Elektrische wagens

Voorlopig rijdt mijn wagentje nog prima, maar wordt deze maand 8j dus beter al eens rondkijken dan plots raprap iets moeten kopen. Er kunnen volgende week zware kosten aan zijn maar evengoed rij ik nog 3j met enkel mijn onderhoud als kost 🤷🏼‍♀️
Ge doet dan gelijk mij. De mijne is nog 20 jaar ver van versleten zijn, maar ik weet nu al wat er komt als ik hem total loss rij bijvoorbeeld. Gewoon regelmatig opzoeken om uiteindelijk niet te kopen. :unsure:

Ge doet dan gelijk mij. De mijne is nog 20 jaar ver van versleten zijn, maar ik weet nu al wat er komt als ik hem total loss rij bijvoorbeeld. Gewoon regelmatig opzoeken om uiteindelijk niet te kopen. :unsure:
Guilty 😜
Met dat verschil dat autootjes die nieuw rond de 10-12k kosten, na 8j nauwelijks nog enige restwaarde hebben. Op 6j was dat nog 4000 euro, nu volgens de dacia simulatie 2075 euro 🙄
Dus als er 1500 euro kosten aan iets zouden zijn, dat ècht een economische pertetotal is.

Als ik er nu nog 3000+1000 overnameoremie voor zou krijgen, zou ik ècht wel overwegen een full optie van 18.000 euro te bestellen als ik daardoor ook nog eens 1000 euro aan verbruik per jaar mee kan uitsparen. 🤷🏼‍♀️

Guilty 😜
Met dat verschil dat autootjes die nieuw rond de 10-12k kosten, na 8j nauwelijks nog enige restwaarde hebben. Op 6j was dat nog 4000 euro, nu volgens de dacia simulatie 2075 euro 🙄
Dus als er 1500 euro kosten aan iets zouden zijn, dat ècht een economische pertetotal is.

Als ik er nu nog 3000+1000 overnameoremie voor zou krijgen, zou ik ècht wel overwegen een full optie van 18.000 euro te bestellen als ik daardoor ook nog eens 1000 euro aan verbruik per jaar mee kan uitsparen. 🤷🏼‍♀️
Ik heb auto's gehad die je moest voltanken voor de naftmeter op de helft stond of het was een economische perto :lol:

Guilty 😜

Gohja, restwaarde op zo'n bedrag is niet echt iets om rekening mee te houden imo. Als je iets koopt van 30.000 heb je puur in bedrag een veel groter verlies op dezelfde tijd.

Matt is wel heel positief over de EV6

Ik moet zeggen dat ik de EV6 op video er wel veel beter vind uitkomen dan op foto. Ik kan er zelf weinig negatieve dingen in zien. Moesten ze nu niet het merkimago tegen hebben, het kon een EV-revolutie ontketenen. Jammer van dat imago, want dat is echt al jaren onterecht.

Dat is een heel positieve review. De test van autoweek nadien bekeken en ook zij zijn erg positief.

De prijzen vallen ook goed mee. Morgen eens horen voor details bij een KIA verdeler.

Voorlopige top 2 wordt een top 4:
BMW I440
Polestar 2
Of deze KIA EV 6?
Of de nieuwe C300e? Volgens eerste testen rijdt die in praktijk meer dan 100km op batterij.

Keuze eind deze week wordt lastig

Dat is een heel positieve review. De test van autoweek nadien bekeken en ook zij zijn erg positief.

De prijzen vallen ook goed mee. Morgen eens horen voor details bij een KIA verdeler.

BMW I440
Polestar 2
Of deze KIA EV 6?
Of de nieuwe C300e? Volgens eerste testen rijdt die in praktijk meer dan 100km op batterij.

Keuze eind deze week wordt lastig
Ge hebt nog 1 week om tussen die 4 te kiezen? :P succes

Ik kan nog wel uitstel krijgen van onze fleet manager maar met de wachttijden nu kies ik liever snel.

Uit deze 4 keuzemogelijkheden kan het toch moeilijk fout? Anders kies ik na 3 jaar toch een nieuwe :p

BMW I440
Polestar 2
Of deze KIA EV 6?

Polestar zou hier de eerste zijn die afvalt voor mij. Daarna zou ik concept kiezen los van de wagen: wil je full EV of hybride?

En dan heb je in het slechtste geval nog maar tussen 2 auto's te kiezen 🙂

Als je een wagen van 10K afschrijft over 10j kost hij 1K per jaar. Als je diezelfde wagen over 5j afschrijft kost hij 2K per jaar.

en iets met korte bochten ;)
Afschrijven als van "iets wat enkel voor zelfstandigen van toepassing is om minder belastingen te betalen"?

Wat dat is toch totaal niet relevant voor het overgrote deel van de populatie 🤔

Terug
Bovenaan