R1TM1X
Well-known member
Had ik juist gezien en aangepast komt nog altijd hetzelfde uitIk reageer op anders
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Had ik juist gezien en aangepast komt nog altijd hetzelfde uitIk reageer op anders
Ja maar nu verander je de discussie hé.Had ik juist gezien en aangepast komt nog altijd hetzelfde uit
Je snapt toch zelf ook dat dit niet realistisch is?Tesla zet die hele laadindustrie toch wel te kakken... Zelfsmet bet openstellen van hun netwerk zijn er nog altijd te weinig laders, er moeten er per snelwegparking gewoon 50 worden neergepoot.
Klopt, hét grote issue is momenteel niet de hoeveelheid laders, maar de kW en het aantal defecten. Als we echt de grote massa willen overtuigen, dan moeten er veel meer 150kW (of meer) laders komen die ook gewoon altijd werken.Feit is dat je niet zoveel laders nodig hebt, ze moeten gewoon hoge capaciteit hebben en werken.
Je kan dat niet vergelijken met tankstations want het meeste laden van elektrische wagens zal thuis gebeuren.
Het probleem daarmee is dat ergens in een wijk een supercharger wel tof is, maar qua infrastructuur ondoenbaar. Er is gewoon niet voldoende netcapaciteit daarvoor.Klopt, hét grote issue is momenteel niet de hoeveelheid laders, maar de kW en het aantal defecten. Als we echt de grote massa willen overtuigen, dan moeten er veel meer 150kW (of meer) laders komen die ook gewoon altijd werken.
Die publieke 11kW laders zijn imo vrij nutteloos, dat heeft enkel nut als je heel ver rijdt, en daar dan ook nog lang blijft, maar als je bvb een dag op familiebezoek gaat op 300km van uw deur, zit je daarmee nog steeds vast aan een laadbeurt onderweg. (En ja, dat gebeurt heel zelden, maar mentaal is dat nu de reden dat de bereidheid nog zo laag is)
Nieuwe kerncentralesHet probleem daarmee is dat ergens in een wijk een supercharger wel tof is, maar qua infrastructuur ondoenbaar. Er is gewoon niet voldoende netcapaciteit daarvoor.
De stress op het net is nu al vrij hoog. Daar kan je geen 50kW lader bij zetten.
Dat vermogen moet van ergens komen, dat moet geleverd worden. Neem nu als voorbeeld 10 laders van 150kW die dat is 1,5MW vereist vermogen. Neem zo 20 plekken met 10 laders, dat is 30MW aan piekvermogen dat ergens vandaan moet komen. Dat zijn 10 windturbines, en voldoende wind, die vereist zijn om dat gedaan te krijgen. Je ziet zelf al snel dat dit niet gaat werken en men dus gaat moeten investeren in opslag van energie die dan ingezet kan worden om de pieken van het net te mitigeren of af te zwakken. Dat kost gewoon handen vol geld. Zeker in een klimaat waar we vanaf 2023 en zeker 2025 6000MW vermogen verliezen. In de optiek dat we momenteel al met tekorten kampen moet ik niet uitleggen hoe groot het probleem is zeker?

Ik zie niet waar ik de stelling heb veranderd.Tesla heeft zijn uitstootrechten verkocht aan fiat dus is op vlak even slecht als elk ander automerk.
Jij vond dit een zwak argument (nog steeds geen idee waarom) en anders geeft duiding op mijn stellingUiteindelijk heeft hij gelijk he. Fiat mag vervuilende auto's blijven maken omdat Tesla hun rechten verkoopt. Dat zorgt voor een situatie waarbij die 2 merken samen dus even slecht zijn voor het milieu als 2 andere random automerken...
Ja maar nu verander je de discussie hé.
Jij kwam af met het feit dat Tesla even slecht is als elk ander merk.
En nu wil je daar van maken 'even slecht als elk ander merk die ook EVs maakt'.
In die tweede stelling wil ik nog meegaan, maar in dat eerste zeker niet.
En eigenlijk is het zelfs niet "als een ander merk dat zowel ice als EV's maakt". Want doordar fiat die rechten koopt, mogen ze vervuilendere auto's maken dan andere merken die enkel ICE's maken. Bijgevolg zijn Tesla+fiat even slecht als eender welk random automerk@Nineshots
Ik zie niet waar ik de stelling heb veranderd.
Eerste statement was dat er voor Tesla was gekozen met als reden: zij maken met de gewonnen uitstootrechten geen vervuilde wagens.
Ik meld dat dit niet klopt want ze verkopen deze uitstootrechten aan fiat.
Jij vond dit een zwak argument (nog steeds geen idee waarom) en anders geeft duiding op mijn stelling
Dus vanaf minuut 1 was de stelling Tesla is even vervuilend als elk ander merk dat elektrische auto's maakt want tesla verkoopt hun uitstootrechten aan fiat.
Dus als je tesla wil vergelijken met Nissan, bmw, vag, Hyundai, polestar
Moet je tesla+fiat vergelijken met de andere elektrische auto's die hun benzine en diesel auto's zelf maken en verkopen.
