350km effective vs 500km WLTP is nog altijd "maar" 43% overshoot... 62% is grofweg 308km bij een WLTP van 500km. Dan hebben ze toch vreemde dingen gedaan lijkt mij.
Dat kan natuurlijk he, als die test is "het was -10 en had chauffage op 24 op staan, dan zijn we eerst een paar rondjes op circuit gaan rijden, dan wat stoplichtsprintjes, ... Dan is dat heel normaal dat die range zo in zakt. Maar dat zegt imo niks over de effectieve range.

Dat kan natuurlijk he, als die test is "het was -10 en had chauffage op 24 op staan, dan zijn we eerst een paar rondjes op circuit gaan rijden, dan wat stoplichtsprintjes, ... Dan is dat heel normaal dat die range zo in zakt. Maar dat zegt imo niks over de effectieve range.
Ja, maar dat zou dan ook een belachelijke manier zijn om de range te testen... then again, het is natuurlijk wel HLN. :unsure:

Dat gezegd zijn is het wel een goed moment om ranges te testen nu. Temperaturen tegen het vriespunt zijn niet batterijvriendelijk...

Ja, maar dat zou dan ook een belachelijke manier zijn om de range te testen... then again, het is natuurlijk wel HLN. :unsure:

Dat gezegd zijn is het wel een goed moment om ranges te testen nu. Temperaturen tegen het vriespunt zijn niet batterijvriendelijk...
Heeft de koude blijvende gevolgen voor de batterijen of is dit enkel op het moment zelf?

Terug
Bovenaan