Ik wens niet meer dan 4-5k aan een wagen te spenderen, maar ik heb er jammergenoeg wel een nodig.
Van waar ik woon is er slechts 1!! verbinding met de bus naar mijn werk en die moet ik om 6u nemen om er rond 8u15 te zijn.
We spreken van een afstand van 24km over de baan.
Normaal gezien doe ik zo veel mogelijk met de fiets maar als het sneeuwt, vriest, of stront met stekkertjes regent is die optie al heel wat minder haalbaar. Mijn fiets staat zo momenteel in panne, ik mag er zelf niets aan doen want 'garantie'.
Autodelen heb ik al eens bekeken, er staat er één een kilometer of 8 verder.
Dusja, ik doe niet veel kilometers maar zonder auto is wel moeilijk haalbaar. Daarom ben ik niet bereid om een wagen van +15k voor mijn deur te gaan zetten. Ik betaal er nu eigenlijk al te veel voor volgens dat ik deze gebruik.
Ik ben nu al bang voor wat dat in de toekomst zal worden. Een occasie EV met een lamgereden batterij aan een veel te hoge prijs?
Ik ga alleszins geen lening aan voor een auto, die klucht gaat echt wel te ver.
Het concept van gedecentraliseerd wonen is dan ook totaal achterhaald. Dat is het altijd al geweest maar door de voorbije decennia aan decadentie van "alles mag en alles kan" en het lakse overheidsbeleid hieromtrent, heeft men dit lang kunnen volhouden.
Nu de zaken (eindelijk!) wat op scherp worden gesteld en we de zaken (eindelijk!) beginnen rationaliseren, komt nu de kat op de koord natuurlijk. Het moet daarvoor 2021 zijn om te beseffen hoe auto-afhankelijk men woont. Beter laat dan nooit zeker?
En maar lachen met de mobiscore, en maar lachen met alle experts die heel voorzichtjes het probleem durfden aanhalen.