Elektrische wagens

Ik vind alle Teslas lelijk en overpriced.
Net zoals ik dat denk van alle SUV's, maar laat ons die discussies hier stoppen.
Auto voor nerds, want wie zoveel betaalt voor zulk bedroevende kwaliteit kent niks van auto's :laugh:

En neen ik ben geen nerd, ik betaal niets voor die wagen. Ik heb mijn leasebudget ook helemaal niet opgesoupeerd. Ik kies gewoon wat ik wil, en dat was een model 3. Omdat die leuk rijdt en omdat dat de wagen was met de kleinste ecologische afdruk waarmee je met 4 volwassenen kan rijden. Omdat ik een wagen nodig had die voldoende mobiel was voor mijn professionele verplaatsingen. En omdat ik er zeker van was dat ik met mijn aankoop dan niet de hogere CO2 uitstoot van een sportwagen met brandstofmotor compenseerde, wat wel het geval was wanneer ik de e-tron, i-pace of EQC koos (die omdat ze SUV's waren sowieso niet in aanmerking kwamen).

En als jij denkt dat je iets kent van auto's, is dat mij niet gelaten. Maar jij gaat hier niet oordelen over mijn kennis.

Laatst bewerkt:
Gelukkig zijn er nog zekerheden! Er kan toch geen dag voorbij gaan zonder dat er iemand zijn kennis in twijfel wordt getrokken!

Laat het ons er gewoon op houden dat Tesla’s lelijke bakken met lelijke plastieke velgen zijn. En dat SUV’s voor mensen zonder smaak zijn. Lelijke velgen op SUV’s is uw gebrek aan smaak nog eens onderstrepen!
EN IEDEREEN DIE IETS ANDERS BEWEERT, AWEL EH, DIE KENT NIKS VAN AUTO’S!!

Gelukkig zijn er nog zekerheden! Er kan toch geen dag voorbij gaan zonder dat er iemand zijn kennis in twijfel wordt getrokken!

Laat het ons er gewoon op houden dat Tesla’s lelijke bakken met lelijke plastieke velgen zijn. En dat SUV’s voor mensen zonder smaak zijn. Lelijke velgen op SUV’s is uw gebrek aan smaak nog eens onderstrepen!
EN IEDEREEN DIE IETS ANDERS BEWEERT, AWEL EH, DIE KENT NIKS VAN AUTO’S!!
Elektrische SUV's zijn voor mensen met 2 maxi-cosy's die een laag zwaartepunt willen.

Een auto nemen die op BG afgekraakt wordt, getuigt toch net van een super hoog eigenbeeld?
Je geeft er namelijk geen moer om wat anderen vinden van je auto.
En daar heb ik 100x meer respect voor, ook al rij je met een Dodge pick-up.

Daarbij, smaken verschillen. En als je kijkt naar de auto's op onze wegen, lijkt het wel dat er een grote groep op BG aanwezig is die blijkbaar een zeldzamere smaak hebben (waaruit je eigenlijk zou kunnen besluiten dat zij degenen zijn met een slechte smaak? :D ).

Inderdaad smaken verschillen. Labels gaan plakken zoals nerds op mensen omdat ze een bepaalde wagen rijden is ook gewoon kinderachtig. Geen reden om dat te doen op basis van een auto omdat jij die lelijk of slecht vindt. Zeker als je dan ook nog weet dat veel mensen hier de luxe hebben om een dure auto te kiezen op kosten van de werkgever die ze waarschijnlijk privé niet of moeilijk kunnen betalen.

Kan je geen testrit doen met beide?
Ja beiden worden getest hoor, ik was vooral eens curieus naar andere ervaringen hier. Een testrit is ook maar wat het is: een testrit, een momentopname.
Beiden gaan ongetwijfeld goed rijden en gelijkaardig zijn, dus ik mik eerder op de 'beleving', technologie, etc.

Een auto nemen die op BG afgekraakt wordt, getuigt toch net van een super hoog eigenbeeld?
Je geeft er namelijk geen moer om wat anderen vinden van je auto.
En daar heb ik 100x meer respect voor, ook al rij je met een Dodge pick-up.