Misschien eerst eens wat inlezen over het Europese systeem van CO2-boetes voor je dit soort nonsens neerschrijft.En eigenlijk is het zelfs niet "als een ander merk dat zowel ice als EV's maakt". Want doordar fiat die rechten koopt, mogen ze vervuilendere auto's maken dan andere merken die enkel ICE's maken. Bijgevolg zijn Tesla+fiat even slecht als eender welk random automerk
Ja hoor. Het is daarom zeker dat een tipo 1.4 een emissie van 132g heeft en een golf 1.4 eentje van 98g. En ja de golf is 110pk tegenover de 95pk van de tipo.Dus nogmaals, je statement raakt kant noch wal. Want de uitstoot van de gemiddelde Fiat blijft, zelfs met alle truuken van de foor van VW, BMW en Mercedes, een pak lager dan die van die Duitse merken.
Waarom heeft VW dan de emissierechten van de MG, Aiways, LEVC and e.go opgekocht? Vergeet ook niet dat VW ook extraJa hoor. Het is daarom zeker dat een tipo 1.4 een emissie van 132g heeft en een golf 1.4 eentje van 98g. En ja de golf is 110pk tegenover de 95pk van de tipo.
Straks ga je nog zeggen dat FCA motoren bouwt die een lage uitstoot hebben. Wel een beetje serieus blijven eh. Een Giulia heeft een lekkere motor, stoot wel merkbaar meer uit dan de vergelijkbare Duitser.
Waarom? Om de uitstoot van hun gehele vloot naar beneden te krijgen natuurlijk.Waarom heeft VW dan de emissierechten van de MG, Aiways, LEVC and e.go opgekocht? Vergeet ook niet dat VW ook extra
En je antwoordt volledig naast de kwestie. Ik spreek over de mix van voertuigen. FCA moest 90gr/km halen, VW 100gr/km.
VW haalde haar doelstelling niet... Als die dan toch zo geweldig groen zijn, verklaar me dan eens hoe dat mogelijk is?
Waarom? Om de uitstoot van hun gehele vloot naar beneden te krijgen natuurlijk.
Ik denk dat het geen verdere verklaring vergt dat VW als grootste autobouwer, klassieke autobouwer voor alle duidelijkheid, het lastig heeft om die normen te behalen.
Ze zetten grote stappen met mild hybrides, hybrides en elektrische wagens.
Ik zeg niet dat VW een groene autobouwer is.
Maar hun bestverkochte wagens zijnde de golf, tiguan, T-cross, passat en polo zijn nog voornamelijk ICE.
Fiat speelt als niet in 2 van de 5 klassen. En is maar een kleine speler in de andere 2. Enkel in de klasse van de polo kan je de 500 zetten, al kan je daar over discuteren. En in elke klasse is de Volkswagen de groenere wagen. Je kan dan toch enkel maar concluderen dat fiat gewoon minder goed bezig is?
Je kan het feit dat VW kiest om grote vervuilende wagens te verkopen niet gewoon even terzijde schuiven eh.Waarom? Om de uitstoot van hun gehele vloot naar beneden te krijgen natuurlijk.
Ik denk dat het geen verdere verklaring vergt dat VW als grootste autobouwer, klassieke autobouwer voor alle duidelijkheid, het lastig heeft om die normen te behalen.
Ze zetten grote stappen met mild hybrides, hybrides en elektrische wagens.
Ik zeg niet dat VW een groene autobouwer is.
Maar hun bestverkochte wagens zijnde de golf, tiguan, T-cross, passat en polo zijn nog voornamelijk ICE.
Fiat speelt als niet in 2 van de 5 klassen. En is maar een kleine speler in de andere 2. Enkel in de klasse van de polo kan je de 500 zetten, al kan je daar over discuteren. En in elke klasse is de Volkswagen de groenere wagen. Je kan dan toch enkel maar concluderen dat fiat gewoon minder goed bezig is?
Het punt is dat er ook vraag is naar een tiguan en een passat natuurlijk. VW kiest inderdaad om te voldoen aan de vraag van de klant. De klant die een grote wagen nodig acht en schrik heeft van de stekker en de lange wachttijden aan de laadpaal en geen genoegen neemt met 100pk.Je kan het feit dat VW kiest om grote vervuilende wagens te verkopen niet gewoon even terzijde schuiven eh.
Ik ziet echt niet in hoe ik hypocriet ben. Ik heb hier altijd gezegd dat je echt geen SUV nodig hebt, ik had met plezier nog een model een maatje kleiner gekozen indien dat beschikbaar was...Allez het is nu wel vrij hypocriet om te zeggen dat een VW niet goed bezig is om grote “vervuilde wagens” te verkopen terwijl hier 100 en op legaxy 100.000 pagina’s geschreven zijn over hoeveel vermogen een wagen moet hebben, hoe groot uw wagen moet zijn voor uw gezin te vervoeren en hoe ambetant het is om elektrisch rond te rijden.