Daarbij, smaken verschillen. En als je kijkt naar de auto's op onze wegen, lijkt het wel dat er een grote groep op BG aanwezig is die blijkbaar een zeldzamere smaak hebben (waaruit je eigenlijk zou kunnen besluiten dat zij degenen zijn met een slechte smaak? :D ).
Weet je wat het grote “probleem” is. Dat mensen hier op BG zich autoliefhebber noemen, en vele ook zijn. Maar dat de keuze van hun eigen wagen gebaseerd is op meestal twee punten. Hoe fiscaal vriendelijk de wagen is, want ja een wagen kost geld en je wilt geen kosten doen waar je niks aan hebt. En welke wagens hun werkgever hen aanbieden.

De mensen die een wagen hier kopen privé en dus met eigen middelen zijn een minderheid. En een wagen is vaak ook niet hun enige kost, en niet iedereen heeft een gezinsinkomen van 10k+.

Je hebt uitzondering zoals een Musk die geld verbrand als ware het worsten op een te hete barbecue. Die dan ook met echt knappe bakken rijdt. Een liefhebber waardig. Maar woont dan wel in een streek waar je de huizen bij een pak cornflakes krijgt.
Maar voor elke Musk heb je dan 10 anderen die plots met een SUV gaan rijden of een wagen met plastieke wieldoppen gaat nemen.

En uiteindelijk is de automarkt ook nog maar amper iets verandert. Je kan nog altijd perfect een diesel kopen. Of een hot hatch. Of een performance benzine. Of gewoon een niet performance benzine.

Weet je wat het grote “probleem” is. Dat mensen hier op BG zich autoliefhebber noemen, en vele ook zijn. Maar dat de keuze van hun eigen wagen gebaseerd is op meestal twee punten. Hoe fiscaal vriendelijk de wagen is, want ja een wagen kost geld en je wilt geen kosten doen waar je niks aan hebt. En welke wagens hun werkgever hen aanbieden.

De mensen die een wagen hier kopen privé en dus met eigen middelen zijn een minderheid. En een wagen is vaak ook niet hun enige kost, en niet iedereen heeft een gezinsinkomen van 10k+.

Je hebt uitzondering zoals een Musk die geld verbrand als ware het worsten op een te hete barbecue. Die dan ook met echt knappe bakken rijdt. Een liefhebber waardig. Maar woont dan wel in een streek waar je de huizen bij een pak cornflakes krijgt.
Maar voor elke Musk heb je dan 10 anderen die plots met een SUV gaan rijden of een wagen met plastieke wieldoppen gaat nemen.

En uiteindelijk is de automarkt ook nog maar amper iets verandert. Je kan nog altijd perfect een diesel kopen. Of een hot hatch. Of een performance benzine. Of gewoon een niet performance benzine.
Ik denk dat ik de enige ben die "plots" een SUV heeft gekozen hoor, simpelweg omdat er nog geen alternatieven waren.
De rest met een iX3 heeft volgens mij een SUV omdat die gewoon plots binnen budget viel en een X3 nooit in budget ging vallen...

De tijd dat er hier (of 9lives) nog echte liefhebbers zaten is volgens mij weg. De discussies zijn gegaan van technische/mechanische zaken naar welke opties je krijgt op je bedrijfswagen. Er wordt ook nog zelden iets gepost over een hobbywagen of iets anders dat zou kunnen wijzen op liefhebberij.
Het was veel aangenamer toen iedereen zijn rotte eerste auto van 1000 euro had en er zelf iets aan kon doen. Nu is het vooral tonen wat voor dure nieuwe auto uw baas kan kopen.

Inderdaad smaken verschillen. Labels gaan plakken zoals nerds op mensen omdat ze een bepaalde wagen rijden is ook gewoon kinderachtig. Geen reden om dat te doen op basis van een auto omdat jij die lelijk of slecht vindt. Zeker als je dan ook nog weet dat veel mensen hier de luxe hebben om een dure auto te kiezen op kosten van de werkgever die ze waarschijnlijk privé niet of moeilijk kunnen betalen.
Akkoord hoor, maar een merk gaan verdedigen tot in het onnozele toe is puur fanboy gedrag en belachelijk.

Ughur zit hier al een hele poos Teslas te verdedigen alsof dat de beste wagens ooit zijn, zover dat hij zelfs de gebrekkige spraakbediening gaat verdedigen over fysieke knoppen. Dat zijn imo belachelijke uitspraken die getuigen van fanboyism over een wagen die letterlijk in niets nog uitblinkt en waar geen enkele autoliefhebber warm van loopt.

Genoeg volk hier met een suv inderdaad, maar daar is de keuze bijna altijd gemaakt op de gemakkelijkheid. Ik heb hier nog niemand zien zeggen dat zijn suv gekozen is voor het sportieve rijgedrag en dat dit beter is dan de sedan versie.
Wat ik vaak zie terugkomen bij Tesla eigenaars, of mensen die er eentje via het werk kiezen,is een soort misplaatst élitisme dat echt nergens op slaagt en nergens voor nodig is. Want als we die wagens objectief bekijken zijn die goed, maar kan je voor dat geld vaak kwalitatief betere wagens krijgen.

Uiteindelijk kiest iedereen welke wagen hij goed vindt en is daar niks mis mee, maar de argumenten moeten wel serieus blijven :lol:

Genoeg volk hier met een suv inderdaad, maar daar is de keuze bijna altijd gemaakt op de gemakkelijkheid. Ik heb hier nog niemand zien zeggen dat zijn suv gekozen is voor het sportieve rijgedrag en dat dit beter is dan de sedan versie.
Nochtans op pagina 157 kan je een discussie lezen waar er toch andere dingen gezegd worden.
Zo kan je daar lezen dat een SUV beter rijdt dan een coupe, in de bochten. Dat een SUV beter rijdt dan een break.
En kan je ook dit lezen, "Ik wil hier iedereen wel eens zijn bocht je zien insnijden als ik er achter rij met m'n x5 en ook eens moeite ga doen om hem snel te nemen. Dat is in normaal rijgedrag 0,0 verschil en bij het snellere werk ook geen probleem".

Het enige voordeel aan tesla is dat zij koploper zijn qua batterijtechnologie. Zij zaten als één van de eerste op de kar, en zij bieden gratis laden aan.
Maar voor de rest krijg je maar een middelmatige wagen die er allesbehalve strak uitziet. We moeten daar geen doekjes omwinden.

Kzal het maar als een compliment zien zeker? :unsure:

Akkoord hoor, maar een merk gaan verdedigen tot in het onnozele toe is puur fanboy gedrag en belachelijk.

Ughur zit hier al een hele poos Teslas te verdedigen alsof dat de beste wagens ooit zijn, zover dat hij zelfs de gebrekkige spraakbediening gaat verdedigen over fysieke knoppen. Dat zijn imo belachelijke uitspraken die getuigen van fanboyism over een wagen die letterlijk in niets nog uitblinkt en waar geen enkele autoliefhebber warm van loopt.

Wat ik vaak zie terugkomen bij Tesla eigenaars, of mensen die er eentje via het werk kiezen,is een soort misplaatst élitisme dat echt nergens op slaagt en nergens voor nodig is. Want als we die wagens objectief bekijken zijn die goed, maar kan je voor dat geld vaak kwalitatief betere wagens krijgen.

Uiteindelijk kiest iedereen welke wagen hij goed vindt en is daar niks mis mee, maar de argumenten moeten wel serieus blijven :laugh:
Ik denk niet dat @ugar hier Tesla altijd zit op te hemelen hoor. Lijkt me gewoon dat op het moment dat hij moest kiezen dat de beste wagen was die bij zijn visie paste. (ecologisch aspect, etc.)

Het enige voordeel aan tesla is dat zij koploper zijn qua batterijtechnologie. Zij zaten als één van de eerste op de kar, en zij bieden gratis laden aan.
Maar voor de rest krijg je maar een middelmatige wagen die er allesbehalve strak uitziet. We moeten daar geen doekjes omwinden.

Het feit dat het de enige is waar je zonder zorgen qua laden mee kan rondrijden is anders wel een heel groot voordeel. Toch in vergelijking met 'er strak uitzien' wat puur persoonlijk is.

Het feit dat het de enige is waar je zonder zorgen qua laden mee kan rondrijden is anders wel een heel groot voordeel. Toch in vergelijking met 'er strak uitzien' wat puur persoonlijk is.
Veel EV’s bieden dat je zonder zorgen kan rondrijden qua laden. Ja het aanbod is duurder en iets kleiner. Maar bon dat maakt niet dat je ineens zorgen hebt.

Terug
Bovenaan